MTI
Elindult a pápa YouTube-csatornája
Elindult pénteken XVI. Benedek pápa hivatalos csatornája a YouTube videomegosztó portálon.
A tulajdonos Google és a Vatikán megállapodásának értelmében a Szentszék ingyen használhatja a számára biztosított reklámmentes felületet a világ egyik legnépszerűbb videomegosztó oldalán. A publikált klipekhez a felhasználók szabadon fűzhetnek megjegyzéseket, kommentárt.
A tervek szerint naponta három anyagot töltenek fel. Lesznek köztük egyházfői beszédek angol, spanyol, német és olasz nyelven, szövegalapú prezentációk, valamint rövidfilmek, hírműsorok és hosszabb beszámolók a jelentős egyházi eseményekről. A gyártás a CTV vatikáni televízió és a Radio Vatican feladata.
A projekt célja, hogy a mai világ nyelvén és kommunikációs eszközein keresztül minél szélesebb közönséghez eljusson a Vatikán üzenete, mondta a csatorna indulásáról tartott pénteki sajtótájékoztatón Federico Lombardi atya, az egyházi állam szóvivője. Henrique de Castro, az amerikai informatikai óriásvállalat illetékese hozzátette: "Nagy öröm számunkra, hogy felhasználóink megismerhetik a katolikus egyház vezetőjének véleményét az aktuális kérdésekről."
A Vatikán és a technológiai újdonságokra igen fogékony - iPod-tulajdonos és az sms-eit BXVI aláírással ellátó - XVI. Benedek pápa számára egyébként korántsem ismeretlen terep az internet. A vatican.va portál, az egyházi állam online bástyája például már 1995 óta működik, a pápa pedig a pénteken megjelent első videók egyikében arról beszél, hogy az internet új, "digitális kontinens" amelyen az evangelizáció, a katolikus hittérítés mindenekelőtt a fiatal generáció feladata.
A tulajdonos Google és a Vatikán megállapodásának értelmében a Szentszék ingyen használhatja a számára biztosított reklámmentes felületet a világ egyik legnépszerűbb videomegosztó oldalán. A publikált klipekhez a felhasználók szabadon fűzhetnek megjegyzéseket, kommentárt.
A tervek szerint naponta három anyagot töltenek fel. Lesznek köztük egyházfői beszédek angol, spanyol, német és olasz nyelven, szövegalapú prezentációk, valamint rövidfilmek, hírműsorok és hosszabb beszámolók a jelentős egyházi eseményekről. A gyártás a CTV vatikáni televízió és a Radio Vatican feladata.
A projekt célja, hogy a mai világ nyelvén és kommunikációs eszközein keresztül minél szélesebb közönséghez eljusson a Vatikán üzenete, mondta a csatorna indulásáról tartott pénteki sajtótájékoztatón Federico Lombardi atya, az egyházi állam szóvivője. Henrique de Castro, az amerikai informatikai óriásvállalat illetékese hozzátette: "Nagy öröm számunkra, hogy felhasználóink megismerhetik a katolikus egyház vezetőjének véleményét az aktuális kérdésekről."
A Vatikán és a technológiai újdonságokra igen fogékony - iPod-tulajdonos és az sms-eit BXVI aláírással ellátó - XVI. Benedek pápa számára egyébként korántsem ismeretlen terep az internet. A vatican.va portál, az egyházi állam online bástyája például már 1995 óta működik, a pápa pedig a pénteken megjelent első videók egyikében arról beszél, hogy az internet új, "digitális kontinens" amelyen az evangelizáció, a katolikus hittérítés mindenekelőtt a fiatal generáció feladata.