Gyurkity Péter
Pénzesőt hozott tavaly az App Store
Az Apple boltja növelte bevételét, a hardver terén viszont nem tudják megkerülni Kínát.
A bevételek és a tiszta profit terén hagyományosan első helyen tanyázó cég kapcsán nemrég arról számoltunk be, hogy megfeleződik a szoftverbolt díja, ezt követte az értesülés, miszerint hamarosan a kriptopénzeket is elfogadhatják. Most egy független tanulmányban látunk bele a részletekbe, amelyek nagyon jó trendet vázolnak fel.
Az Apple maga is közzétette saját oldalán a részletes anyagot, amelyben az App Store főbb (becsült) számaira hivatkozva emelik ki az alkotók a 2019-hez mért komoly erősödést. Szerintük a szoftverboltban a tavalyi évben 643 milliárd dollárra rúgott a teljes bevétel, ami 24 százalékos emelkedést jelent az egy évvel korábbi számhoz képest, a platformon belül pedig különösen erős a kisebb fejlesztők jelenléte (akik 1 milliónál kevesebb letöltést generáltak és 1 millió dollár alatt maradtak), hiszen ezek száma 2015 óta 40 százalékkal emelkedett. Az átlag külsős fejlesztő nagyjából 40 országból hajt fel pénzt, míg a bolt összesen több mint 175 országban van jelen, 40 különböző nyelven elérhető, 45 eltérő pénznem és több mint 200 fizetési forma támogatásával.
A fenti szerény kategória képviselői amúgy a jelenlévő fejlesztők nagyjából 90 százalékát teszik ki, viszont őket sem kell lebecsülni, hiszen az elmúlt 5 évben egynegyedük tudta legalább 25 százalékkal növelni saját éves bevételét. Nem teljesen tiszta azonban a mellény, a cég által beszedett 30 százalékos jutalék komoly ellenállást is generált, ennek köszönhető az Epic Games által elindított pereskedés megindulása – ez utóbbi kapcsán megjegyezhetjük, hogy most zárult le az álláspontok bírósági előadása, a döntés várhatóan a harmadik negyedévben születik meg. Mások, így például a Snapchat illetékesei, azt emelik ki, hogy az App Store nélkül nem is léteznének, számukra megfelelő a fenti arány, viszont egyéb nagy nevek, többek között a Spotify, szintén nyíltan támadják a gyakorlatot.
A hardver terén az amerikai-kínai ellentétek fokozódása ellenére sem tudják megkerülni az ázsiai országot, ennek kapcsán egy most közzétett jelentésből az derül ki, hogy az ottani beszállítók száma csaknem 30 százalékkal növekedett, hiszen a 2017 óta ehhez a körhöz csatlakozott további 52 vállalat közül 15 kínai illetőségű. A Trump-érában már említést tettek arról, hogy az iPhone-gyártás 20 százalékát Vietnámba és Indiába helyeznék át, ennek megvalósítása azonban nem könnyű.
A bevételek és a tiszta profit terén hagyományosan első helyen tanyázó cég kapcsán nemrég arról számoltunk be, hogy megfeleződik a szoftverbolt díja, ezt követte az értesülés, miszerint hamarosan a kriptopénzeket is elfogadhatják. Most egy független tanulmányban látunk bele a részletekbe, amelyek nagyon jó trendet vázolnak fel.
Az Apple maga is közzétette saját oldalán a részletes anyagot, amelyben az App Store főbb (becsült) számaira hivatkozva emelik ki az alkotók a 2019-hez mért komoly erősödést. Szerintük a szoftverboltban a tavalyi évben 643 milliárd dollárra rúgott a teljes bevétel, ami 24 százalékos emelkedést jelent az egy évvel korábbi számhoz képest, a platformon belül pedig különösen erős a kisebb fejlesztők jelenléte (akik 1 milliónál kevesebb letöltést generáltak és 1 millió dollár alatt maradtak), hiszen ezek száma 2015 óta 40 százalékkal emelkedett. Az átlag külsős fejlesztő nagyjából 40 országból hajt fel pénzt, míg a bolt összesen több mint 175 országban van jelen, 40 különböző nyelven elérhető, 45 eltérő pénznem és több mint 200 fizetési forma támogatásával.
A fenti szerény kategória képviselői amúgy a jelenlévő fejlesztők nagyjából 90 százalékát teszik ki, viszont őket sem kell lebecsülni, hiszen az elmúlt 5 évben egynegyedük tudta legalább 25 százalékkal növelni saját éves bevételét. Nem teljesen tiszta azonban a mellény, a cég által beszedett 30 százalékos jutalék komoly ellenállást is generált, ennek köszönhető az Epic Games által elindított pereskedés megindulása – ez utóbbi kapcsán megjegyezhetjük, hogy most zárult le az álláspontok bírósági előadása, a döntés várhatóan a harmadik negyedévben születik meg. Mások, így például a Snapchat illetékesei, azt emelik ki, hogy az App Store nélkül nem is léteznének, számukra megfelelő a fenti arány, viszont egyéb nagy nevek, többek között a Spotify, szintén nyíltan támadják a gyakorlatot.
A hardver terén az amerikai-kínai ellentétek fokozódása ellenére sem tudják megkerülni az ázsiai országot, ennek kapcsán egy most közzétett jelentésből az derül ki, hogy az ottani beszállítók száma csaknem 30 százalékkal növekedett, hiszen a 2017 óta ehhez a körhöz csatlakozott további 52 vállalat közül 15 kínai illetőségű. A Trump-érában már említést tettek arról, hogy az iPhone-gyártás 20 százalékát Vietnámba és Indiába helyeznék át, ennek megvalósítása azonban nem könnyű.