Berta Sándor
Az akkumulátorhiány lehet az igazi probléma
A chiphiány csupán az alaphangot adta meg a következő évek súlyos válságához.
Robert "RJ" Scaringe, a Rivian amerikai elektromos gépkocsikat készítő startup alapítója és vezérigazgatója a The Wall Street Journalnak azt nyilatkozta, hogy nem csupán a chiphiány okoz komoly problémákat az elektromos autók esetében, hanem az akkumulátorhiány is. Az utóbbi ráadásul a következő esztendőkben - elsősorban a növekvő kereslet miatt - egyre súlyosabbá válhat. A vállalat már megtapasztalta a chiphiány hatásait, hiszen a felére kellett csökkentenie az idei évre vonatkozó termelési céljait.
A menedzser közölte, hogy a mostani félvezetőhiány csupán egy kis "ízelítő" volt abból, amely a következő esztendőkben a világra vár majd. Az iparnak ugyanis a következő két évtizedben mindenekelőtt az akkumulátorok fognak hiányozni. Scaringe kifejtette, hogy egyszerűen kifejezve a mostani globális akkumulátorcella-gyártás csak a kevesebb, mint 10 százalékát teszi ki annak a mennyiségnek, amelyre 10 esztendő múlva szükség lesz. Ez azt jelenti, hogy a szállítói lánc 90-95 százaléka még nem is létezik.
A Center for Automotive Research rámutatott, hogy az akkumulátor-gyártók nem fogják tudni kielégíteni a piac igényeit. A szakemberek 2022 és 2029 között több mint 18,7 millió hiányzó elektromos járművel számolnak. A Rivian vezetője leszögezte, hogy az ő stratégiájuk abból áll, hogy a diverzifikálják a beszállítóikat és előmozdítják a saját akkumulátorcellák gyártását.
Robert "RJ" Scaringe, a Rivian amerikai elektromos gépkocsikat készítő startup alapítója és vezérigazgatója a The Wall Street Journalnak azt nyilatkozta, hogy nem csupán a chiphiány okoz komoly problémákat az elektromos autók esetében, hanem az akkumulátorhiány is. Az utóbbi ráadásul a következő esztendőkben - elsősorban a növekvő kereslet miatt - egyre súlyosabbá válhat. A vállalat már megtapasztalta a chiphiány hatásait, hiszen a felére kellett csökkentenie az idei évre vonatkozó termelési céljait.
A menedzser közölte, hogy a mostani félvezetőhiány csupán egy kis "ízelítő" volt abból, amely a következő esztendőkben a világra vár majd. Az iparnak ugyanis a következő két évtizedben mindenekelőtt az akkumulátorok fognak hiányozni. Scaringe kifejtette, hogy egyszerűen kifejezve a mostani globális akkumulátorcella-gyártás csak a kevesebb, mint 10 százalékát teszi ki annak a mennyiségnek, amelyre 10 esztendő múlva szükség lesz. Ez azt jelenti, hogy a szállítói lánc 90-95 százaléka még nem is létezik.
A Center for Automotive Research rámutatott, hogy az akkumulátor-gyártók nem fogják tudni kielégíteni a piac igényeit. A szakemberek 2022 és 2029 között több mint 18,7 millió hiányzó elektromos járművel számolnak. A Rivian vezetője leszögezte, hogy az ő stratégiájuk abból áll, hogy a diverzifikálják a beszállítóikat és előmozdítják a saját akkumulátorcellák gyártását.