Hálózatba kötött autók - Kína lesz a jövőben a meghatározó?

A következő években az Amerikai Egyesült Államok fokozatosan háttérbe szorulhat ezen a területen.

A hálózatba kötött gépkocsik piacán hamarosan megváltozhatnak az erőviszonyok. A területet most még az USA uralja, de a közeljövőben Kína veheti át a helyét - ezt prognosztizálta a legfrissebb tanulmányában a Capgemini tanácsadócég. Tavaly a hálózatba kötött járművek piacán a globális bevétel 18,7 milliárd dollár volt. Világszerte 119,4 millió ilyen autót tartottak nyilván. A szakemberek a következő esztendőkre 11 százalékos éves bevételnövekedéssel számoltak, továbbá azzal, hogy a kategóriába tartozó gépkocsik száma évente 24,1 százalékkal emelkedhet.

A fejlesztésekből jelenleg elsősorban az amerikai piac profitál és ez mindenekelőtt arra vezethető vissza, hogy a tengerentúlon sokkal nagyobb az ügyfélpotenciál, mint Európában, Kínában és a világ többi részén. A hálózatba kötött járművek piaci részesedése az Amerikai Egyesült Államokban 32,7 százalék, míg Kínában 16 százalék.

2023-ra ugyanakkor alaposan megváltozhatnak a dolgok. Az elemzők azzal számoltak, hogy Európa rövid időre átveheti a vezető szerepet a területen, legalább is a piaci részesedés tekintetében, de hosszú távon egyértelműen Kína válik majd meghatározóvá. Az USA ezzel szemben tartósan vissza fog esni. A megkérdezett kínai személyek 79 százaléka mondta azt, hogy hálózatba kötött autót akar vásárolni. Az európaiak esetében ez az arány 53, az amerikaiakéban 52 százalék volt.

A kínai felhasználók más területeken is nyitottak. 75 százalékuk vásárolna szívesen autonóm gépkocsit, az európaiaknál ez az arány 36, míg az amerikaiknál 24 százalék volt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Nos #10
    Nem megy házhoz, át kell szállni, piszkos, nem akkor indul amikor én akarom. Az meberek jó része nem azért ül autóba, mert vezetni akar, hanem inkább a fenti dolgok miatt. És ezeket nem a tömegközlekedés oldja meg, hanem az autó. Az hogy ki vezeti már tök mindegy.
  • ostoros #9
    Akkor a buszt és vonatot neked találták ki. Minek vezetnél?
  • Nos #8
    Én nem bánnám, ha a napi araszolós szopás közben feltett lábbal olvashatnék egy könyvet, vagy bármi mást csinálni, mint elindul, megáll, elindul, megáll. Tényleg nagyon élvezetes. De ha hazamegyek szüleimhez 300 km-re, akkor sem bánnám, ha inkább tanuhatnék, vaqgy filmet nézhetnék.

    @tom_pika: Ha valahol ezt még a mi életünkben tesztelni vagy akár használni is fogják, az pont Kína.
  • ximix #7
    Háát, szerintem pont a kerítéssel elzárt, elválasztott forgalmi sávok ...ect miatt az autópályák lesznek az elsők ahol a hálózat+önvezetés kombó szinte zavartalanul fog működni.
    A városi önvezetés az még egy kicsit meredek.

    Nehéz ezt jól leírni, de kb az önvezetők még nem állnak olyan szinten, hogy városban csak azok közlekedjenek. A közös hálózat baromi nagy segítség lenne nekik, de még mindig nincs tökéletes felismerés.
    pl: a járdára kidől pár bicikli, éttermi reklám..ect a gyalogos meg az úttest felől kerüli,
    az embereknél (jó esetben) egy pillanat alatt tudatosul a helyzet,
    míg egy önvezető látja helyzetet, de program függő mi lesz rá a reakció, mivel a földön fekvő tárgyat nem tudja beazonosítani, hogy milyen tárgy az, a gyalogoshoz tartozik vagy, mi bánat... persze küld egy képet a diszpécsernek, hogy "sto tű ?", és a hálózat lévén a kövi autót már felkészülten éri a helyzet
    Tehát egy városi úthálózaton sokkal több váratlan nem előre látható esemény történhet meg, mint egy autópályán.

    Azon is agyaltam, hogyha a kitalálnának egy olyan reflektív felületet amit az önvezető autók kamerái jól látnak minden időben, napszakban és ezeket használnák a nem hálózaton lévő mozgó vagy álló "tárgyak" jelölésére.
    Ezen belül meglennének különböztetve, forgalomban használatos elterelő tárgyak és egyéb fix tárgyak, ez után sebesség és jármű fajta szerint kerékpár, motorkerékpár, traktor és pótkocsija, teherautó..ect,

    Tehát ez a jelölés lehetne emberi szem számára akár láthatatlan dolog is, de az önvezető rögtön levágná, hogy az az oldalzsákos lobogóesőkabátos az egy motor vagy kerékpár, vagy a pótkocsit egy traktor húzza vagy egy teherautó, és az egy fix tárgy az útszélén, nem egy [email protected]ó kutya ...ect :), mert mindenre nem lehet olyan eszközt aggatni ami, fellövi a hálóra, hogy épp hol van és mit csinál . .
  • Macropus Rufus #6
    "A halozatba kotott itt elsosorban nem onvezetot jelent, de amint lesz ilyen technologia, szinte azonnal kitiltjak a nyugateuropai belvarosokbol a nem onvezeto kocsikat. Kevesebb dugo, biztonsagosabb utcak."
    nem fogják. Utópisztikus gondolat ez is meg az, hogy nem lesznek dugók. Lesznek dugók a kocsik meg nem lesznek biztonságosabbak mint az ember vezette. A rendszert nem szigetként működő járművek irányítják, hanem hálózatba kötöttek. Tehát elég a hálózatot támadni és már ott is a dugó meg biztonság hiánya.
  • ostoros #5
    Ilyen a következő harminc évben nem lesz, utána pedig már nem lesz rá igény.
  • kvp #4
    "Majd a következő életedben."

    Eletkortol es lakhelytol fugg. Az en esetembem egy hatarozott talan, foleg ha nyugateuropat is beleszamoljuk. Sokan persze abbol indulnak ki, hogy hol lesznek ok mar 10 ev mulva.
  • tom_pika #3
    "Aztan egy ido utan az autopalyakra is csak az onvezeto jarmuvek mehetnek fel, mert nem marad hely masnak."

    Majd a következő életedben.
  • kvp #2
    A halozatba kotott itt elsosorban nem onvezetot jelent, de amint lesz ilyen technologia, szinte azonnal kitiltjak a nyugateuropai belvarosokbol a nem onvezeto kocsikat. Kevesebb dugo, biztonsagosabb utcak.

    Aztan egy ido utan az autopalyakra is csak az onvezeto jarmuvek mehetnek fel, mert nem marad hely masnak. A gyors savban egyertelmu, hogy csak onvezetes, a kamionoknal ugyancsak, a kozepso sav maradna, ha nem lenne balesetveszelyes automata jarmuvek kozze embert engedni. Ez lehet hamarabb lesz mint a varosi onvezetes.

    Ahogy az ember vezette liftek kikoptak, ugy az ember vezette jarmuvek is ki fognak. Pedig milyen jo lenne neha egy-egy lift sebesseget es megallasi pontjat is kezzel iranyitani egy szabalyzokarral, mint regen a liftkezelok. Persze ma mar a lovaskocsikat sem engedik fel az autopalyakra, pedig sokan hajtananak rajta akik szeretnek lovaskocsit vezetni...
  • bmw #1
    Onvezeto autok meg nagyon nagyon a jovo....spl ember szeret vezetni koztuk en is nem nagyon erdekel az onvezeto cucc