MTI
Elektronikus autópálya matrica az újságosoknál
Elektronikus autópálya matrica várhatóan májustól már mintegy 2300 újságosnál és trafikokban is beszerezhető lesz - mondta Ludman Lajos, a POS terminálok értékesítésével és üzemeltetésével foglalkozó Cardnet Zrt.igazgatóságának elnöke sajtótájékoztatón szerdán Budapesten.
Ludman Lajos közlése szerint az így beszerezhető matrica olcsóbb lesz, mintha azt SMS-en illetve interneten keresztül szereznék be, mert a cég nem számol fel kényelmi felárat a szolgáltatásért. Az elnök elmondta: a vállalat 15 éves működése alatt több mint 7000 POS terminált értékesített és üzemeltet, ezzel a magyar piacon mintegy 22 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik. A cég tavaly 415 millió forintos árbevétel mellett 90 millió forintos adózás előtti nyereséget ért el, a forgalom 84 millióval, a nyereség 60 millióval nőtt 2005-höz képest.
Ludman Lajos elmondása szerint az idén 670 millió forint árbevételt, és 60 millió forint adózás előtti nyereséget terveznek. Elsősorban informatikai fejlesztésre tavaly 50 millió forintot fordítottak, míg az idén mintegy 100 millió forintot szánnak e célra. Kiemelte: a magasabb fejlesztési költség a magyarázata a 2007-re tervezett - a korábbi évnél - mintegy 30 millió forinttal alacsonyabb nyereségnek. Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt.-vel terveznek szerződést kötni az autópálya használat POS terminálokon történő kiegyenlítésére, és már felvették a kapcsolatot a hírlapárusító kereskedelmi társaságokkal, hogy POS termináljaikat odatelepítsék.
Ludman Lajos kiemelte, hogy 2007 végére a kezdeti 2300-as hírlapárusító helyet és trafikot 4000-re kívánják emelni.
Winkler-Virág András, az ÁAK szóvivője megerősítette, hogy tárgyalnak a CardNet Zrt.-vel - amely új értékesítési hálózatot nyitna, és ezzel jelentősen bővülne az értékesítési helyek száma -, de emellett még több céggel folytatnak megbeszéléseket, hogy minél szélesebb kör számára váljon elérhetővé a matricavásárlás lehetősége. Az ÁAK azt is várja ezektől, hogy az értékesítési platformokon belül - például az internetes vagy az SMS-ben történő értékesítés terén - is verseny alakuljon ki, amelynek révén a ma még szélesebb körben alkalmazott kényelmi díjat (az esetenkénti száz forintot) a verseny lefaragja.
Az értékesítés lehetőségéért folytatott versenybe pedig mindazok beszállhatnak, akik megfelelnek annak a technológiai feltételnek, amely biztosítja az adatkezelés biztonságát, emellett a pénzügyi konstrukcióban is meg tudnak állapodni az ÁAK-val. Ez utóbbi részleteiről nem kívánt tájékoztatni a szóvivő, egyebek mellett azért, mert esetenként változó az értékesítéshez kapcsolódó jutalék.
Ludman Lajos közlése szerint az így beszerezhető matrica olcsóbb lesz, mintha azt SMS-en illetve interneten keresztül szereznék be, mert a cég nem számol fel kényelmi felárat a szolgáltatásért. Az elnök elmondta: a vállalat 15 éves működése alatt több mint 7000 POS terminált értékesített és üzemeltet, ezzel a magyar piacon mintegy 22 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik. A cég tavaly 415 millió forintos árbevétel mellett 90 millió forintos adózás előtti nyereséget ért el, a forgalom 84 millióval, a nyereség 60 millióval nőtt 2005-höz képest.
Ludman Lajos elmondása szerint az idén 670 millió forint árbevételt, és 60 millió forint adózás előtti nyereséget terveznek. Elsősorban informatikai fejlesztésre tavaly 50 millió forintot fordítottak, míg az idén mintegy 100 millió forintot szánnak e célra. Kiemelte: a magasabb fejlesztési költség a magyarázata a 2007-re tervezett - a korábbi évnél - mintegy 30 millió forinttal alacsonyabb nyereségnek. Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt.-vel terveznek szerződést kötni az autópálya használat POS terminálokon történő kiegyenlítésére, és már felvették a kapcsolatot a hírlapárusító kereskedelmi társaságokkal, hogy POS termináljaikat odatelepítsék.
Ludman Lajos kiemelte, hogy 2007 végére a kezdeti 2300-as hírlapárusító helyet és trafikot 4000-re kívánják emelni.
Winkler-Virág András, az ÁAK szóvivője megerősítette, hogy tárgyalnak a CardNet Zrt.-vel - amely új értékesítési hálózatot nyitna, és ezzel jelentősen bővülne az értékesítési helyek száma -, de emellett még több céggel folytatnak megbeszéléseket, hogy minél szélesebb kör számára váljon elérhetővé a matricavásárlás lehetősége. Az ÁAK azt is várja ezektől, hogy az értékesítési platformokon belül - például az internetes vagy az SMS-ben történő értékesítés terén - is verseny alakuljon ki, amelynek révén a ma még szélesebb körben alkalmazott kényelmi díjat (az esetenkénti száz forintot) a verseny lefaragja.
Az értékesítés lehetőségéért folytatott versenybe pedig mindazok beszállhatnak, akik megfelelnek annak a technológiai feltételnek, amely biztosítja az adatkezelés biztonságát, emellett a pénzügyi konstrukcióban is meg tudnak állapodni az ÁAK-val. Ez utóbbi részleteiről nem kívánt tájékoztatni a szóvivő, egyebek mellett azért, mert esetenként változó az értékesítéshez kapcsolódó jutalék.