Napi Online
10 milliárd forint felett az internetes reklámpiac
A magyarországi reklámpiac egy év alatt 166,6 milliárdról 176,3 milliárd forintra növekedett tavaly - állapította meg a Magyar Reklámszövetség (MRSZ).
A TNS Media Intelligence adatai szerint a listaáras médiaköltés a 2005-ös 503,2 milliárdról tavaly 538,3 milliárd forintra bővült. Mindkét vizsgálat szerint továbbra is a televíziókhoz került a legtöbb pénz: az MRSZ szerint a 2005-ös 69,7 milliárd forint után 2006-ban 72 milliárdot szereztek meg, és hasonló mértékű növekedést mért a TNS is.
Az MRSZ szerint a nyomtatott sajtó csak kismértékben részesült a növekedésből, a tavalyelőtti 63,3 milliárd forint után tavaly 64,6 milliárdig jutott, arányaiban a legnagyobb gyarapodás pedig a közterületi reklámok esetében következett be, ott ugyanis tavaly 19 milliárd forint értékű reklám jelent meg, míg egy évvel korábban még "csak" 15,2 milliárd forint volt az érték. Ezt támasztják alá a TNS adatai is, ott a listaáras költés 2005-ben még 29,6 milliárd volt, tavaly pedig már csaknem 36 milliárd.
Talán még ennél is jelentősebb mértékben nőtt az interneten reklámokra elköltött összeg: tavaly megközelítette a 10 milliárdot, míg egy évvel korában még csupán 6,1 milliárd forint volt az MRSZ szerint. A rádiók viszont megsínylették a tavalyi évet: a 2005-ös 11,3 milliárdról ugyanis 10,1 milliárdra csökkent az ott elköltött összeg, hasonló arányban mérséklődött a mozireklámokra fordított pénz is.
A TNS Media Intelligence adatai szerint a listaáras médiaköltés a 2005-ös 503,2 milliárdról tavaly 538,3 milliárd forintra bővült. Mindkét vizsgálat szerint továbbra is a televíziókhoz került a legtöbb pénz: az MRSZ szerint a 2005-ös 69,7 milliárd forint után 2006-ban 72 milliárdot szereztek meg, és hasonló mértékű növekedést mért a TNS is.
Az MRSZ szerint a nyomtatott sajtó csak kismértékben részesült a növekedésből, a tavalyelőtti 63,3 milliárd forint után tavaly 64,6 milliárdig jutott, arányaiban a legnagyobb gyarapodás pedig a közterületi reklámok esetében következett be, ott ugyanis tavaly 19 milliárd forint értékű reklám jelent meg, míg egy évvel korábban még "csak" 15,2 milliárd forint volt az érték. Ezt támasztják alá a TNS adatai is, ott a listaáras költés 2005-ben még 29,6 milliárd volt, tavaly pedig már csaknem 36 milliárd.
Talán még ennél is jelentősebb mértékben nőtt az interneten reklámokra elköltött összeg: tavaly megközelítette a 10 milliárdot, míg egy évvel korában még csupán 6,1 milliárd forint volt az MRSZ szerint. A rádiók viszont megsínylették a tavalyi évet: a 2005-ös 11,3 milliárdról ugyanis 10,1 milliárdra csökkent az ott elköltött összeg, hasonló arányban mérséklődött a mozireklámokra fordított pénz is.