Berta Sándor
Szövetkeznek a keresők és a reklámipar
A reklámcégek egyre gyakrabban használják fel az internetezők által böngészés vagy keresés közben hátrahagyott nyomokat személyre szabott hirdetéseik célba juttatására.
Az online marketing kezd direkt formákat ölteni és személyre szóló lenni. A titok nyitja egyszerű: a felhasználók által a Google vagy a Yahoo keresőjében hátrahagyott nyomok rendre a reklámvállalatokhoz kerülnek. Amennyiben valaki például a tintafoltok eltávolításában legjobbnak számító mosóporra keres rá, számíthat arra, hogy hamarosan mosóporreklámokkal függ szembesülni valamelyik honlapon. A szakemberek ezt a módszert Behavioral Targetingnek nevezik és főleg emiatt válik egyre népszerűbbé az online marketing számos cég számára.
Figyelemre méltó az az adat, hogy az elmúlt hetekben a jelentős online konszernek összesen 10 milliárd dollárt költöttek hirdetési vállalatok megvásárlására. A Google 3,1 milliárd dollárt fizetett a Doubleclickért, a Microsoft pedig 6 milliárd dollárt adott az Aquantive tulajdonjogáért. A portálok és a technológiai szolgáltatók azt remélik, hogy a célzott reklámoknak köszönhetően sok új vásárlóra és ügyfélre tehetnek szert. A Procter & Gamble például mostanában kezdi felfedezni ezt a piacot, úgy hogy senki ne lepődjön meg, ha háztartási árucikkek internetes hirdetéseivel szembesül a következő hetekben.
"Abból indulunk ki, hogy a következő 2-3 évben a monitorokon megjelenő reklámok legalább 50 százaléka a felhasználókhoz és az ő szokásaikhoz fog igazodni" - jelentette ki Michael Kleindl, aki Niklas Zennströmmel (a Skype alapítójával) közösen a Wunderloop cég befektetői közé tartozik. "A weben kifejezetten jól helyezhetők el az egyes vásárlói rétegeknek szóló hirdetések és mérhető az is, hogy ezek mennyire sikeresek, mennyire jutnak el az emberekhez. A reklámcégek pedig pont erre kíváncsiak" - szögezte le Michael Fischer, a Booz Allen Hamilton online hirdetési szakértője.
A virtuális reklámok megjelenése nemcsak az újságoknak, a rádióknak és a televízióknak, de a reklámügynökségeknek is komoly problémát jelenthet majd a jövőben. Kevin Johnson, a Microsoft menedzsere ugyanis az Aquantive megvásárlása után bejelentette, hogy a redmondi konszern a jövőben sokkal egyszerűbben és hatékonyabban, a hagyományos reklámoknál jóval intelligensebb hirdetéseket tud megjelentetni.
Az online marketing kezd direkt formákat ölteni és személyre szóló lenni. A titok nyitja egyszerű: a felhasználók által a Google vagy a Yahoo keresőjében hátrahagyott nyomok rendre a reklámvállalatokhoz kerülnek. Amennyiben valaki például a tintafoltok eltávolításában legjobbnak számító mosóporra keres rá, számíthat arra, hogy hamarosan mosóporreklámokkal függ szembesülni valamelyik honlapon. A szakemberek ezt a módszert Behavioral Targetingnek nevezik és főleg emiatt válik egyre népszerűbbé az online marketing számos cég számára.
Figyelemre méltó az az adat, hogy az elmúlt hetekben a jelentős online konszernek összesen 10 milliárd dollárt költöttek hirdetési vállalatok megvásárlására. A Google 3,1 milliárd dollárt fizetett a Doubleclickért, a Microsoft pedig 6 milliárd dollárt adott az Aquantive tulajdonjogáért. A portálok és a technológiai szolgáltatók azt remélik, hogy a célzott reklámoknak köszönhetően sok új vásárlóra és ügyfélre tehetnek szert. A Procter & Gamble például mostanában kezdi felfedezni ezt a piacot, úgy hogy senki ne lepődjön meg, ha háztartási árucikkek internetes hirdetéseivel szembesül a következő hetekben.
"Abból indulunk ki, hogy a következő 2-3 évben a monitorokon megjelenő reklámok legalább 50 százaléka a felhasználókhoz és az ő szokásaikhoz fog igazodni" - jelentette ki Michael Kleindl, aki Niklas Zennströmmel (a Skype alapítójával) közösen a Wunderloop cég befektetői közé tartozik. "A weben kifejezetten jól helyezhetők el az egyes vásárlói rétegeknek szóló hirdetések és mérhető az is, hogy ezek mennyire sikeresek, mennyire jutnak el az emberekhez. A reklámcégek pedig pont erre kíváncsiak" - szögezte le Michael Fischer, a Booz Allen Hamilton online hirdetési szakértője.
A virtuális reklámok megjelenése nemcsak az újságoknak, a rádióknak és a televízióknak, de a reklámügynökségeknek is komoly problémát jelenthet majd a jövőben. Kevin Johnson, a Microsoft menedzsere ugyanis az Aquantive megvásárlása után bejelentette, hogy a redmondi konszern a jövőben sokkal egyszerűbben és hatékonyabban, a hagyományos reklámoknál jóval intelligensebb hirdetéseket tud megjelentetni.
Nem egyszerűbb egy Adblock Plus és bejelölsz egy szervert, ahonnan folyamatosan frissülő listát kapsz és ezen felül még azt blokkolsz le mellette, amit akarsz?




Van belőlük sok...