MTI

Kétmillió ügyfelet vesztett a Deutsche Telekom

A Deutsche Telekom keddi közlése szerint több mint kétmillió ügyfelet vesztett tavaly a telefonos szolgáltatásokban, de a szélessávú DSL-hozzáférésben továbbra is vezető helyet ért el.

Jelenleg Németországban több mint 9 millió ügyfél rendelkezik szélessávú internet-hozzáféréssel. A mobiltelefóniában jó tíz százalékkal nőtt az ügyfélszám, 120 millióra, részben a felvásárlásoknak köszönhetően. A növekedés fő motorja a DT amerikai leánycége, ahol tavaly 14,6 százalékos volt a növekedés, 28,7 millió ügyfélre. Németországban a T-Mobile ügyfelei a tavalyi év végén közel 36 millió SIM-kártyát használtak.

"A Deutsche Telekom nem készül az elmúlt évekéhez hasonló, további tömeges létszámcsökkentésre - közölte nemrégiben a cég személyügyi vezetője. A kényszerű átalakítások során inkább a cégen belüli átcsoportosításokat részesítik előnyben. Ugyanakkor elmondta, hogy a jelenleg is futó megtakarítási programot - amely összesen 32 ezer fős leépítést irányzott elő 2008 végéig - a cég teljesíti.

A Deutsche Telekom 1995 évi tőzsdei bevezetése óta évente mintegy 10 ezer fős létszámleépítést hajtott végre, összesen 120 ezer álláshelyet szüntetett meg, a kemény ágazati versenyre hivatkozva. Jelenleg világszerte mintegy 250 ezer alkalmazottja van. Németországban ebből mintegy 150 ezer, akik közül 60 ezer köztisztviselő. A cég által alkalmazott köztisztviselők elhelyezéséről a közszféra cégeivel folytatnak tárgyalásokat, mivel ezek az alkalmazottak gyakorlatilag csak áthelyezhetők. A cég 2010-ig 4,7 milliárd eurós költségcsökkentést tervez végrehajtani, ebből 2 milliárd a tavalyi évre esett, nagyrészt a leépítések, illetve kiszervezések során megtakarított bérekből.

Elemzők ugyanakkor úgy vélik, hogy a tömeges létszámcsökkentésekkel továbbra sem hagyhat fel a DT: 2009 és 2011 között újabbakra kell sor kerüljön, ha a cég versenyképes akar maradni. A Deutsche Telekom 7,1 százalékkal, a várakozásokat meghaladó ütemben növelte adózott eredményét a harmadik negyedévben. A távközlési társaság annak ellenére ért el jó eredményt, hogy a hazai piacon az éles verseny hatására visszaestek eladásai. Negyedik negyedéves eredményét még nem közölte. Az adózott eredmény 1,06 milliárd eurót tett ki a szeptember 30-al zárult negyedévben, szemben az egy évvel korábbi 990 milliós eurós eredménnyel. Az árbevétel 15,69 milliárd eurót ért el, szemben az egy évvel korábbi 15,48 milliárd eurós árbevétellel.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Mipi #4
    Nem tudom mennyire lehetnek népszerűek a kábeltelefonok! Amiket a UPC meg egyéb más szolgáltatók kínálnak.
  • Chriss745 #3
    Én most mondtam fel a vezetékes telefonomat, szinte pitiztek, hogy maradjak még...

    Anyátokat azt, végre lejárt a hűségidőm! Mondjuk a júpíszí sem annyivsal jobb, csak egy hajszállal...
  • shabba #2
    A vezetékes telefon előfizetők csökkenésében semmi rendkívüli nincs. Ez világszerte minden telecom szolgáltatóról elmondható úgy 2000 óta, hogy évente úgy dúrván 5% körüli veszít vezetékes előfizetőiből. Ennek az oka a mobiltelefon térnyerése. Lehet hogy anno 2000-ben egy hasonló címnek még hírétéke lett volna, hisz ezek a folyamatok akkor még frissek voltak, de ma már majd egy évtized távlatában csak egy bulváros húzás, semmi több.
  • JL666 #1
    annyira sajnálom, olyan jó cég. Bár tapasztalataim hál' Istennek nincs vele kapcsolatosan, elég, amit hallok. Van még pár jó német szolgáltató cég itthon is, tudnék mesélni...