Berta Sándor
A valós idejű webnek még bizonyítania kell
A Facebook társalapítója és Barack Obama amerikai elnök online kampányának szervezője szerint továbbra sincs hiány kreatív webes ötletekből, de a befektetők megnézik, hogy mire adnak pénzt.
Chris Hughes jelenleg a General Catalyst Partner cég munkatársaként dolgozik, feladata a legjobb IT-projektek megtalálása. Nemrég meghívott vendégként részt vett a mobile.futuretalk 09 nevű rendezvényen. A fiatalember nem panaszkodhat, hiszen az élete meglehetősen tartalmas volt már eddig is: a Facebook társalapítója, majd a közösségi portál szóvivője lett, később pedig ő szervezte Barack Obama amerikai elnök online kampányát. A Facebookban megőrizte a tulajdonrészét és mellékállásban a cég tanácsadója.
"Ismét egyre több üzletet kötnek világszerte az IT-szektorban. Az ipar újra befektetési lehetőségeket keres. A piac tavaly év végén volt a padlón, de az elmúlt 6 hónapban ismét magára talált. A korábbi helyzethez képest különbség ugyanakkor, hogy ma már nagyon megnézik a befektetők, hogy melyik vállalkozást vagy programot támogatják. A beruházók okos vállalkozókat, jó ötleteket és befektetési lehetőségeket egyaránt keresnek, vagyis az alap dolgok változatlanok maradtak."
"Általánosságban elmondható, hogy sok cégnek vannak jó ötletei és csinál jó dolgokat. A legnagyobb trend szerintem jelenleg a valós idejű web, ez ma már szinte mindenütt megtalálható. Ezen a területen sok minden történik és minden bizonnyal ez lesz a legnagyobb divat, de majd kiderül, hogy mi lesz belőle. Minden nagyban függ attól, hogy a benne rejlő lehetőségek mennyire jelentenek majd segítséget, milyen alkalmazások készülnek hozzá és hogy azok megmaradnak-e a piacon. Tehát a valós idejű webnek előbb még bizonyítania kell" - jelentette ki elöljáróban Chris Hughes.
A szakember elmondta, hogy az elnökválasztási kampányban az embereknek nagy elvárásaik voltak Obamával szemben. A helyzet rosszabb nem is lehetett volna: az ország két háborút vívott egyszerre, az egészségügyi rendszer krízishelyzetben volt, egyre nagyobb hangsúly helyeződött a klímavédelemre, hiányoztak a szükséges oktatási reformok és vita volt a polgári jogokról. Nagyon sok mindent kellett tehát megoldani, Obama kész volt elfogadni a kihívásokat és cselekedni. A kormány jó munkát is végez, de nyilvánvalóan nem lesz képes minden problémát megoldani.
"Az egyik legfőbb kérdésnek a kormány az internetsemlegesség biztosítását tekinti. Ez egy nagyon fontos kérdés. felhasználóként nem szeretném, hogy bárki - és itt elsősorban a cégekre gondolok - szabályozzák az elérhető tartalmakat. Természetesnek vesszük, hogy a világháló egyensúlyban van, biztosítanunk kell, hogy ez a jövőben is így maradjon. A nyitási folyamat már Bill Clinton alatt elkezdődött. Egyszerűen nincs más út. Nagyon hosszú ideig borzasztóan nehéz volt információkhoz jutni. Az internet azonban nem egy mágikus valami, ami mindig szabad és nyitott. Látunk erre példákat Kínában, Iránban vagy éppen Burmában. De ugyanakkor nagyon nehéz teljesen ellenőrizni. Azért kell dolgoznunk, hogy a világháló a jövőben is nyitott maradjon és nyomást gyakoroljunk azokra a kormányokra, akik ezt nem díjazzák."
"Fontos, hogy minden rendszer, akár a Facebook, a Google vagy éppen az e-mailek egymás mellett, de egymástól függetlenül létezzenek. Mindegyik egyedi valamiben. Mi például azért nem hagytuk, hogy a Facebookot 2007-ben átvegye a Microsoft, mert szeretnénk függetlenek lenni és azok is fogunk maradunk. Ez sok szempontból egy fantasztikus cég. Nagyon innovatív és az elképesztő mértékű növekedés ellenére sikerült mégis kicsinek maradnia. Ez a jelenség pedig nagyon érdekes az ipar számára" - szögezte le végül Chris Hughes.
Chris Hughes jelenleg a General Catalyst Partner cég munkatársaként dolgozik, feladata a legjobb IT-projektek megtalálása. Nemrég meghívott vendégként részt vett a mobile.futuretalk 09 nevű rendezvényen. A fiatalember nem panaszkodhat, hiszen az élete meglehetősen tartalmas volt már eddig is: a Facebook társalapítója, majd a közösségi portál szóvivője lett, később pedig ő szervezte Barack Obama amerikai elnök online kampányát. A Facebookban megőrizte a tulajdonrészét és mellékállásban a cég tanácsadója.
"Ismét egyre több üzletet kötnek világszerte az IT-szektorban. Az ipar újra befektetési lehetőségeket keres. A piac tavaly év végén volt a padlón, de az elmúlt 6 hónapban ismét magára talált. A korábbi helyzethez képest különbség ugyanakkor, hogy ma már nagyon megnézik a befektetők, hogy melyik vállalkozást vagy programot támogatják. A beruházók okos vállalkozókat, jó ötleteket és befektetési lehetőségeket egyaránt keresnek, vagyis az alap dolgok változatlanok maradtak."
"Általánosságban elmondható, hogy sok cégnek vannak jó ötletei és csinál jó dolgokat. A legnagyobb trend szerintem jelenleg a valós idejű web, ez ma már szinte mindenütt megtalálható. Ezen a területen sok minden történik és minden bizonnyal ez lesz a legnagyobb divat, de majd kiderül, hogy mi lesz belőle. Minden nagyban függ attól, hogy a benne rejlő lehetőségek mennyire jelentenek majd segítséget, milyen alkalmazások készülnek hozzá és hogy azok megmaradnak-e a piacon. Tehát a valós idejű webnek előbb még bizonyítania kell" - jelentette ki elöljáróban Chris Hughes.
A szakember elmondta, hogy az elnökválasztási kampányban az embereknek nagy elvárásaik voltak Obamával szemben. A helyzet rosszabb nem is lehetett volna: az ország két háborút vívott egyszerre, az egészségügyi rendszer krízishelyzetben volt, egyre nagyobb hangsúly helyeződött a klímavédelemre, hiányoztak a szükséges oktatási reformok és vita volt a polgári jogokról. Nagyon sok mindent kellett tehát megoldani, Obama kész volt elfogadni a kihívásokat és cselekedni. A kormány jó munkát is végez, de nyilvánvalóan nem lesz képes minden problémát megoldani.
"Az egyik legfőbb kérdésnek a kormány az internetsemlegesség biztosítását tekinti. Ez egy nagyon fontos kérdés. felhasználóként nem szeretném, hogy bárki - és itt elsősorban a cégekre gondolok - szabályozzák az elérhető tartalmakat. Természetesnek vesszük, hogy a világháló egyensúlyban van, biztosítanunk kell, hogy ez a jövőben is így maradjon. A nyitási folyamat már Bill Clinton alatt elkezdődött. Egyszerűen nincs más út. Nagyon hosszú ideig borzasztóan nehéz volt információkhoz jutni. Az internet azonban nem egy mágikus valami, ami mindig szabad és nyitott. Látunk erre példákat Kínában, Iránban vagy éppen Burmában. De ugyanakkor nagyon nehéz teljesen ellenőrizni. Azért kell dolgoznunk, hogy a világháló a jövőben is nyitott maradjon és nyomást gyakoroljunk azokra a kormányokra, akik ezt nem díjazzák."
"Fontos, hogy minden rendszer, akár a Facebook, a Google vagy éppen az e-mailek egymás mellett, de egymástól függetlenül létezzenek. Mindegyik egyedi valamiben. Mi például azért nem hagytuk, hogy a Facebookot 2007-ben átvegye a Microsoft, mert szeretnénk függetlenek lenni és azok is fogunk maradunk. Ez sok szempontból egy fantasztikus cég. Nagyon innovatív és az elképesztő mértékű növekedés ellenére sikerült mégis kicsinek maradnia. Ez a jelenség pedig nagyon érdekes az ipar számára" - szögezte le végül Chris Hughes.