Gyurkity Péter
Jól sikerült az Apple ünnepi szezonja
A most lezárult első pénzügyi negyedévben (amely az ünnepi szezont is magába foglalta) az Apple igencsak szép számokat mutathatott fel, dacára annak, hogy az okostelefonok piaca gyakorlatilag szűkülőben van. A bevétel nagyobb volt a vártnál, a tiszta profit terén pedig egyenesen rekordot döntöttek.
A cég által most közzétett részletes jelentés szerint a periódusban összesen csaknem 92 milliárd dolláros bevételt söpörtek be, miközben a tiszta nyereség meghaladta a 22 milliárd dollárt, amely az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest 11 százalékos növekedést (és egyben negyedéves rekordot) jelentett. A különböző készülékek teljes tábora már 1,5 milliárd példány felett jár, miközben a szolgáltatások és a viselhető termékek szegmensében minden eddigi eredményt sikerült felülmúlni, a telefonoknál pedig az iPhone 11 és 11 Pro mutatott kiemelkedő forgalmat. Az okostelefonok 55 milliárd dolláros bevételt hoztak a konyhára, ez meghaladta az előzetes várakozásokat, a viselhető és háztartási kütyük ezt 10 milliárddal, a szolgáltatások pedig további 12,7 milliárddal dobták ezt meg, jól jelezve a tábor bővüléséből fakadó előnyöket.
A kínai eladások szintén emelkedtek, nemrég mi is írtunk arról, hogy a vállalat magára talált az ázsiai országban, itt most 13,5 milliárd dollár folyt onnan be, miközben az európai kontinensről 27,2 milliárd dollárt söpörtek be, amit persze ismét jócskán felülmúlt az amerikai eredmény, amely a 41 milliárd dollárt is meghaladta – a régiók közül egyedül Japánban rontottak, a többi területen nem lehet okuk a panaszra. Ami a jelenlegi, második pénzügyi negyedévet illeti, itt az előrejelzések a szokásosnál jobban szórnak, amit a koronavírus számlájára írnak, ez ugyanis komoly hatással lehet a gazdasági és pénzügyi folyamatokra. A bevételarányos bruttó jövedelmezőség a 2020-as második pénzügyi negyedévben az Apple várakozásai szerint tovább emelkedik, 38-39 százalék lesz az első negyedévi 35,2 százalék után. A 2019-es első negyedévben 32 százalék volt a bevételarányos bruttó jövedelmezőség - a szektorban brutálisan magasnak számít, hogy zsebre tehetik a termék árának harmadát.
Ázsiai forrás szerint a cég 10 százalékkal növelte korábbi megrendeléseit, az első félévben ennek megfelelően már összesen 80 millió telefon leszállítására számítanak partnereiktől. Ezen belül 65 millió iPhone 11, valamint 15 millió iPhone 9 lesz jelen, bár ez utóbbi típust hivatalosan még be sem jelentették.
A cég által most közzétett részletes jelentés szerint a periódusban összesen csaknem 92 milliárd dolláros bevételt söpörtek be, miközben a tiszta nyereség meghaladta a 22 milliárd dollárt, amely az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest 11 százalékos növekedést (és egyben negyedéves rekordot) jelentett. A különböző készülékek teljes tábora már 1,5 milliárd példány felett jár, miközben a szolgáltatások és a viselhető termékek szegmensében minden eddigi eredményt sikerült felülmúlni, a telefonoknál pedig az iPhone 11 és 11 Pro mutatott kiemelkedő forgalmat. Az okostelefonok 55 milliárd dolláros bevételt hoztak a konyhára, ez meghaladta az előzetes várakozásokat, a viselhető és háztartási kütyük ezt 10 milliárddal, a szolgáltatások pedig további 12,7 milliárddal dobták ezt meg, jól jelezve a tábor bővüléséből fakadó előnyöket.
A kínai eladások szintén emelkedtek, nemrég mi is írtunk arról, hogy a vállalat magára talált az ázsiai országban, itt most 13,5 milliárd dollár folyt onnan be, miközben az európai kontinensről 27,2 milliárd dollárt söpörtek be, amit persze ismét jócskán felülmúlt az amerikai eredmény, amely a 41 milliárd dollárt is meghaladta – a régiók közül egyedül Japánban rontottak, a többi területen nem lehet okuk a panaszra. Ami a jelenlegi, második pénzügyi negyedévet illeti, itt az előrejelzések a szokásosnál jobban szórnak, amit a koronavírus számlájára írnak, ez ugyanis komoly hatással lehet a gazdasági és pénzügyi folyamatokra. A bevételarányos bruttó jövedelmezőség a 2020-as második pénzügyi negyedévben az Apple várakozásai szerint tovább emelkedik, 38-39 százalék lesz az első negyedévi 35,2 százalék után. A 2019-es első negyedévben 32 százalék volt a bevételarányos bruttó jövedelmezőség - a szektorban brutálisan magasnak számít, hogy zsebre tehetik a termék árának harmadát.
Ázsiai forrás szerint a cég 10 százalékkal növelte korábbi megrendeléseit, az első félévben ennek megfelelően már összesen 80 millió telefon leszállítására számítanak partnereiktől. Ezen belül 65 millió iPhone 11, valamint 15 millió iPhone 9 lesz jelen, bár ez utóbbi típust hivatalosan még be sem jelentették.