Szekeres Viktor
Férj és férj - Melegek egyesüljetek!
Adam Sandler újabb vígjátékában egy igazán forró tűzoltót alakít. Melegtéma kifejezetten szórakoztató tálalásban. Heteróknak (is) ajánlott.
Az idei év nem Adam Sandleré - pedig ha valamikor, akkor most megérdemelné, hogy sikert sikerre halmozzon, ugyanis lenne miért. Először is előjött egy keserédes drámával, az Üres várossal (Reign Over Me), amely akkorát zakózott Amerikában (20 millió dollár bevétel), mint ide Lacháza-alsó (és mint az összes többi Adam Sandler-dráma), így természetes volt, hogy - Magyarországot is beleértve - majdnem az összes európai ország filmszínházát elkerüli a film. Idei második próbálkozása pedig, a meglehetősen fantáziátlan magyar című (tudom, mondjak jobbat, ha már...) Férj és férj pedig az utóbbi 8 év legkevesebbet hozó kommersz Adam Sandler-komédiája lett.
Persze nem kell félteni a komikus rajongótáborát, hiszen a visszafogott szerepléssel is 116 milliónál tart a 85 millió dollárból forgatott vígjáték, gond tehát egy szál sem. A visszafogott szereplés oka azonban ismeretlen, hacsak az nem játszott be, hogy Sandler ezúttal nem egyemberes show-t produkál, hanem bevette maga mellé egyenrangú partnerként Kevin James-t is, akinek májusban, 9 évad után véget ért tévésorozata, a Férjek gyöngye, így végre csak a mozira kell koncentrálnia.
Az ember nem is hinné, hogy James-nek a Randiguru után ez mindössze a második mozifilmje (pár szinkronmeló és egy nyúlfarknyi szerep az 50 első randiban nem ér), viszont a tévéből jól tudjuk, hogy mennyire könnyedén képes elvinni a hátán, sőt ellopni bárminemű jelenetet. Ezt a képességét át is menti a Férj és férjre, s nagyon jól teszi, hiszen bármennyire is Sandler-filmről van szó, ő, vagyis Larry áll a sztori középpontjában.
Larry egy egyedülálló apuka két kissé fura, aggódásra is okot adó gyerkőccel és közepes havi fixszel, melyet tűzoltóként keres meg. Haverja Chuck, dettó tűzoltó (mellékállásban Mr. Február), klasszikus nők bálványa fazon, igazi csajmágnes, hogy egy angol tükörszóval éljek. A két jóbarát arra kényszerül, hogy kapcsolatát kissé szorosabbra vonja, hiszen Larry csak akkor tudja lenyúlni az államot némi fizetéskiegészítésre, ha házastársi viszonyban él. Nő sajnos nem akad a közelében, de Chuckon épp ideje bevasalni egy régi tartozását, így haverokból házastársakká válnak.
Pofonegyszerű a szitu, félreértések vígjátéka, helyzetkomikumok és melegpoénok hada, remek lehetőség arra, hogy megmártózzunk a sablonokban. És a rossz előjeleket figyelembe véve tudat alatt erre is számítottunk, ám legnagyobb meglepetésünkre a Férj és férj kifejezetten szórakoztató lett. Megkockáztatom, már majdnem a régi Sandler-filmek színvonalát idézi, köszönhetően annak a fent említett ténynek, hogy ezúttal Kevin James is megkapja a lehetőséget, hogy komédiázzon. A főszereplő duó tagjai nagyon érzik a másikat, hibátlan ütemérzékkel csapják le egymás magaslabdáit.
Erőssége a filmnek, hogy a mellékszerepekben is jó arcok bohóckodnak. Jessica Biel hozza a jó, de unalmas csajt, csakis dekoráció szerepet tölt be a filmben, a karaktere nagy nulla, viszont a régi motorosok, mint Steve Buscemi vagy Ving Rhames sokkal jobb poénokat kapnak és élnek is a lehetőséggel. A show-t és az egész filmet persze Rob Schneider viszi el, akinek körülbelül minden szava és gesztusa gurgulázó hahotára késztetheti a nagyérdeműt.
Sajnos azonban Amerika nem tudta levetkőzni a berögződött reflexeket, így a melegtéma a film végére túlságosan is tanmese jelleget öltött, melynek a csúcspontja tényleg csak legnagyobb amerikarajongóknak nem fekszi meg a gyomrát. A tonnányi tanulságot valahogy le kell tuszkolni a fogyasztó torkán, mert anélkül nincs üdvözülés: éljen a tolerancia! Lapozzunk, bőven elég lett volna a filmben felsorokoztatott népszerű melegikonokkal (Richard Chamberlaintől Joey Fatone-ig) utalni a "nagy" üzenetre.
Természetesen szinkronos filmről van szó, Sandlernél ezt már megszokhattuk és ezúttal azt kell jelentenem, hogy a böszme fordítói ökörségektől és felesleges trágárságoktól hemzsegő Távkapccsal ellentétben, ezúttal korrekt magyarítást kaptunk, ötletes poénokkal. Egyedül pár lefordíthatatlan szójáték sínylette meg és kapott suta fordítást, de ez belefér. Adam Sandlert ismét Csőre Gábor szinkronizálta, a szokott színvonalon, míg sajnos Kevin James inkább a termetére kapott egy magyar hangot (Gesztesi Károlyt). A szinkronrendező nem tudta - vagy nem akarta tudni -, hogy a sorozatban és a Randiguruban is Holl Nándor kölcsönözte neki a hangját. Ezért nyilván jár a fekete pont.
A Férj és férj tipikusan mozinéző-barát film lett, olyasféle, amiről sokan fognak lelkendezni, hogy "úúú, milyen kafa lett!", és mekkorákat lehet röhögni rajta, de ha elfogulatlanok vagyunk, akkor mindössze egy kellemesen szórakoztató bő másfél órát kapunk. A világmegváltás máskorra marad, bár való igaz, a Férj és Férjbe becsúszó meleg poénok és minimális pisi-kaki humor határozott pozitív benyomással töltik el a nézőt, csak... Csak ne annyira az amerikai piacra készülne a hollywoodi filmek zöme.
Magyar nyelvű filmelőzetes letöltése
Az idei év nem Adam Sandleré - pedig ha valamikor, akkor most megérdemelné, hogy sikert sikerre halmozzon, ugyanis lenne miért. Először is előjött egy keserédes drámával, az Üres várossal (Reign Over Me), amely akkorát zakózott Amerikában (20 millió dollár bevétel), mint ide Lacháza-alsó (és mint az összes többi Adam Sandler-dráma), így természetes volt, hogy - Magyarországot is beleértve - majdnem az összes európai ország filmszínházát elkerüli a film. Idei második próbálkozása pedig, a meglehetősen fantáziátlan magyar című (tudom, mondjak jobbat, ha már...) Férj és férj pedig az utóbbi 8 év legkevesebbet hozó kommersz Adam Sandler-komédiája lett.
Persze nem kell félteni a komikus rajongótáborát, hiszen a visszafogott szerepléssel is 116 milliónál tart a 85 millió dollárból forgatott vígjáték, gond tehát egy szál sem. A visszafogott szereplés oka azonban ismeretlen, hacsak az nem játszott be, hogy Sandler ezúttal nem egyemberes show-t produkál, hanem bevette maga mellé egyenrangú partnerként Kevin James-t is, akinek májusban, 9 évad után véget ért tévésorozata, a Férjek gyöngye, így végre csak a mozira kell koncentrálnia.
Az ember nem is hinné, hogy James-nek a Randiguru után ez mindössze a második mozifilmje (pár szinkronmeló és egy nyúlfarknyi szerep az 50 első randiban nem ér), viszont a tévéből jól tudjuk, hogy mennyire könnyedén képes elvinni a hátán, sőt ellopni bárminemű jelenetet. Ezt a képességét át is menti a Férj és férjre, s nagyon jól teszi, hiszen bármennyire is Sandler-filmről van szó, ő, vagyis Larry áll a sztori középpontjában.
Larry egy egyedülálló apuka két kissé fura, aggódásra is okot adó gyerkőccel és közepes havi fixszel, melyet tűzoltóként keres meg. Haverja Chuck, dettó tűzoltó (mellékállásban Mr. Február), klasszikus nők bálványa fazon, igazi csajmágnes, hogy egy angol tükörszóval éljek. A két jóbarát arra kényszerül, hogy kapcsolatát kissé szorosabbra vonja, hiszen Larry csak akkor tudja lenyúlni az államot némi fizetéskiegészítésre, ha házastársi viszonyban él. Nő sajnos nem akad a közelében, de Chuckon épp ideje bevasalni egy régi tartozását, így haverokból házastársakká válnak.
Pofonegyszerű a szitu, félreértések vígjátéka, helyzetkomikumok és melegpoénok hada, remek lehetőség arra, hogy megmártózzunk a sablonokban. És a rossz előjeleket figyelembe véve tudat alatt erre is számítottunk, ám legnagyobb meglepetésünkre a Férj és férj kifejezetten szórakoztató lett. Megkockáztatom, már majdnem a régi Sandler-filmek színvonalát idézi, köszönhetően annak a fent említett ténynek, hogy ezúttal Kevin James is megkapja a lehetőséget, hogy komédiázzon. A főszereplő duó tagjai nagyon érzik a másikat, hibátlan ütemérzékkel csapják le egymás magaslabdáit.
Erőssége a filmnek, hogy a mellékszerepekben is jó arcok bohóckodnak. Jessica Biel hozza a jó, de unalmas csajt, csakis dekoráció szerepet tölt be a filmben, a karaktere nagy nulla, viszont a régi motorosok, mint Steve Buscemi vagy Ving Rhames sokkal jobb poénokat kapnak és élnek is a lehetőséggel. A show-t és az egész filmet persze Rob Schneider viszi el, akinek körülbelül minden szava és gesztusa gurgulázó hahotára késztetheti a nagyérdeműt.
Sajnos azonban Amerika nem tudta levetkőzni a berögződött reflexeket, így a melegtéma a film végére túlságosan is tanmese jelleget öltött, melynek a csúcspontja tényleg csak legnagyobb amerikarajongóknak nem fekszi meg a gyomrát. A tonnányi tanulságot valahogy le kell tuszkolni a fogyasztó torkán, mert anélkül nincs üdvözülés: éljen a tolerancia! Lapozzunk, bőven elég lett volna a filmben felsorokoztatott népszerű melegikonokkal (Richard Chamberlaintől Joey Fatone-ig) utalni a "nagy" üzenetre.
Természetesen szinkronos filmről van szó, Sandlernél ezt már megszokhattuk és ezúttal azt kell jelentenem, hogy a böszme fordítói ökörségektől és felesleges trágárságoktól hemzsegő Távkapccsal ellentétben, ezúttal korrekt magyarítást kaptunk, ötletes poénokkal. Egyedül pár lefordíthatatlan szójáték sínylette meg és kapott suta fordítást, de ez belefér. Adam Sandlert ismét Csőre Gábor szinkronizálta, a szokott színvonalon, míg sajnos Kevin James inkább a termetére kapott egy magyar hangot (Gesztesi Károlyt). A szinkronrendező nem tudta - vagy nem akarta tudni -, hogy a sorozatban és a Randiguruban is Holl Nándor kölcsönözte neki a hangját. Ezért nyilván jár a fekete pont.
A Férj és férj tipikusan mozinéző-barát film lett, olyasféle, amiről sokan fognak lelkendezni, hogy "úúú, milyen kafa lett!", és mekkorákat lehet röhögni rajta, de ha elfogulatlanok vagyunk, akkor mindössze egy kellemesen szórakoztató bő másfél órát kapunk. A világmegváltás máskorra marad, bár való igaz, a Férj és Férjbe becsúszó meleg poénok és minimális pisi-kaki humor határozott pozitív benyomással töltik el a nézőt, csak... Csak ne annyira az amerikai piacra készülne a hollywoodi filmek zöme.
Magyar nyelvű filmelőzetes letöltése