Berta Sándor
A Ford is tesztelheti a robotautóját Kalifornia útjain
A konszern immár a tizenegyedik olyan cég, amely hasonló engedélyt kapott a szövetségi államtól.
Az illetékes hivatal, a California Department of Motor Vehicles (DMV) engedélyezte, hogy a Ford használja a helyi utakon a saját fejlesztésű robotautóját. A társaság a tizenegyedik olyan vállalat, amely ilyen engedélyt kapott. Az autógyártók közül megelőzte a BMW, a Honda, a Mercedes Benz, a Nissan, a Tesla Motors és a Volkswagen, míg a beszállítók közül a Bosch, a Cruise Automation, a Delphi Automotive és a Google. Az engedély a jövő év elejétől érvényes és kizárólag Kalifornia útjaira vonatkozik.
A Ford egy Fusion Hybrid gépkocsit épített át robotjárművé és az ahhoz szükséges rendszer szenzorokat, kamerákat, radarokat és ultrahullámú érzékelőket használ. Újdonság viszont a négy LIDAR egység, amelyeket a tetőre szereltek fel a gyártó szakemberei.
Kiderült az is, hogy a Daimler Kalifornia mellett Nevadában is bonyolítana tesztutakat. A gyártó már be is adta a szükséges licenckérelmet az új E-osztályú modelljével kapcsolatban, amelyet a januári kiállítás, a Consumer Electronics Show keretében akar bemutatni. Az esélyei jók, a nevadai hivatal pozitívan áll a dologhoz.
A Ford egyébként komplett települést készített az önműködő autói tesztelésére a Michigani Egyetem lezárt területén. Az Mcity nevű létesítmény gyakorlatilag egy mesterséges város.
Az illetékes hivatal, a California Department of Motor Vehicles (DMV) engedélyezte, hogy a Ford használja a helyi utakon a saját fejlesztésű robotautóját. A társaság a tizenegyedik olyan vállalat, amely ilyen engedélyt kapott. Az autógyártók közül megelőzte a BMW, a Honda, a Mercedes Benz, a Nissan, a Tesla Motors és a Volkswagen, míg a beszállítók közül a Bosch, a Cruise Automation, a Delphi Automotive és a Google. Az engedély a jövő év elejétől érvényes és kizárólag Kalifornia útjaira vonatkozik.
A Ford egy Fusion Hybrid gépkocsit épített át robotjárművé és az ahhoz szükséges rendszer szenzorokat, kamerákat, radarokat és ultrahullámú érzékelőket használ. Újdonság viszont a négy LIDAR egység, amelyeket a tetőre szereltek fel a gyártó szakemberei.
Kiderült az is, hogy a Daimler Kalifornia mellett Nevadában is bonyolítana tesztutakat. A gyártó már be is adta a szükséges licenckérelmet az új E-osztályú modelljével kapcsolatban, amelyet a januári kiállítás, a Consumer Electronics Show keretében akar bemutatni. Az esélyei jók, a nevadai hivatal pozitívan áll a dologhoz.
A Ford egyébként komplett települést készített az önműködő autói tesztelésére a Michigani Egyetem lezárt területén. Az Mcity nevű létesítmény gyakorlatilag egy mesterséges város.