Berta Sándor

Nő a YouTube tematikus csatornáinak jelentősége

A Google fejlesztői konferenciáján némileg háttérbe szorult a YouTube, azonban a keresőcég terveiben továbbra is kiemelt hely jut a videomegosztó platformnak.

"Az oldalnak több mint egymillió tartalompartnere van" - jelentette ki Tom Pickett, a YouTube tartalmakért felelős igazgatója. A menedzser elmondta, hogy a partnerprogram öt éve létezik és a jövőben jelentős mértékben bővíteni fogják. Az ügyfelek többsége az Egyesült Államokból származik, de a projekt Európában is egyre népszerűbb. A siker szempontjából elsőrendű, hogy egyre többen érdeklődnek a lehetőségek iránt és az is nagyon sokat számít, hogy az embereket megfelelően szólítsák meg. A program keretében a reklámbevételeken a YouTube és a tartalomgyártók közösen osztoznak, a szerzői jogok tulajdonosa kapja a nagyobb részt. A portálon megjelenő reklámok 65 százalékát már a felvételekbe integrált reklámok teszik ki.

"Fontos számunkra, hogy folyamatosan növeljük azt az időt, amit az emberek az oldalon töltenek. Összehasonlításul: az Egyesült Államokban átlagosan 5-6 órát tévéznek az emberek, míg a platformon 20 percet töltenek. A legnépszerűbbek a zenei anyagok, a filmek és a szórakoztató felvételek. De nagyon népszerűek a főző- és a sportműsorok is" - tette hozzá Pickett. Az üzletember szerint természetesen a fizetős tartalmakra is gondolnak, mivel a szerzői jogtulajdonosok egy része csak akkor hajlandó velük együttműködni, ha fizetős modelleket is kínálnak. Szerződéseket még nem írtak alá, de számos céggel folytatnak tárgyalásokat. A jövőben fontos feladatuk lesz a fizetős konstrukciók kidolgozása és folyamatos fejlesztése.


Chris Goodrow, a YouTube vezető fejlesztője szerint a jövőben még nagyobb hangsúlyt kaphatnak a tematikus csatornák. A felhasználóknak tudniuk kell, hogy hol és milyen tartalmakat találhatnak, illetve azáltal, hogy előfizetnek egy tematikus csatornára, mindig megtalálják az őket érdeklő tartalmakat. Fontos, hogy az új anyagokra mindig gyorsan és egyszerűen ráleljenek a látogatók. A tematikus csatornák mellett természetesen ugyanúgy megjelenhetnek a felhasználók által készített tartalmak is.

Szorosabban összekötik egymással a videomegosztó platformot és a Google Plust - erősítette meg Shiva Rajaraman, a portál termékmenedzsere is, aki elmondta: ez a lépés még egyszerűbbé teheti a videók megosztását. A YouTube öt év múlva minden létező területhez fontos csatornákat kínál majd, ettől persze még nem akarnak túlzottan olyanná válni, mint a televízió. Azt akarják, hogy megmaradjon az interakció a felhasználó és a YouTube között, s akik videókat néznek, azoknak legyen egy saját csatornájuk is. De a YouTube regisztrált tagjai közül senkit sem fognak arra kényszeríteni, hogy a Google Plust használja, mindenki maga dönti majd el, hogy él-e ezzel a lehetőséggel vagy sem.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • svhs #5
    Adblock :)
  • Anomaly #4
    "Az új reklámos lépésükkel". Az új érted? Nem.
  • FoodLFG #3
    jaja tampon/intimbetét reklámok, nyáladzó kisgyerek széket mászik, anyuka (legszívesebben már pofán verném) édeskés hangon gyereket ébreszt a kedvenc videóm előtt stb...

    Ki kíváncsi erre ?? Legalább akkor normálisan targetáljanak már, úgyis mindent tudnak rólam. De ez így csak nevetséges.
  • ClassicR #2
    Igaz is, más, népszerű videomegosztó nincs tele 2x ennyi reklámmal. Irónia off.
  • Anomaly #1
    Hát az új reklámos lépésükkel nálam csak azt érték el, hogy megutáltam őket. Ha még lesz pár ilyen lépésük, még kerülni is fogom a youtube-os videókat.