Berta Sándor

Jó alternatívának tartja a hidrogént a BMW

Az újrafelhasználhatóságban és az üzemanyagcellás hidrogéntartályos autókban látja a jövőt a BMW.

A müncheni Digital Life Design (DLD) konferencián Oliver Zipse, a BMW vezérigazgatója az iparágban bekövetkezett változásokról azt nyilatkozta, hogy a világgazdaság nem átmeneti kiigazításban van, hanem egy új korszak kezdetén. "Egy teljesen új ipari korszakba lépünk" - mutatott rá a menedzser, és nem csak fenntarthatósági, hanem közgazdasági okokból is. Zipse közölte, hogy az autóipart egyszerre három trend alakítja át, ezért digitalizálódik, elektrifikálódik és körforgásossá válik. Az utóbbi nem újrahasznosítást, hanem újrafelhasználhatóságot jelent.

A BMW első embere megerősítette, hogy az akkumulátoros-elektromos hajtás a központi pillére lesz az általa vezetett csoportnak, de nem csak az. "Egy lábon állni veszélyes" - indokolta az egyéb technológiák használatát. A menedzser kilátásba helyezte, hogy az úgynevezett zöld hidrogén, azaz a megújuló energiaforrásokból előállított hidrogén a következő évtizedekben valószínűleg sok személygépkocsi számára fontos meghajtási eszköz lesz, mert tárolható.


Zipse kiemelte, hogy az autóiparban nem az fogja meghatározni a vezető szerepet, hogy ki szereli be a legnagyobb képernyőt a járműbe vagy ki írja a legtöbb programkódot, hanem az, hogy ki nyújtja a legjobb érzelmi élményt a sofőröknek. A BMW vezérigazgatója ugyanakkor arról is beszélt, hogy az üzleti környezet hogyan változik, nem csak a technológiai fejlődés, hanem a politikai felfordulások miatt is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • defiant9 #8
    "Nyilván jó a napelem, de napelemmel hidrogént termelve vezetni annyira mégsem jó."
    Igen, a németek hisznek ez e-fuel-ben:

    A jelenlegi mutatók alapján ez nem gazdaságos, de nyilván nem hülyegyerekek azok sem akik erre tették le a voksukat, és úgy gondolják van szignifikáns technológia fejlődési lehetőség ebben. Az idő dönti ezt el. (a szabályozó hatóság midenesetre megengedte nekik hogy lehet belsőégésű, csak amit bele töltesz az legyen zöld)
  • Gabbbbbbbbbbbb #7
    Nyilván jó a napelem, de napelemmel hidrogént termelve vezetni annyira mégsem jó. Itt a probléma a napelemek limitált élettartama és a monumentális energiaigény. A végeredmény az, hogy a tudomány mai szintjén ez nem nagyon éri meg. Jelenlegi LI ionos akkuknál 3x gyengébb energiasűrűségű energiaforrással hajtott elektromos autó is sokkal előrébb van.
  • defiant9 #6
    "és ez hatalmas energiabefektetésel jár, pont, mint a napelemek esetében."
    'Hatalmas', ami még mindig sokkal kisebb mint ami kijön belőle vagyis minden napelem 'zöldíti' a világot. Tehát végülis azt mondod hogy a napelem hatalmas energiamennyiséget termel meg. OK.
  • gosub #5
    Pl. az hogy nem versenyképes, majd jön a szokásos megoldás, minden költséget ráterhelik a gazdaságra. Mint a szolcialista gazdaság, a veszteséges vállalatokat dotálják.
  • Armagedown #4
    A sötétzöldek csak annyit látnak, hogy dehát ez teljesen környezetbarát, hiszen csak víz lesz belőle, abba bele sem gondolnak, hogy ezt valahogy elő kell állítani és ez hatalmas energiabefektetésel jár, pont, mint a napelemek esetében.
    Aztán ott van a másik kérdés, hogy miben lesz tárolva, mert a hidrogénmolekula az hamar "megszökik" bármilyen anyagból.
  • Csaba161 #2

    Mi ezzel a baj??????? A zöldek is csak ezzel akarnak villamosenergiát termelni!!!!!
  • gosub #2
    Napelemmel, széllel hidrogént termelni nagyon drága. Mitől lesz ez versenyképes?
  • asgh #1
    Miért hülyeség a hidrogén: https://www.youtube.com/watch?v=Zklo4Z1SqkE