SG.hu

A Sega mesterséges intelligenciát is alkalmazni fog a játékfejlesztésben

A Sega, a japán játékipar egyik legnagyobb és legismertebb szereplője bejelentette, hogy a jövőben mesterséges intelligenciát is alkalmazni fog játékfejlesztési folyamataiban, ugyanakkor hangsúlyozta, hogy óvatossággal és körültekintéssel használja majd a technológiát.

A vállalat vezetése erről az angol nyelvű, hivatalos befektetői kérdezz–felelek dokumentumban számolt be, amelyben világossá tették: a Sega a hatékonyságnövelést tartja szem előtt, de nem kíván kritikátlanul vagy korlátlanul támaszkodni az MI-re. A vállalat válasza egy olyan kérdésre érkezett, amely arra irányult, hogy a Sega követni kívánja-e azt az iparági trendet, amelyben a játékprojektek egyre nagyobb és költségesebb fejlesztésekké válnak. A cég vezetői szerint a Sega nem kizárólag ezt az irányt fogja követni, hanem más megoldásokkal is igyekszik racionalizálni a munkát. Úgy fogalmaztak: a teljes mértékű nagyprojekt-trend követése helyett hatékonyságjavító módszereken is dolgoznak, amelyek között szerepel a mesterséges intelligencia alkalmazása is. A Sega ugyanakkor hangsúlyozta, hogy az MI alkalmazása körül még jelentős ellenállás tapasztalható, különösen olyan kreatív területeken, mint például a karaktertervezés vagy a vizuális stílus kialakítása. A menedzsment ezért csak ott kívánja bevetni a technológiát, ahol azt valóban indokoltnak látja, és ahol az nem veszélyezteti a kreatív folyamat integritását. Kiemelték, hogy a mesterséges intelligencia használatát alapos mérlegelés után olyan feladatoknál tartják megfelelőnek, ahol valóban racionalizálható a munka, például a fejlesztési folyamatok egyes részein.

A játékipar egészét tekintve egyre elterjedtebb a mesterséges intelligencia használata, és ezzel párhuzamosan egyre hevesebb viták alakulnak ki arról, hogy hol van a technológia helye, és mi az a pont, ahol már veszélyezteti az emberi kreativitást. A Nexon vezérigazgatója - miután a vállalat ARC Raiders című játékában széles körben alkalmaztak mesterséges intelligenciát például a hangeffektek előállításában - úgy fogalmazott: ma már abból kell kiindulni, hogy minden cég használ MI-t. Tim Sweeney, az Epic Games vezetője ugyancsak azt hangsúlyozta, hogy a jövő videojátékainak jelentős része részben MI segítségével készül majd, és szerinte olyan platformoknak, mint a Steam, nem kellene külön figyelmeztetést megjeleníteniük arról, ha egy játék mesterséges intelligenciát is használt a létrehozás során.

Más iparági szereplők ezzel szemben jóval óvatosabbak. Az Embracer Group új vezérigazgatója, Phil Rogers úgy jellemezte az MI-t, mint rendkívül erős eszközt, de hozzátette: végső soron az emberi alkotásnak kell meghatározónak maradnia. Sharon Baylay-Bell, a Testronic vállalat vezetője szerint az MI jó gyorsító erő lehet, de messze nem jelent teljes körű megoldást például a minőségbiztosítás, a lokalizáció vagy a fordítás területén. A Revolution Software társalapítója, Charles Cecil pedig pedig azt mondta, hibának tartja, hogy mesterséges intelligenciát használtak a Broken Sword: Reforged egyes elemeinek elkészítésénél.

A Sega az üzleti eredményeiről is beszámolt: a 2025. március 30-ával záruló üzleti évre vonatkozó jelentés szerint a vállalat nettó árbevétele 428,9 milliárd jen volt, ami éves szinten 8,5 százalékos visszaesést jelent. A cég tehát egy olyan időszakban fordul a mesterséges intelligencia felé, amikor a hatékonyságnövelés és a költségek optimalizálása különösen fontos szempontokká váltak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • t_robert #2
    A dolog valahol olyan, mint ma már a rajzfilm készités. régen egyesével kellett minden képet megrajzolni. másodpercente mondjuk 25 rajzot. Ami által egy óra rajzfilm volt vagy 90 ezer rajz elkészítése. Ma elég elkésziteni a kiinduló képet megadni, hogy hovává szeretnél eljutni beparaméterezni aztán a számítógép elkészit pár perc alatt 500 rajzot. Amit ezelött egy hétig rajzoltak. AZtán ami régen 4 év volt elkészíteni hagyományosan az ma 3 hónap 10-ed áron.... Nyilván egy játékprogrambn is van millió favágó rész, amit simán készíthet valami AI. Mostanában simán készitek python programokat, pedig 3 hónapja nem is használtam soha előtte, Ma se értek hozzá, de mivel 45 éve programozok a legtöbb programra ránézve látom mit csinál. De miért kéne nekem foglalkozni azzal, hogy milyen változókat definiálok milyen tipussal és egyebek. Nekem bőven elég azzal foglakozni, hogy honnan jutok el hová illetve pontosítani és javítani dolgokat a kódban.
  • t_robert #1
    Ma már mindenki használ AI-t a kód fejlesztésben. Mi a franc értelme van a hosszú és felesleges favágó részeket megalkotni, ha meg tudja csinálni egy AI is. Az embernek csak elég a kratív részekkel foglalkozni. A favágást meg csinálj az AI. sokkal gyorsabb a fejlesztés, ergó hatékonyabb és olcsóbb... ...