Berta Sándor

Újabb európai országokban érhető el a Spotify

A zenei stream-szolgáltató megjelent Oroszországban és a Balkánon is.

A Spotify bejelentette, hogy 13 további európai államban (Albánia, Bosznia-Hercegovina, Észak-Macedónia, Fehéroroszország, Horvátország, Kazahsztán, Koszovó, Moldova, Montenegró, Oroszország, Szerbia, Szlovénia, Ukrajna) vált elérhetővé az általa kínált 50 millió zeneszám és 4 milliárd zenei lejátszási lista. Mindez azt jelenti, hogy így a társaság már 92 piacon van jelen és ez volt az első terjeszkedése a tavaly februári indiai piacra lépése óta. A távlati célok között szerepel a Dél-Koreában való megjelenés.

Gustav Gyllenhammar, a Spotify piaci növekedésért felelős menedzsere közölte, hogy a lépéssel közel 250 millió ember kap lehetőséget arra, hogy új zenéket fedezzen fel a platform segítségével és egyúttal a régiós művészek is esélyt kapnak az egyre inkább globálisan hálózatba kötött hallgatóik elérésére.

A terjeszkedésre azért került sor, mert a szakemberek úgy vélték, hogy a nyugati világban gyengülhet a streampiac. A kelet-európai államokban, különösen Oroszországban viszont nagy potenciál van ezen a területen. Tavaly az orosz zenei piac 171,7 millió dolláros bevételt termelt, az Nemzetközi Zeneipari Szövetség (IFPI) adatai alapján az orosz piac globális viszonylatban a 17. volt és 50,3 százalékos növekedést tudott felmutatni a stream-előfizetések esetében. Ugyanakkor a stream-szolgáltató nincs könnyű helyzetben, hiszen a vetélytársának számít az Apple Music, a Yandex és a VKontakte. Oroszországban a Spotify Premium verziója havi 169 rubelbe (2 euróba) kerül.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)