Sosem fognak működni az elektromos járművek?

Bill Gates nem igazán hisz az elektromos meghajtásban.

A Microsoft társalapítója a blogbejegyzésében azt taglalta, hogy mely járművek lehetnek alkalmasak az elektromos közlekedésre. A menedzser kifejtette, hogy az elektromos tehergépkocsik, mint például a Tesla Semi, a valóságban sosem lesznek észszerű megoldások, s ugyanez mondható el a teherszállító hajók és az utasszállító repülőgépek esetében is.

Bill Gates hozzátette, hogy a jelenlegi akkumulátorok nagy méretűek és nehezek. Minél nagyobb tömeget kell átjuttatni egy adott távolságon, annál nagyobb akkumulátorteljesítményre van szükség. S minél több akkumulátort használnak fel, annál több súlyra és annál nagyobb teljesítményre van szükség.

A Microsoft társalapítója kiemelte, hogy még ha nagy áttörés is következik be az akkumulátortechnológia területén, az sem alkalmas a teherautók számára. Az elektromos meghajtás ugyanis csak kis távolságokra működik, de teljesen más a helyzet, ha a hosszú ideig a levegőben tartózkodó nehéz repülőgéphez kapcsolódó megoldásokról van szó. Gates úgy vélte, hogy ezek esetében ugyanis inkább a bioüzemanyagokra kell építeni, mint a rendkívül nagy méretű és nehéz akkumulátorokra.

Az Electrek ugyanakkor rámutatott arra, hogy a menedzser néhány tényezőt elfelejtett. Az akkumulátoroknak nem kell nehezeknek és nagy méretűeknek lenniük. Az energiatárolók esetében már nagy előrelépések történtek és a jövőben további jelentős fejlődésre lehet számítani.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • pakeszke #254
    ah most olvastam a nyavogast: https://totalcar.hu/magazin/velemeny/2020/10/14/fizetos_parkolas_es_a_kaosz_ami_vele_jar/
    hozza akartam volna szolni de le van tiltva

    a fazon ugye az 1es vilinel lakik, szoval eddig jarhatott volna azzal, de hat auto es jo lenne P+R bullshittel jott most meg telibekapta
    annnyir aszep hogy o sis telibekapta

    utdij eseten ez nem lenne...
  • M2 #253
    "az akkumulatoros homlokrakodot ne eroltessuk"

    Miért, ha mi nem erőltetjük, akkor a gyártók leállnak a gyártásukkal? Nem nagyon értelek.
    Nem füstölnek, csöndesek, így ideálisak az éjszakai városi munkákhoz az elektromos munkagépek.
  • pakeszke #252
    2:1 -ben igazad van
    de azt az akkumulatoros homlokrakodot ne eroltessuk :)

    amugy meg az uj traktorok is mar hugyos tartallyal vannak felszerelve, es nem allitom, hogy jo lenne, de azetr megnyugtato hogy bizonyos uzemmeret felett erdemes megoldani a kornyezetvedelmet
  • defiant9 #251
    "Az OMSZ-t linkeltem, nem holmi füvet legelő és szopogató ostoba agyalágyultakat !"
    Kérem akkor a linket, ami Budapest légszennyezése kapcsán tartalmaz tény adatokat a szállópor és a nitrogén dioxid tekintetében, és kiolvasható belőle hogy ezek forrása a lakosssági tüzelés nem a gépjármű forgalom. Lehetőleg nem szűklatókörűen csak nyári adatot adjál ugyanis az év nagy része nem fűtési időszak, de levegőt akkor is veszünk. Az általam idézett

    "Nincs semmi hozzáfűznivalóm, leírták amit kell"
    Egy rövid időszakban akármi is lehet, leginkább a légmozgások amik számítanak, aki erre épít az buta. Az hogy leírtak egy tényt, majd megmagyarázzák ennek okát, amit te ignorálsz és beteszel helyette egy másik okot az merő ostobaság és téged minősít. Már megbocsáss, de az objektív szemlélet nagyon távol áll tőled. Az kb. világjelenség hogy a covid alatt relatíve megtisztult a környezetünk(beleértve a levegőt). Tagadod ezt a jelenséget?

    Én tartom magam ezen számokhoz:
    A fővárosi szálló por (PM10) szint az őszi-téli időszakban kb. egy harmada (15-40%) származhat a háztartási eredetű szilárd, leginkább fatüzelésből, míg a közlekedés hozzájárulása mintegy 40%-ot tesz ki (azon belül az elsődleges közlekedési kibocsátások 17%-ot, a kopási folyamatok 5%-ot, a további másodlagos kémiai átalakulási folyamatok hozzájárulása mintegy 18%-ot);
    A Budapesten nyilvántartott154 lakossági kémények közül 2016-ban legfeljebb azok 10-11%-a tartozik olyan tüzelő berendezéshez, amely vegyes tüzelőanyag – szilárd (tőzeg, szén, fa), vagy tüzelőolaj – elégetésére alkalmas

    (a jelentés egyébként a konzervatív Tarlós regálása idején készült, nem köthető KariGerihez)

    Nem fűtési időszakban pedig értelemszerűen a lakossági tüzelés hatása marginális, ennek belátásához csupán alapvető logikai képességek kellenek, ha ezt sem sikerül megugranod ott akkor komoly gond van.
  • M2 #250
    Értelmezd kérlek ezt a pár szót, amit leírtam:
    "a nem elektromos autók kitiltásával"

    Aztán próbáld megfejteni, hogy miként sikerült ide beértelmezned a hibrideket. Ugyanis azokat nem hívjuk elektromos járműnek. Remélhetőleg egyszer a zöld rendszám is lekerül róluk.

    A gyerekorvos is a munkáját végzi, de azzal se lenne baja senkinek, ha kapnának ehhez elektromos autókat. Amíg ez nem megoldható, addig meg marad a külön engedély. Soroltam is pár példát, erre most elkezded azt játszani, hogy értetlenkedve végigmegyünk minden kivételt képező eseten? Igen, az ambulanciás mentő meg a vérszállító is mehet dolgára... dedó

    Az elektromos munkagépek ugyanúgy aksiról üzemelnek, mint a többi elektromos jármű. Amiről nem tudsz eleget, arról miért okoskodsz?
  • pakeszke #249
    latom ideologialag elegge kepzetlen vagy
    tehat a MAI nappal az utakon levo zold rendszamos SUVokat, amiknek az elektromos hatotavja az 30 km, azokat jol latom hogy raengedned hogy egesz allo nap ingyer menjenek? csak hogy ertsem is... ne hamukazzal az elektromos SUVval, jelen pillanatban nem nagyon van... mind ami kint van es most arulgatnak az zold rendszamos

    a gyerekorvosokat kicsinalnad, vagy vegyenek tizeniksz millioert zold rendszamosat vagy dogoljenek meg de nehogy az autojaval ramenjen az utakra, le kell tiltani, dogoljon meg mind az osszes kuncsaftjaval egyetemben...

    elektromos munkagep
    wow hogy ez nem jutott eszembe... ez aztan kemeny, szoval egy homlokrakodot az eleg ha radugom a kettohuszra ugye ?
  • M2 #248
    1. Elektromos SUV. Annyit kóricál vele, amennyit akar, ha közben fizet szépen mindent.
    2. Mi bajod a gyerekorvosokkal? Nem értelek.
    3. Elektromos munkagépekre. Ezt tényleg le kellett írnom neked ebben a topicban?
  • pakeszke #247
    tehat nem gond, hogy a penisznagyobbito SUVokat napi szinten hasznaljak, de a regi benzines sose tehesse be a kerekeit, meg akkor se ha eppen a sittet szallitana el ejszaka, hat mondhatom jo nagy demagog vagy...

    de ha jol latom, te a gyerekorvosokat is kicsinalnad ugye?

    a munkagepeket mire csereljek le? ez most tenyleg erdekel...
  • M2 #246
    "1., a zold rendszamos SUV ami konkretan tobb NOX -ot tol a levegobe mint az en 20 eves kicsikem az miert kellene kapjon haladasi engedlyt es az enyemet miert tiltanad le teljesen az utakrol?"

    Mindig az erősebb kutya... elve. Igen, a világ sosem volt igazságos vagy egyenlő.

    "2., mi van a kamionnal es a munkageppel? azokat is kitiltod? a szennyezes miatt?"

    Munkavégzés mindig más kategóriába tartozik, mint ahogy mentők, tűzoltók, rendőrség... stb. is. Külsős cégekkel egy idő után lehet ilyenkor környezetterhelési díjat fizettetni, hogy azért motiválva legyenek a munkagépeik lecserélésére.
  • pakeszke #245
    te tenyleg ossze vissza beszelsz...
    >> "Komolyan, mit nem értesz azon, HOGY NINCS MIVEL ?!??"
    VAN
    nalunk asszony is vonattal jar, kepzeld el elmegy a nyugatiig

    te irtad be hogy helyi busz rahordo jarat is van, en meg azt irtam hogyha az aggressziv kommuter az nem az M3ast venne celba hanem az agglomeracioban levo vasutallomast akkor nem kellene bejojjon, mit nehez ezen megerteni?

    ne az M0 mellett rakja le, mert az azt feltetelezne hogy olyan mennyisegu beruhazast kellene megcsinalni hogy 30 even belul nem lehetne semmit se csinalni az agglomerek elleneben
    tehat szerinted 30 even keresztul a agglomer pioca az nyugodtan zudulhasson be az M3on en meg azt mondom hogy fizessen mindenki km -kent legalabb 30 Ft -ot a teljes Budapesten, meg meg tobbet akkor ha dugoban jon be

    16 ker? es akkor mi van ha agglomeracio? legyen, de ha kicsit is odafigyelnel amit mondok, akkor rajonnel, hogy a Budapest hataron beluli es az azon kivuli pl. Kapmegyert es Dunakeszit osszehasonlitva onnan a bejutas az utdijjal kb ugyanannyi lenne, mert en nem egy fasiszta allat vagyok hogy masokkal fizettessek de a masikkal meg nem

    a vegyes tuzeles szeritnem azt jelenti hogy gaz is van