Hitman 2: Silent Assassin

Kiadó: Eidos Interactive
Fejlesztő: IO Interactive
Rendszerkövetelmények:
Minimum: PIII 450 MHz, 128 MB RAM, 16 MB-os DirectX 8.1 kompatiblis videókártya
Ajánlott: PIII 1 GHz, 256 MB RAM, 32 MB-os DirectX 8.1 kompatiblis videókártya
Hasonló játékok: Hitman: Codename 47
Kategória: lopakodós-akció, bérgyilkosszimulátor
A 47-es kódnevű bérgyilkos először 2000 őszén lépett akcióba monitorainkon, azóta azonban eltelt két év, a számítástechnika sokat fejlődött, és ez a Hitman most megjelent folytatásán is látszik. A Hitman nagy sikert aratott megjelenéskor egyedi játékmenetével, amiben kombinálta a lopakodást és a kemény akciót, és a grafika illetve hang terén sem volt szégyenkeznivalója. A játéknak azonban voltak idegesítő hibái, így például a kezelés nehézkes volt, nem lehetett menteni a hosszú és nehéz küldetések során, és first person nézet sem volt a játékban, pedig ez sokszor hasznos lett volna.
A Hitman 2 demója már augusztusban megjelent, ízelítőt adva a teljes játék által nyújtott élményből, és sokak érdeklődését felkeltve, olyanokét is, akiknek nem igazán jött be az első rész. A demó után nagyjából egy hónappal megjelent a játék végleges változata lássuk, hogy beváltotta-e a hozzá fűzött reményeket. A játék telepítése és konfigurálása roppant egyszerű, nem kell számos grafikai apróságot sem állítgatnunk annak érdekében hogy a játék rendesen fusson. Az 1300 MHz-es processzorral és GeForce2 MX kártyával szerelt tesztgépen 800x600 felbontásban legnagyobb grafikai részletességgel a Hitman 2 teljesen simán ment, még a nagyobb városrészek megjelenítésekor sem akadozott.
A játék elején megtudjuk, hogy 47-es kódnevű ügynökünk "nyugdíjba" vonult, már nem vállal több munkát, inkább egy szicíliai kolostor kertjét gondozza Vittorio atya társaságában, ugyanis itt teljes nyugalom és kikapcsolódás vár rá. A nyugalom azonban nem tarthat sokáig, ugyanis Vittorio atyát elrabolja a maffia, és váltságdíjat követelnek érte, így 47-es ismét kapcsolatba lép az ügynökséggel. Az ügynökség csak azzal a feltétellel adja meg az információkat, ha hősünk elvállal egy-két megbízatást cserébe, így 47-es ismét bekerül az ördögi körbe.
A intró és az átvezető videók is a játék motorjával készültek, ami manapság már egyáltalán nem probléma, mert már ezek az animációk is igen szép látványt nyújtanak. A játék a kolostor kertjében kezdődik, ami egyben gyakorlópályaként is szolgál, ugyanis itt megtanulhatjuk az alapvető mozgástípusok kezelését, és a fegyvereket is kipróbálhatjuk a madárijesztőn, vagy a gonoszabbak akár a malacokon is. :) A küldetésekre többnyire a kolostor kertjéből indulunk, ahol először nem árt meglátogatni a szerszámoskamrát, a megfelelő fegyverek kiválasztásához, majd a kerti lak asztalán található laptopon megkapjuk a szükséges információkat. A küldetések előtti eligazítás részletes információt ad a célpontról, azonban útvonaluk megtervezése, és a likvidálás módja már a mi feladatunk, nem kapunk mindent tálcán. Az eligazításoknál kissé figyelmetlenek voltak a fejlesztők, ugyanis a feliratozás sokszor késik a beszédhez képest, de ezt megbocsáthatjuk nekik, ettől még ugyanúgy tudjuk teljesíteni a küldetéseket. Az eligazítások azért sem terjednek ki minden apró részletre, mert minden küldetést többféleképpen is megoldhatunk. Alapjában véve választhatunk a Rambo stílusú "bemegyek és mindenkit kinyírok", illetve a "senki ne vegyen észre, és csak a célszemélyt likvidálom" hozzáállás között. Bármelyik stílust is választjuk, több útvonalon és különböző módszerekkel is megközelíthetjük a célpontot.
Mivel ennek a játéknak az izgalmát a lopakodás, és az észrevétlen gyilkolás adja, nem sok értelme van végigszaladni a pályán és mindent ami mozog lelőni, ráadásul a küldetés végén a "Silent Assassin" fokozatot is csak akkor kapjuk meg, ha hiba nélkül, észrevétlenül végeztük el munkánkat. A program minden küldetés végén egy kimutatást ad arról, hogy teljesítményünk milyen volt, főként az agresszió, és a lopakodás arányát összevetve. Minősítésünk a tömeggyilkos kategóriától a fent említett csendes bérgyilkos kategóriáig minden lehet, de ha már bérgyilkosok vagyunk, próbáljuk diszkréten végezni munkánkat. :)
A küldetések teljesítéséhez természetesen fegyverek kellenek, és ezekből van választék bőven. A pisztolyoktól kezdve a gépfegyvereken keresztül a távcsöves puskáig mindenfélét összegyűjthetünk szerszámoskamránkba, azonban egy bérgyilkos kedvenc eszközei sokkal inkább a zongorahúr, az altatók, vagy pedig a konyhakés. Sokszor kell majd álcáznunk magunkat annak érdekében, hogy bejussunk olyan helyekre, ahova egyébként nem tudnánk. Ennek egyik legegyszerűbb módja elkapni egy gyanútlan őrszemet vagy akár helyi alkalmazottat, likvidálni, majd leszedni róla a ruhákat. Ügynökünk tapintatos, ugyanis az alsóneműt mindig rajtahagyja a férfiakon, és lehet, hogy ez nők esetében is így történne, de ezt sajnos nem sikerült kitapasztalnom, mert ügynökünk női ruhákat nem vesz fel. :)
A 47-es kódnevű ügynök most sajnos nem látogat el Budapestre, de ettől eltekintve a helyszínek számára és változatosságára senkinek nem lehet panasza, ugyanis a kezdeti szicíliai terep után ellátogathatunk többek között Szentpétervárra és Japánba is. Teljesen mindegy, hogy merre járunk legfőbb feladatunk eltenni a rosszfiúkat láb alól. Igen, a rosszfiúkat, ugyanis ügynökünknek van lelkiismerete is, és annak ellenére, hogy ő valójában egy hidegvérű gyilkos, ártatlanokat soha nem gyilkol. Kivéve, ha mi nagyon szeretnénk, mert bizonyos esetekben rávehetjük a dologra, de akkor annyi a Silent Assassin minősítésnek. Grafika:
Kezelőfelület:
Játékmenet:
Hangeffektek:
Zene:
Multiplayer: A játék nem tartalmaz multiplayer funkciót, de ebben a stílusban nehezen is tudnék elképzelni ilyet.
Intelligencia és nehézség:
Összegzés:

