Dojcsák Dániel
Prince of Persia: Two Thrones

Kiadó: UbiSoft
Honlap
Rendszerkövetelmények:
Minimum: Intel Pentium III 1 GHz, 256 MB RAM, 1 Gbyte szabad hely, Geforce3/Radeon 7500 videokártya
Ajánlott: 2 GHz-es Intel Pentium IV vagy AMD Athlon XP 2100+, 512 MB RAM, DirectX 9.0c-t támogató videókártya
Hasonló játékok: Prince of Persia: Sands of Time, Tomb Raider
Kategória: 3D akció platform
Nincs új a nap alatt, szokták mondani. A múlt heti Civ után most egy másik ősi sorozat legújabb tagját tettük a nagyító alá, mégpedig a PC-s platformjátékok klasszikusának, a Prince of Persia-nak legújabb részét, a Two Throne-t. Sokaknak már nem az első két epizód ugrik be, hanem a 3D-s próbálkozások, de valamiért megint az az érzésem, hogy sokszor kell próbálkozni eltalálni a hangulatot a régi utoléréséhez - most úgy tűnik, sikerült.
A történetet nem is ecsetelném, mert világrengető újdonság nem lesz benne. Az intró viszont elnyerte a tetszésemet, igazi közel-keleti mese hangulata volt, rögtön tudtunkra adta, hogy itt bizony nem lesz bemelegítés, azonnal a sűrűjében találjuk magunkat. Hősünk kis asszonykájával éppen az Idő szigetéről érkezik meg Babilonba, ahol meleg fogadtatásban részesül. Értem ezt úgy, hogy tüzes nyilak és lángoló katapult lövedékek erdejében találja magát hipp-hopp. Az asszonyka, Kaileena sajnos fogságba esik, így meg is van a szál, amin el lehet indulni a történetben.
Az irányítás a Sands of Time vonalat követi tovább, bár némileg finomítottak rajta. Ami a legjobban tetszik benne, hogy igazi akciójeleneteket faraghatunk minden egyes szituációból. A kameramozgás talán az egyetlen, ami kicsit zavaró lehet, de egy vérbeli platformjátékos, aki már korábbi 3D-s hasonló programokon edződött, igazán otthon fogja érezni magát a harci helyzetekben. Kevés játék mondhatja el magáról, hogy ennyi egyedi mozdulatsort tud felvonultatni, amit ráadásul nem százötven millió billentyű vagy kombináció segítségével lehet előhozni, hanem viszonylag egyszerűen. A tetőkön ugrálás, oszlopra mászás, egyensúlyozás mind-mind fokozzák az élvezetet az egyébként is mesés környezetben. Talán a falonfutás, amit egy kicsit túlzásnak tartok, de ha belegondolok, akkor egy hollywoodi filmben ez is snassznak számít már, akkor a herceg miért ne tehetné.

A harcrendszer továbbra is a szúró-vágó fegyverek körül forog. Akkor is lehetünk sikeresek, ha őrülten nyomkodjuk a tűzgombot, de ennél célravezetőbb már az elején betanulni azt a néhány alap kombót, ami rendelkezésünkre áll induláskor. Ezek még nem nehezek, később elég lesz majd fejleszteni a technikánkat. A kedvencem természetesen a speed kill, amikor hátulról osonva átszúrjuk az áldozat szívét-tüdejét, majd biztos ami biztos a torkát is elvágjuk. Itt a hangsúly az időzítésen van, kezdve a jó indítástól egészen addig, hogy mikor nyomjuk meg a tűzgombot. A későbbiekben akár öt szúrásra is szükség lesz egy ellenfél kinyiffantásához. Érdekes, hogy ha a második szúrást rontjuk el, akkor az ellenfél túléli. Nem tudom, nekem ha átszúrnák a tüdőmet, szerintem nem kezdenék el még egy szablyával hadonászni - lehet ezért nem vagyok ókori katona. Persze a valósághűség nem volt cél feltehetőleg a készítők számára, inkább a pörgős akcióra hegyezték ki a játékot. Karakterünk egészen viccesen tud néha mozogni, körülbelül egy ügyes csimpánzra emlékeztet, sőt Abu-ra emlékeztet az Aladdinból. Aranyos egyébként amikor ugrabugrál össze vissza, vagy épp akkor, amikor nem sikerül felfutnia a falon a megfelelő helyre és visszaesik. Ebből gondolom kiderült, hogy a mozgáskultúrával - nevezzük fizikának - semmi baj nincs. Nagyon ritkán vannak bakik, de azt hiszem, ez elnézhető. Sőt tetszik, hogy ha a fegyverünkkel a falat akarjuk vágni, akkor visszapattan a karunk és nem lehet csépelni egy kőfalat csak úgy.

Újdonságnak ugyan nem számít, de mégis kellőképp fejlődés a Sötét Herceg. A játék folyamán a normál Prince mellett lehetőségünk nyílik Dark Prince-ként is tevékenykedni. Ez nemcsak öltözék szinten nyilvánul meg, hanem azokon a részeken, mikor a herceg sötét oldalát alakítja, jóval erősebb harcos, köszönhetően többek közt Daggertail nevű fegyverének, különböző specialitásokat tud használni. Az életereje ilyenkor folyamatosan csökken, amit pótolnia kell a kivégzett ellenfelek után maradt porból. Ez a hadakozósabb részeken nem jelent problémát, ugyanis minden egyes ellenfél után újratöltődik az életerő, viszont az ugrabugrálós részeken némileg stresszes lehet, hogy limitált időnk van.
Normál módban a harc nagyjából olyan maradt mint volt. Megmaradt a lehetőség fegyver felvételére bal kézbe, illetve kihasználhatjuk a terepviszonyokat mindenféle ügyes trükkre. Nem véletlen az sem, hogy a menüből ki lehet kapcsolni a vér effekteket, hiszen iszonyat brutális jelenetek vannak a játékban. Ez már nem olyan, mint régen, hogy megsuhan a kard és hátrahőköl az ellenfél. A viszonylag naturális ábrázolásmód miatt akár korhatáros is lehetne, bár akkor TV-t sem lenne szabad nézni.

A harc modult kivesézve ugorjunk vissza a mozgásokhoz. Már a legelső Prince of Persia rész is nagyjából arról szólt, hogy össze-vissza ugrálva a leglehetetlenebb helyekre jussunk fel és le, majd át és vissza. Aki ezért szerette anno meg, annak itt sem kell csalódnia, a játék lépten-nyomon tele lesz ilyen feladványokkal. Eleinte még végig segít a tutorial szöveg, de később okoskodni kell sokat egy-egy rejtvényen. Szerencsére itt sem akadékoskodtak azzal, hogy minden mozgást hiperpontosan kell elvégeznünk. A négy irány közül valamelyik felé kell húzni a joyt vagy nyomni a gombot és ha nem pontosan a létrával szemben vagyunk, akkor is rá tud ugrani. Ügyes gyerek ez a kisherceg.
A mozgások szintén a régiek, vagy talán még jobbak is. Senkinek nem kell félnie a Tomb Raider féle kocka hatástól, teljesen akciófilmesen mozognak a karakterek. A játék elején a program felhívja a figyelmünket, hogy sokkal jobb, ha analóg kontrollellel próbálkozunk, sőt a tutorial szövegek is ehhez készültek. Nyilván ez a konzolos hatás, de ugyanakkor igaza van, hiszen ennek a játéknak az irányítása nem élvezetes billentyűvel, még kevésbé az mondjuk, mint egy Need for Speed esetében. Grafika:
Kezelőfelület:
Játékmenet:
Zene, hang:
Intelligencia, nehézség:
Összegzés:
Kapcsolodó letöltések:



ezért nem értem miért 16+,sztem ez 9+-os game,sőt lehet h még kisebb,
