MTI
Kezdődik az első kínai elektromos meghajtású repülőgép sorozatgyártása
Kína első elektromos meghajtású repülőgépe megkapta az engedélyt a sorozatgyártásra a polgári légügyi hatóságtól - számolt be a helyi média.
A Rui Xiang (Zsuj Hsziang) RX1E típusú kétüléses repülőgép másfél órás feltöltés után 45-60 percet lesz képes a levegőben tölteni és maximum 120 kilométeres óránkénti sebesség várható tőle - közölte északkelet-kínai fejlesztője, a Liaoning tartományi légügyi kutató akadémia. A repülőgép anyagához szénszálas ötvözetet használtak, felszálló súlya 480 kilogramm és csaknem 3000 méteres magasságban képes repülni. Korábbi jelentések szerint a gyártási költsége 980 ezer jüan (44 millió forint) körül van, óránkénti üzemelési költsége 20 jüan (900 forint).
Gyártói azt közölték, hogy három éven belül szeretnének évi száz darabot összeszerelni, az ehhez szükséges üzem építését már egy éve megkezdték Senjang városban. Sajtójelentések szerint egy készlet akkumulátorral 1 millió jüanba (45 millió forint) kerül. A környezetkímélő gépből eddig 28 darabot rendeltek meg elsősorban pilótaképzésre, turisztikai célra, meteorológiai megfigyelésre és mentési feladatokra. Két prototípusát a tavaly novemberi 10-i csuhaji nemzetközi légiipari kiállításon már bemutatták.
Az első, embert szállító, elektromotorral hajtott repülőgép három évtized modellkísérleteinek eredményeként 1973 októberében emelkedett a magasba Ausztriában. A német Fred Militky tervei alapján készült MB-E1-es Bosch 10 kilowatt teljesítményű motorral és 4 újratölthető Varta nikkelkadmium-akkumulátorral volt felszerelve. Kilenc percet volt a levegőben és 380 méter magasra jutott fel.
A Rui Xiang (Zsuj Hsziang) RX1E típusú kétüléses repülőgép másfél órás feltöltés után 45-60 percet lesz képes a levegőben tölteni és maximum 120 kilométeres óránkénti sebesség várható tőle - közölte északkelet-kínai fejlesztője, a Liaoning tartományi légügyi kutató akadémia. A repülőgép anyagához szénszálas ötvözetet használtak, felszálló súlya 480 kilogramm és csaknem 3000 méteres magasságban képes repülni. Korábbi jelentések szerint a gyártási költsége 980 ezer jüan (44 millió forint) körül van, óránkénti üzemelési költsége 20 jüan (900 forint).
Gyártói azt közölték, hogy három éven belül szeretnének évi száz darabot összeszerelni, az ehhez szükséges üzem építését már egy éve megkezdték Senjang városban. Sajtójelentések szerint egy készlet akkumulátorral 1 millió jüanba (45 millió forint) kerül. A környezetkímélő gépből eddig 28 darabot rendeltek meg elsősorban pilótaképzésre, turisztikai célra, meteorológiai megfigyelésre és mentési feladatokra. Két prototípusát a tavaly novemberi 10-i csuhaji nemzetközi légiipari kiállításon már bemutatták.
Az első, embert szállító, elektromotorral hajtott repülőgép három évtized modellkísérleteinek eredményeként 1973 októberében emelkedett a magasba Ausztriában. A német Fred Militky tervei alapján készült MB-E1-es Bosch 10 kilowatt teljesítményű motorral és 4 újratölthető Varta nikkelkadmium-akkumulátorral volt felszerelve. Kilenc percet volt a levegőben és 380 méter magasra jutott fel.