Berta Sándor
Hálózatba kötött autók - Kína lesz a jövőben a meghatározó?
A következő években az Amerikai Egyesült Államok fokozatosan háttérbe szorulhat ezen a területen.
A hálózatba kötött gépkocsik piacán hamarosan megváltozhatnak az erőviszonyok. A területet most még az USA uralja, de a közeljövőben Kína veheti át a helyét - ezt prognosztizálta a legfrissebb tanulmányában a Capgemini tanácsadócég. Tavaly a hálózatba kötött járművek piacán a globális bevétel 18,7 milliárd dollár volt. Világszerte 119,4 millió ilyen autót tartottak nyilván. A szakemberek a következő esztendőkre 11 százalékos éves bevételnövekedéssel számoltak, továbbá azzal, hogy a kategóriába tartozó gépkocsik száma évente 24,1 százalékkal emelkedhet.
A fejlesztésekből jelenleg elsősorban az amerikai piac profitál és ez mindenekelőtt arra vezethető vissza, hogy a tengerentúlon sokkal nagyobb az ügyfélpotenciál, mint Európában, Kínában és a világ többi részén. A hálózatba kötött járművek piaci részesedése az Amerikai Egyesült Államokban 32,7 százalék, míg Kínában 16 százalék.
2023-ra ugyanakkor alaposan megváltozhatnak a dolgok. Az elemzők azzal számoltak, hogy Európa rövid időre átveheti a vezető szerepet a területen, legalább is a piaci részesedés tekintetében, de hosszú távon egyértelműen Kína válik majd meghatározóvá. Az USA ezzel szemben tartósan vissza fog esni. A megkérdezett kínai személyek 79 százaléka mondta azt, hogy hálózatba kötött autót akar vásárolni. Az európaiak esetében ez az arány 53, az amerikaiakéban 52 százalék volt.
A kínai felhasználók más területeken is nyitottak. 75 százalékuk vásárolna szívesen autonóm gépkocsit, az európaiaknál ez az arány 36, míg az amerikaiknál 24 százalék volt.
A hálózatba kötött gépkocsik piacán hamarosan megváltozhatnak az erőviszonyok. A területet most még az USA uralja, de a közeljövőben Kína veheti át a helyét - ezt prognosztizálta a legfrissebb tanulmányában a Capgemini tanácsadócég. Tavaly a hálózatba kötött járművek piacán a globális bevétel 18,7 milliárd dollár volt. Világszerte 119,4 millió ilyen autót tartottak nyilván. A szakemberek a következő esztendőkre 11 százalékos éves bevételnövekedéssel számoltak, továbbá azzal, hogy a kategóriába tartozó gépkocsik száma évente 24,1 százalékkal emelkedhet.
A fejlesztésekből jelenleg elsősorban az amerikai piac profitál és ez mindenekelőtt arra vezethető vissza, hogy a tengerentúlon sokkal nagyobb az ügyfélpotenciál, mint Európában, Kínában és a világ többi részén. A hálózatba kötött járművek piaci részesedése az Amerikai Egyesült Államokban 32,7 százalék, míg Kínában 16 százalék.
2023-ra ugyanakkor alaposan megváltozhatnak a dolgok. Az elemzők azzal számoltak, hogy Európa rövid időre átveheti a vezető szerepet a területen, legalább is a piaci részesedés tekintetében, de hosszú távon egyértelműen Kína válik majd meghatározóvá. Az USA ezzel szemben tartósan vissza fog esni. A megkérdezett kínai személyek 79 százaléka mondta azt, hogy hálózatba kötött autót akar vásárolni. Az európaiak esetében ez az arány 53, az amerikaiakéban 52 százalék volt.
A kínai felhasználók más területeken is nyitottak. 75 százalékuk vásárolna szívesen autonóm gépkocsit, az európaiaknál ez az arány 36, míg az amerikaiknál 24 százalék volt.