SG.hu

DiRT 3



Kiadó: Codemasters
Fejlesztő: Codemasters
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Windows XP, Vista vagy Windows 7, Intel Core 2 Duo 2,8 GHz/AMD Athlon 64 X2 6000+, 2 GB RAM, 256 MB nVidia GeForce 8600/ATI Radeon HD 2600, 15 GB szabad hely a merevlemezen
Ajánlott: Windows XP, Vista vagy Windows 7, Intel Core i7 2,8 GHz/AMD Phenom II X4 3,2 GHz, 3 GB RAM, 1024 MB VRAM-mal rendelkező grafikus kártya, 15 GB szabad hely a merevlemezen
Hasonló játékok: DiRT-sorozat
Kategória: autóverseny

Colin McRae régi hagyatéka már réges-rég a múlté. Már a Codemasters által készített DiRT második részében is inkább az amerikai versenyvonal volt a jellemző, és bár a harmadik rész többnyire európai helyszíneken játszódik, a játék továbbra sem nevezhető klasszikus rallyjátéknak. Ellenben amit az árkád versenyjátékok terén nyújt, az jelenleg messze az egyik legkiemelkedőbb.

A DiRT 3 szembetűnő változásaival gyakorlatilag már a játék elindítása után megismerkedünk. A DiRT második részét, vagy a legutóbbi Codemasters játékot, a Formula 1 2010-et jellemző menürendszert egy lényegesebben minimalistább, kevésbé hangulatos, viszont sokkal áttekinthetőbb, fürgébb, hagyományosabb, ergonomikusabb kinézet váltotta fel. Azon persze lehet vitatkozni, melyik is nézett ki jobban, esetleg melyik teremtette meg jobban a kellő hangulatot a versenyzéshez, de mindez talán egyéni ízlés kérdése.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A játék karriermódjában négy szezont felölelő kihívásban kell jól teljesítenünk, melyeket a készítők piramisformákkal ábrázoltak, amiknek minden oldala egy-egy bajnokságot takar. Ezeken belül rengeteg versenyt vívhatunk meg, melyekre szükség is lesz, ugyanis a DiRT harmadik részében már nem vásároljuk a benzinfalókat, hanem tapasztalati pontok szerzésével, szintlépések után nyílnak meg azok, az újabb és újabb helyszínekkel karöltve. A monotonitást mellőzve, a karrierben elérhető versenyszámok mindegyike komoly kihívást és legfőképpen változatosságot kínál.

A Rally például egy klasszikus vezetéstechnikai kihívás, ahol mindenféle ellenfél nélkül kell teljesítenünk a szakaszokat, lehetőleg a legjobb idők valamelyikével. A szabadban játszódó másik versenyszám a Trailblazer, amely hasonló a Rallyhoz, csak egy fokkal egyszerűbb körbemenni a versenypályán. Aki a zárt pályás kihívásokat kedveli, annak sem kell búslakodnia, a Codemasters ugyanis spéci terepjárók és buggy-k társaságában tálalja a Rally Cross-t és a LandRush-t.

A kínálat azonban ennyivel nem ér véget, ugyanis a játék megjelenése előtt sokat mutogatott Gymkhana igyekszik újdonságként megszerettetni magát. amiben vagy egy pontozásos szisztémát követve, szabadon hajtjuk végre trükkjeinket, vagy egy előre felállított akadálypályát teljesítünk sikeresen. Az utolsó opció, a Head 2 Head, ahol két autó verseng egymással, a csavar viszont az, hogy a két jármű egymással szemben halad, és nem tudni, hol tart a másik. A készítők emellett lehetőséget biztosítanak gyakorlásra is.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A Single Playert, vagy a Time Trialt választva elegendő a megfelelő rallygépet, és helyszínt kiválasztani, és indulhat is a kötetlen száguldozás. Az egészben a legszebb, hogy - a karriermódot is beleértve - minden egyes lehetőség opcionális. Ha valamelyik kihívás nem tetszik, akkor kihagyhatjuk, ugyanis az esetek többségében a sikeres továbblépéshez bőven elegendő, ha a versenyeknek csak egy bizonyos hányadát abszolváljuk.

Az új játékmódok mellett újdonság a dinamikusan változó időjárás és napszakok jelenléte, ami elképesztő hangulati plusz a versenyek alatt. Ugyan elképesztő élmény - és látványban sem utolsó - a finn versenypályán szakadó hóban száguldozni, esetleg a hirtelen eleredt eső miatt semmit se látni, az időjáráselemek sajnos nem hatnak ki a vezetési élményre. A DiRT 3 ugyanis továbbra sem akar keményvonalas rallyjáték lenni. A Codemasters ezúttal is egy árkád versenyjátékot készített, amelyben szélesített palettával és lehetőségekkel igyekeznek még szélesebb közönséghez eljutni. Ennek megfelelően a játék nem egy szimulátor, de a vezetés élménye még az árkád címek léptékeihez mérve is fenomenális. Ami azonban nagyobb visszalépés, hogy az ezúttal is opcionálisan megkapott visszatekerési mentőövet már nem köti a fejlesztőcsapat nehézségi szinthez, és a használt rásegítések mértékéhez, így teljesen a lelkiismeretünkre van bízva, milyen nehézségen vágunk neki a versenyeknek. Ami a régi rajongók számára visszalépés lehet még, a korábban már említett tapasztalati pontok gyűjtögetése, ugyanis most már nem a nehezen megkeresett pénzmagért, hanem az XP-pontokért cserébe juthatunk hozzá az új elérhető autókhoz, helyszínekhez, kocsidíszekhez, így elveszett annak lehetősége, hogy magunk döntsük el, milyen benzinfalóra is szeretnénk lecserélni korábbi modellünket.

Viszont abszolút pozitívum, hogy ezeket hihetetlen széles skálán sorakoztatja fel a Codemasters, így gyakorlatilag a '60-as, '70-es évek járgányaitól, a nyolcvanas éveket jellemző turbókorszakot is beleértve, tényleg minden korszakot felölel a játék, azaz a ’90-es évek legendás csodái és a mai modern autók is helyet szorítottak maguknak. A már említett vezetési élményt egyébként nagyban fokozza, hogy mindegyik gép máshogy viselkedik, így nem csak az új helyszínek, de a folyamatosan megnyíló új járgányok miatt is újra és újra meg kell tanulnunk vezetni.

További pozitívum, hogy a játék masszív többjátékosos móddal kiegészítve érkezett, ráadásul a multiplayer versenyek mellett osztott képernyős megmérettetésekre is invitálhatjuk barátainkat. A játékmódok sokszínűsége tényleg csak a hab a tortán, hisz akad köztük olyan (Outbreak), ahol meg kell fertőznünk a többieket, vagy épp a legtöbb táblát szétzúzó győzedelmeskedik (Invasion).

Nyugodt szívvel kijelenthető, a DiRT 3 minden apró hibája ellenére a generáció egyik legtartalmasabb és szórakoztatóbb darabja lett. Ezeket néha kicsit kaotikus lehet áttekinteni, és biztos lesz köztük olyan is, ami nem nyeri el a tetszéseteket, de pont az a szép a Codemasters játékában, hogy így is képes alternatívát kínálni, amit viszont örömmel fogtok kipróbálni. Közel száz pálya, rengeteg gyűjtögethető cucc és autó garantálja, hogy hosszú időre virtuális kormányt ragadjatok.

Grafika: A DiRT 3 alatt a Codemasters saját motorjának, az EGO Engine 2.0-nak egy továbbfejlesztett verziója dübörög, mely végig remekül végzi a dolgát. A tájak és a versenygépek a legapróbb részletig kidolgozottak, a sorozatban először debütáló dinamikus napszakok és időjárás pedig a generáció egyik legszebben kidolgozott feature-je lett.

Kezelőfelület, irányíthatóság: Ugyan a DiRT 3 nem szimulátor, árkád stílusához képest a vezetési élmény nagyon meggyőző, így a billentyűzetes irányítás továbbra sem az igazi. Érdemes kontrollerrel, vagy ha tehetjük, akkor kormánnyal kipróbálni a játékot, mert az adja vissza igazán azt az élményt, amit a Codemasters tolmácsolni szeretne a játékkal.

Játszhatóság: Rengeteg játékmód, még több helyszín, kihívás és persze megszámlálhatatlan versenygép garantálja, hogy a DiRT 3 hosszú időre a fotelba szögezzen minket. A multiplayer mód csak hab a tortán.

Intelligencia, nehézség: Kevés olyan verseny akad, ahol az MI irányította ellenfelekkel kell megküzdenünk, a gép azonban ilyenkor sem túl agresszív. A játék nem is erre lett kihegyezve, így felesleges is komolyabb hibának felróni az MI viselkedését.

Hangok, zene: A sorozatot jól jellemző profizmus, és gondos odafigyelés jellemzi a játék ezen szekcióját is. A készítők egytől egyig ügyeltek az autentikus géphangokra és a környezet beszűrődő hangulatteremtő hangjaira.

Összefoglalás: A DiRT harmadik része bizonyos elemeiben visszalépés a második részhez képest, de ezek a visszalépések a szélesebb közönség elérését szolgálják. A játék ettől még egy tartalmas, szórakoztató, kihívásokkal teli cím lett, amelyre tényleg érdemes kiadni megspórolt pénzünket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ender Wiggin #51
    Block tud valami olyat, amit rajta kívül nem sokan. Ezt nem kell túlragozni. S bár skynet kolléga a Subaru-n pörög, Block már egy ideje nem azzal versenyez.
  • Geminate #50
    Boccs, megint duplázok:

    Igen, egy korábbi hír szerint nem lesz több Dirt. Végül a hír után 2-3 héttel bejelentették, hogy innentől a fejlesztések 3 irányban haladnak:
    Évente F1, és éves váltásban Dirt és Grid.
  • Geminate #49
    Sziasztok!

    Lehet, hogy tévedek, de vannak arra utaló jelek, hogy a CM lassan elkezd egy komolyabb rally-t is fejleszteni. Illetve, hogy lesznek még valós licenszek alapján elkészített játékaik.
    De, én elrugaszkodnék a realitástól is:
    Ezzel a motorral egy tuningos-rendőrös illegális verseny... Hmhm...
  • Lack #48
    Én remélem, hogy lesz még jó rallys játék a Codemasters-től. Én azt olvastam valahol, hogy a Dirt-nek mint sorozatnak ez az utolsó darabja.

    "De, én kedvelnék egy olyan megoldást, amiben a Dirt megmarad Dirt-nek (Vegyes off-road), de jönne mellé egy -F1 2010-11-12... mintájára- WRC 2012-13-14..."

    egyetértek Veled, nagyon jó lenne egy ilyen sorozat is.
  • Geminate #47
    Sziasztok!

    -Van eső, ha nem is olyan szakadó, mint F1-ben, de van...

    A CM 2004-ben már kijelentette, hogy egyelőre nem is kívánnak az FIA-tól licensz jogot vásárolni semmilyen Rally-s alapra sem, mert kísérleteznek egy olyan rally elkészítésével, amilyen még nem volt. Szerintem a 4., vagy 5. Dirt-nek már lesz köze a hagyományos rally bajnoksághoz, és kaphatunk valami licensz félét.

    De, én kedvelnék egy olyan megoldást, amiben a Dirt megmarad Dirt-nek (Vegyes off-road), de jönne mellé egy -F1 2010-11-12... mintájára- WRC 2012-13-14...

    Az emberek irigyek, ezért szidnak mindenkit, akinek valami besikerül, ami nekik nem. Ha nem Block lenne a játék "arca", hanem Loeb, akkor most Ő lenne a szemét...
  • Lack #46
    Ez egy jó game, több helyszín kellene meg több rally, hosszabb szakaszok, gymkhana nem bejövős.

    Olyan pálya van a játékban ahol szakadó esőben kell versenyezni?
  • Lokids #45
    Mit szídjátok ennyire KenB-t? Neki összejött az élet. Szarásig van lóvéval, el tudja adni magát. Bárcsak nekem menne ennyire a szekér. De Még egy használt Type-R autóra sincs lóvé, nemhogy valami komolyabbra. :(
  • Ender Wiggin #44
    Ha már nem képesek a WRC-t feldolgozni (gondolom licensz kérdése), akkor még midnigi inkább az x-games, mint pl. az NFS által egykoron évekig favorizált tuner faszság...
  • Geminate #43
    Eggen, a részletesebb beállításokat én is hiányoltam... És, teljesen igazad van: hosszabb szakaszok -sokkal hosszabb szakaszok :)-, és persze sokkal tobb klasszikus rally. Ez az X-Games-es beütés elmaradhatna valahol egy kanyarban. :s
  • petrov144 #42
    Annyit tennék hozzá hogy a split screen versenynél mint hosszu nyomozás után kiderült, sajnos xbox controller kell neki, ha ketten akarunk versenyezni (én egy emulátorral megoldottam és így megy a mezeivel is), élvezetes egymás ellen menni, már rég hiányzott ez a lehetőség. Remek játék, lehetett volna több és hosszabb pálya, kerékválasztás, szerelés.. de igy is szuper.