MTI

Óránkénti 30 kilométerre csökkentik Amszterdamban a legnagyobb megengedett sebességet

Amszterdam legtöbb útján péntektől szigorítják a sebességkorlátozást, a megengedett legnagyobb sebességet óránként 30 kilométerre csökkentik.

A sebességkorlátozás minden mellékutat és egyes főutakat is érint, a város útjainak mintegy 80 százalékára terjed ki. A sebességkorlátozás minden járműre vonatkozik úgy az autóutakon, mint a kerékpárutakon, és vonatkozik a robogókra, az elektromos kerékpárokra, a helyi tömegközlekedést ellátó buszokra és a taxikra is. Egyes kiemelt sávokban, mint például a buszsávok, a buszok és taxik továbbra is legfeljebb 50 kilométeres óránkénti sebességgel haladhatnak. Az ötven kilométeres sebességkorlátozás a város főbb útjain továbbra is megengedett lesz.

A városvezetés 2022 decemberében döntött a sebességkorlátozásról, a vonatkozó táblákat októberben helyezték ki, rajtuk matrica jelezte a december 8-i érvényességet. A járművezetőket útburkolati jelek is segítik az új rendelet betartásában, amit új sebeségmérő kamerák ellenőriznek Az önkormányzat szerint a sebességkorlátozás 20-30 százalékkal fogja csökkenteni a súlyos balesetek számát, valamint hozzájárul a zajszennyezés mellett a károsanyagkibocsátás csökkentéséhez is.

A belga főváros, Brüsszel 2019-től fokozatosan vezetett be 30 kilométeres óránkénti sebességkorlátozást a mellékutakon, a főbb utakon megengedett legnagyobb sebességet pedig a korábbi 70-ről óránként 50 kilométerre korlátozták.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • AgentKis #11
    Vicces lesz ahogy a 2+ tonnás hibrid vagy elektromos SUV-k, 3-500 lóerővel, átlag 1,3 emberrel a fedélzetükön 30-cal araszonak majd a városban :-D
    Nade majd lesz egyszer csak ott is önkormányzati választás.
    Utoljára szerkesztette: AgentKis, 2024.03.13. 14:42:39
  • manypet #10
    Arról nem beszélve, hogy ha naponta csak 10-20 percet vesznek el ezzel az emberek életéből, amit a csigatempójú utazgatás helyett akár melóval, akár pihenéssel is tölthettek volna, az nem kis kárt okoz mind gazdaságilag, mind emberileg a társadalom számára. A fejlett társadalom egyik fontos sarokköve éppen a gyors közlekedés. Minél gyorsabban lehet közlekedni, annál több időt spórolunk, amely időt mással tölthetünk. A gyors közlekedés és a gyors szállítás az egyik feltétele a jóléti társadalomnak. A kommunisták meg ugye éppen azon ügyeskednek, hogy a nyugati gazdaságot minél jobban bedöntsék. Most éppen értelmetlen forgalomlassítással.
    Másrészt az ember legdrágább kincse az ideje.
    A kommunisták most éppen ebből akarnak rabolni.
  • Macropus Rufus #9
    komoly. Kevésbé, de szennyez. Viszont azt jó hosszú ideig teszi. Az az út, amin régen 10 perc alatt átment 50-el most hosszabb lesz. Ugyan lassabban megy, és nem szennyez annyira mint 50-nél, de tovább is szennyez. Szóval összességében nem csökken annyira a szennyezés, mint azt elsőre gondolnánk. A zaj meg nem motor függő. Az sok mindentől függ. Mondjuk a 30-al araszoló kocsinak is van hangja, nem nagy, de van és folyamatosan van, mivel ott ahol 10 perc alatt elmenne 50-el most tovább fog zajongani, ugyan halkabban de tovább. Szóval nem hinném, hogy olyan nagy 5let ez a lassítás.

    javaslom olvasásra:
    https://alkatreszek.hu/karos-az-auto-alacsony-fordulaton-valo-jaratasa

    " Ezért kézenfekvőnek tűnik, hogy úgy tudunk legjobban spórolni az üzemanyaggal, ha alacsony fordulatszámon tartjuk a motort. Az ötlet nem lenne rossz: ha a mutató az alacsony számtartományokra mutat, a gépjármű valóban kevesebbet fogyaszt. Nem téved, aki így gondolkodik. Azonban ezek az emberek egy dolgot nem vesznek figyelembe! Méghozzá azt, hogy az autó az optimális működését a két-háromezres fordulatszámnál tudja biztosítani. Se a kisebb, se a nagyobb értéken való működtetés nem tesz jót neki hosszabb távon. "

    értsd: tönkre mennek hamarabb. Kell alkatrszé. (környezet terhelés). A hibás motor adott esetben jobban is szennyez és akár hangosabb is lehet.

    Utoljára szerkesztette: Macropus Rufus, 2023.12.15. 11:08:47
  • Macropus Rufus #8
    "Az autós közlekedés kell legyen a leglassabb és legdrágább az összes közlekedési mód között. "
    a cikkben benne van, hogy mindenre vonatkozik. A bicajra is meg a rollerre is. Nem csak a kocsira. Szóval a menet idő nőni fog mindenki számára ui. a kocsiból roller lesz, és akkor azok fognak problémát okozni, mert qurva sokan lesznek. Bicaj már amúgy is rohadt sok van arra felé. És ugye a bicaj is meg a roller is környezet barát technológiával kerül létrehozásra...
  • manypet #7
    Téged ugye otthon nem az eszedért szeretnek? :-)
  • M2 #6
    "de én olyannal nem találkoztam amelyik kisebb sebességnél kevésbé szennyez és kevésbé zajos"

    Ez most komoly?
  • M2 #5
    Pont azért csinálják, mert tudják, hogy a legjobb út. Az autós közlekedés kell legyen a leglassabb és legdrágább az összes közlekedési mód között. Cserébe természetesen marad továbbra is a legkényelmesebb.
  • FICEK9 #4
    "hozzájárul a zajszennyezés mellett a károsanyagkibocsátás csökkentéséhez"
    Hát nem tudom ott milyen autók járnak, de én olyannal nem találkoztam amelyik kisebb sebességnél kevésbé szennyez és kevésbé zajos EGYSÉGKILÓMÉTEREN (kisebb sebesség, hosszabb menetidő, hosszabb ideig járó nem igazán csendesebb motor, esetleg kisebb pillanatnyi károsanyag kibocsájtás, de hosszabb ideig!) Nálam a matek ezen része megbukott, mégha a céllal egyet is értek, de ez egy látszatintézkedés fillérekből. A cél tényleges eléréséhez igen is komoly pénzeket kell beleölni, nem így. Igaz így majd több birságot ki lehet majd osztani már a rolleresekre is :D!
  • Macropus Rufus #3
    "Az önkormányzat szerint a sebességkorlátozás 20-30 százalékkal fogja csökkenteni a súlyos balesetek számát, "
    tegyék. Majd rájönnek, hogy a menetidő növelése nem biztos, hogy a legjobb út.
  • manypet #2
    Ne aprózd el. Szerintem követeld a 10 km/h-t. Esetleg az 5öt.