SG.hu

A mobil fizetés megugrását hozhatja a PayPass elterjedése

Ugrásszerű növekedésre lehet számítani a mobilfizetés terén Magyarországon a nemzetközi viszonylatban is rendkívül elterjedt egyérintéses, úgynevezett PayPass fizetésnek köszönhetően, hiszen ez a technológia megnyitja az utat más innovatív fizetési megoldások, így például a mobilfizetés számára.

A Magyar Nemzeti Bank legutóbbi adatai szerint 74 000 hazai üzletben összesen 30 000 egyérintéses fizetésre alkalmas kártyaolvasó terminál üzemel, és csaknem kétmillió egyérintéses funkcióval ellátott bankkártya van forgalomban. "Mindenütt, ahol az egyérintéses technológia, például a PayPass elérhető, az arra alkalmas, úgy nevezett NFC-s mobiltelefonokkal ugyanúgy lehet egyetlen érintéssel fizetni. Annak fényében, hogy a magyar háztartások 95,4 százalékában van legalább egy mobiltelefon, és becslések szerint több mint 700 000 aktív okostelefon-használó van az országban, könnyű elképzelni, milyen óriási potenciál van Magyarországon az innovatív, mobil alapú fizetésben" - mondja Eölyüs Endre, a MasterCard igazgatója.

Mobilfizetésnek nevezzük például, amikor egy üzletben úgy fizetünk, hogy az erre alkalmas (NFC-s) mobiltelefonunkat odaérintjük a kártyaolvasó terminálhoz; de azt is, ha interneten keresztül vásárolunk, egy okostelefonos vásárlási applikációt használva. Azért, hogy mind a fizikai, mind az online környezetben való vásárlás könnyebb legyen, az okostelefonokra le lehet tölteni különböző szolgáltatók által fejlesztett “mobiltárcákat", amelyek biztonságosan tárolják és kezelik a fizetéshez szükséges személyes banki adatainkat.

A különféle elektronikus eszközök egyre nagyobb szerepet kapnak a boltok pénztárainál történő fizetésben is. Logikus lépés, ha bankkártya helyett mobiltelefonnal fizetünk, hiszen az emberek többsége állandóan és mindenhová magával viszi a mobilját, míg a pénztárcák, bankkártyák vagy pontgyűjtő kártyák sokkal gyakrabban otthon maradnak. “Egyre látványosabb, ahogyan a különféle elektronikus készülékek átveszik a vásárlási és fizetőeszközök szerepét, legyen szó akár egy bolt pénztáránál, akár az interneten történő vásárlásról" - mondja Eölyüs Endre.

Ami az online vásárlást illeti, statisztikák szerint minden harmadik magyar fogyasztó rendelt már valamilyen terméket interneten, az emberek 15 százaléka pedig rendszeresen vásárol online5, különböző elektronikus eszközök (számítógép, laptop, okostelefon, tablet, stb.) segítségével. A mobiltelefonnal történt vásárlások száma pedig több mint 50%-kal nőtt 2010 januárjától 2013 decemberéig, meghaladva a 13 millió telefonos vásárlást.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!