Berta Sándor

ABS és légzsák nélkül készülnek az új orosz autók

Nagy pofon azoknak, akik azt állítják, hogy a szankciók nem érnek semmit: az alkatrészhiány miatt komoly változtatásokra került sor.

A The Insider nevű portál a cikkében kiemelte, hogy Mihail Vlagyimirovics Misusztyin orosz miniszterelnök a nemrég aláírt rendeletében 2023. február 1-ig hatályon kívül helyezte az új gépkocsik engedélyeztetésére vonatkozó törvényi előírások többségét. Ennek eredményeként a járművekből hiányozhatnak a légzsákok, a blokkolásgátló fékrendszer (ABS), a menetstabilizáló rendszer (ESP) és más biztonsági funkciók, valamint a katalizátorok. Pjotr Skumatov, a Kék Vödrök mozgalom koordinátora elmondta, hogy minden légzsák a mostani megfogalmazás szerint "barátságtalan" országban készül. (A csoport kék vödrök gépkocsitetőkön való elhelyezésével tiltakozik azon trend ellen, hogy egyre több gazdag orosz személy vásárol olyan engedélyt, amelynek a segítségével megkülönböztető kék fényt használva haladhat át a városokon.) A légzsákok beépítése így nagy valószínűséggel a tulajdonosokra marad majd.

Az Euro normák is megváltoznak. Eddig azonos Euro normák voltak érvényesek Oroszországban, mint Európa többi részén. Már az Euro 2-es norma eléréséhez is rendelkeznie kellett egy járműnek legalább egy passzív katalizátorral. Az utóbbiakat azonban nem gyártják az országban, hanem importálják. Mindez azt jelenti, hogy az Oroszországban készített új autók az 1980-as években piacra dobott modellek műszaki szintjére esnek vissza. Az országban még karburátort sem tudnak gyártani, mert a dimitrovgrádi gyár - mely a Moszkvicsokba, Zsigulikba és Volgákba szállított alkatrészeket - rég tönkrement.

Az új autók ezentúl külsőre ugyanúgy fognak kinézni, mint régen, de a borítás alatt évtizedekkel ezelőtti technika lesz. A baleseti statisztikák biztosan romlani fognak, nem véletlen, hogy ezek az életmentő technológiák nagyon régóta kötelezőek a nyugati világban. A légszennyezésben szerencsére ez nem látszik majd meg, mert Oroszországban nem a közlekedés, hanem az ipar a fő felelős, például a Moszkva melletti olajfinomító. Szergej Aszlanian szakértő úgy vélte, hogy a változtatások következtében Euro 0-s gépkocsikkal fognak közlekedni. Ez ugyanaz a szint lesz, mint amikor a második világháború idején fatüzelésű járműveket használtak. Ennek oka az volt, hogy a szövetségesek és a Szovjetunió nem szállítottak olajat a megszállt európai országokba, az azokban lévő helyi termelést pedig a német hadsereg felvásárolta.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ender Wiggin #8
    Ahol ez az autó piacra talál, ott úgy sem használ senki övet, inkább kereszt amuletteket akaszt a tükörre...
  • Major #7
    És mi az a DS? Djikemberek Serege?
  • lipovics #6
    Ekkora propagandát iderakni :D
  • t_robert #5
    hát ehhez képest azt olvastam 1-2 napja, hogy a kilőtt orosz tank roncsokban is van valamilyen elektronika. Ha már modernizálták elméletileg a T-72-eseket. A roncsokat átvizsgálva rájöttek, hogy sok tankban nyugati mosógépekben, TV-ben és egyéb háztartási eszközökből származó chipek vannak. barkács fércmű az elektronika. Azért vicces lehet, amikor egy tank lőelemszámlálója váratlanul szaros gatya mosó programot kínál fel... :)
  • end3 #4
    Putin nem hisz semmit. Az orosz érdekekért dolgozik. Mivel a DS-el szemben álló, alakuló ellenérdekű tömb, - amelynek része lehet, - adott esetben, - gazdaságilag is simán lenyomja a nyugatot. (A következő 10-20 év gazdasági termelését illetően, a tankokba semmi szükség az ABS-re, katalizátorra. Az irányzék kérdését is megoldja az ehhez jó érzékkel, tapasztalatokkal rendelkező "ász" pilóta, lövész.

    Kicsit furcsa lehet a mai fiatal, elkényelmesedett generációnak, az hogy manuálisan, "tapicskolás" nélkül kell feladatokat megoldani, de az orosz vidékeken ennek eddig is meg volt a hagyománya.

    A "funkcionalitás a központban" az "egyes ember nem számít" kicsit más filozófia. (Nem gyenge karaktereknek való életmód.)

    De a katalizátorok és ABS mellet is halnak az utakon, a "fényes nyugaton" emberek nap-mint nap. Az elektronika, a szoftverek minden határon túli beépítése a gépjárművekbe, eszközökbe, egyre kevésbé szolgálja a valós funkciókat és az azokat használó embert, és gyakorlatilag kiszolgáltatottá, "kézivezéreltté" teszi az emberiség nyugaton élő részét az alakuló központosított tőke-világhatalomnak.

    Az oroszok (legalább is az elit egy része,) a háborúval jelenleg erre kívánnak nemet mondani. - Mert szép lenne a világ együttműködése az emberiség szebb jövőjét illetően, de őket nyugatról, - az utóbbi 10 évben, - ebből egyre inkább ki kívánták hagyni.

    Pedig ők készségesen szállították volna a nyersanyagokat a nyugat "további tökéletesedéséhez", működtek volna együtt a legkülönbözőbb világméretű projektekben. Nyilván a kölcsönös előnyök alapján.

    De ez az aktuál-birodalomnak nem tetszett, mert kevés volt a hasznuk rajta. Többre vágytak. Most megkaphatják, ha elég tökösek hozzá. - Vagy nem. (Az emberiség globalizációja most egy időre megakad, és a világon sokfelé vannak, lesznek nagy ébredések.)
    Utoljára szerkesztette: end3, 2022.05.20. 07:55:18
  • 0Fritz #3
    Jó tudni, hogy egy gépjármű műszaki szintjét a katalizátor határozza meg.
    Tehát a katalizátorlopás nem más, mint felkészítés az oldtimer vizsgára.
  • duke #2
    "ABS és légzsák nélkül "
    Nem ilyen kenyesek.
    Szerintem, a ruszkik ules vagy fek nelkuli is siman kozlekednenek.
  • lammaer #1
    ...globalizáció... mindenki függ mindenkitől, csak Putler azt hitte ő meg az országa különleges.
    Most meg felébred, hogy álomvilágban élt, oroszország sok tekintetben csak egy mítosz, amit a nagy szovjetúnió örökségéből élt. Rég nem szuperhatalom, se gazdaságilag, se katonailag (ha konvencionális háborúról van szó).

    Persze simán el tudom képzelni hogy a talpnyalói meg a demenciája szépen elfedik előle a valóságot...
    Utoljára szerkesztette: lammaer, 2022.05.18. 14:42:41