Berta Sándor
Új stratégiával állt elő a Microsoft
A vezérigazgató körlevélben tájékoztatta a munkatársait arról, hogy milyen korszakra számíthatnak. Sokkal gyorsabban kell reagálniuk a piac változásaira.
Satya Nadella az új üzleti év kezdetéhez kapcsolódóan egy hat oldalas dokumentumban vázolta fel a várható változásokat. A menedzser többek között hangsúlyozta: a vállalatnak meg kell tanulnia jobban megérteni az ügyfeleit egy olyan világban, amit a mobil és felhőszolgáltatások határoznak meg. A Microsoft a jövőben kevésbé akar függeni a PC-piactól, ezért a "mobile-first, cloud-first" szlogen lesz az irány, azaz a hardverek terén csökkenteni fogják a jelenlétüket. Az adatok és az alkalmazások a világhálón keresztül minden eszközről elérhetőek lesznek, még azokról a termékekről is, amiket a konkurens Apple gyártott. Nadella rámutatott: sokkal fontosabb az, hogy a háttérben futó szolgáltatások az ő szervereiken működjenek.
Satya Nadella javítani akarja a Microsofton belüli információáramlást, ezzel együtt az egyes dolgozóknak is változniuk kell - ez valószínűleg egy nemsokára bekövetkező létszámleépítést jelent. Levele szerint a Microsoftnak újra fel kell találnia magát, hogy biztosítani tudja a helyét a mai világban. Az IT-ipar nem tiszteli a hagyományokat, hanem kizárólag az innovációkat. Mindegy, hogy valaki egy Apple készüléket, a Google Androidját futtató rendszert vagy éppen egy PC-t használ, a Microsoft szoftverei és szolgáltatásai mindenképpen elérhetők lesznek a számára. A vezető egyúttal visszautasította azokat a feltételezéseket, hogy a kivonulnának a konzolpiacról.
A fókuszban a produktivitás van: segítenek az embereknek abban, hogy elintézhessék azokat a dolgokat, amiket akarnak. Mindegy, hogy ez tanulás, pénzügyek intézése vagy éppen egy recept keresése. Az üzletember a The Verge IT-blognak úgy nyilatkozott, hogy szerinte a verseny még nem ért véget. Ugyan napjainkban több okostelefont adnak el, mint PC-t, s pontosan tudja, hogy van különbség egymilliárd és 300 millió készülék között, de a 300 millió PC akkor is egy tekintélyes mennyiség. Számukra most az a meghatározó, hogy a felhasználókat meggyőzzék arról: adjanak a Microsoftnak a magánéletükben is egy esélyt.
A Wired ugyanakkor hiányolta Nadella szavai mögül a konkrét tervet. Amikor az Apple az 1990-es évek közepén nehéz helyzetben volt, akkor Steve Jobs az iMac készüléket az újrakezdés szimbólumaként mutatta be, Nadella 6 oldalas levelében viszont csak kevés konkrét információ akadt.
Satya Nadella az új üzleti év kezdetéhez kapcsolódóan egy hat oldalas dokumentumban vázolta fel a várható változásokat. A menedzser többek között hangsúlyozta: a vállalatnak meg kell tanulnia jobban megérteni az ügyfeleit egy olyan világban, amit a mobil és felhőszolgáltatások határoznak meg. A Microsoft a jövőben kevésbé akar függeni a PC-piactól, ezért a "mobile-first, cloud-first" szlogen lesz az irány, azaz a hardverek terén csökkenteni fogják a jelenlétüket. Az adatok és az alkalmazások a világhálón keresztül minden eszközről elérhetőek lesznek, még azokról a termékekről is, amiket a konkurens Apple gyártott. Nadella rámutatott: sokkal fontosabb az, hogy a háttérben futó szolgáltatások az ő szervereiken működjenek.
Satya Nadella javítani akarja a Microsofton belüli információáramlást, ezzel együtt az egyes dolgozóknak is változniuk kell - ez valószínűleg egy nemsokára bekövetkező létszámleépítést jelent. Levele szerint a Microsoftnak újra fel kell találnia magát, hogy biztosítani tudja a helyét a mai világban. Az IT-ipar nem tiszteli a hagyományokat, hanem kizárólag az innovációkat. Mindegy, hogy valaki egy Apple készüléket, a Google Androidját futtató rendszert vagy éppen egy PC-t használ, a Microsoft szoftverei és szolgáltatásai mindenképpen elérhetők lesznek a számára. A vezető egyúttal visszautasította azokat a feltételezéseket, hogy a kivonulnának a konzolpiacról.
A fókuszban a produktivitás van: segítenek az embereknek abban, hogy elintézhessék azokat a dolgokat, amiket akarnak. Mindegy, hogy ez tanulás, pénzügyek intézése vagy éppen egy recept keresése. Az üzletember a The Verge IT-blognak úgy nyilatkozott, hogy szerinte a verseny még nem ért véget. Ugyan napjainkban több okostelefont adnak el, mint PC-t, s pontosan tudja, hogy van különbség egymilliárd és 300 millió készülék között, de a 300 millió PC akkor is egy tekintélyes mennyiség. Számukra most az a meghatározó, hogy a felhasználókat meggyőzzék arról: adjanak a Microsoftnak a magánéletükben is egy esélyt.
A Wired ugyanakkor hiányolta Nadella szavai mögül a konkrét tervet. Amikor az Apple az 1990-es évek közepén nehéz helyzetben volt, akkor Steve Jobs az iMac készüléket az újrakezdés szimbólumaként mutatta be, Nadella 6 oldalas levelében viszont csak kevés konkrét információ akadt.