SG.hu
Mától kezdve csak digitális beszállókártyát fogad el a Ryanair
A légitársaság a papír megszüntetésével az alkalmazása használatára kényszeríti az utasokat.
A Ryanair mától, november 12-től kezdve megszünteti a papír alapú beszállókártyákat, és a teljes utasforgalom digitális átirányítására törekszik. A légitársaság ügyfelei mostantól csak a mobilalkalmazásukban vagy az online felületen elérhető digitális beszállókártyát használhatják. A döntést a cég még februárban jelentette be, de a bevezetést többször elhalasztották; a változtatás egy hagyományosan kevéssé forgalmas időszakban lép életbe. A Ryanair vezetése azt várja, hogy a váltás gyorsabbá, okosabbá és zöldebbé teszi az utazást, és egyúttal ösztönzi az alkalmazáson belüli szolgáltatások - például étel-ital rendelés, valós idejű járatinformációk és késésekre vonatkozó értesítések - használatát is.
"Az utasok szinte 100 százalékának van okostelefonja, és azt akarjuk, hogy mindenki átálljon erre a technológiára” - mondta a Ryanair vezérigazgatója, Michael O'Leary az The Independent utazási podcastjában. Hozzátette, hogy az ügyfeleket arra ösztönzik, hogy már a repülőtérre érkezés előtt, online - a Ryanair weboldalán vagy alkalmazásában - jelentkezzenek be. Akik ezt elmulasztják, az utasfelvételi pultnál felár fizetésére számíthatnak: a légitársaság ismert szabályzata szerint a reptéri bejelentkezés díja körülbelül 55 euró. O’Leary hangsúlyozta, hogy az utasoknak 48 és 24 órával az indulás előtt SMS-üzenetet és két e-mail megerősítést küldenek, így azok, akik nem jelentkeznek be időben, vagy nem figyelnek ezekre az értesítésekre, „vagy ostobák, vagy egyszerűen figyelmen kívül hagyták az e-mailjeinket” - fogalmazott.
A Ryanair marketingvezetője, Dara Brady szeptemberben azt mondta, hogy a papírmentesség „gyorsabb, okosabb és zöldebb” utazást eredményez. A vállalat saját statisztikája szerint a tavalyi évben a Ryanair több mint 206 millió utasából már majdnem 80 százalék használt digitális beszállókártyát; ezt a bázist szeretnék a teljes utasállományra kiterjeszteni. A légitársaság érvei között gyakori motívum, hogy a digitális beszállókártya egyszerűbb, olcsóbb és praktikusabb megoldás, továbbá növeli az alkalmazással kapcsolatos bevételek lehetőségét a kiegészítő szolgáltatásokhoz kapcsolódóan.
A gyakorlatban azonban a papír megszüntetése sok kellemetlenséget is okozhat. Először is nem minden utas szeretné kötelezően a Ryanair appját a személyes eszközére telepíteni; sok olyan alkalmi vagy ritkábban repülő ügyfél van, akit a változás meglephet, és emiatt az utazása feleslegesen stresszessé válhat. Az sem mellékes, hogy vannak olyan célállomások és reptérek, amelyek nem fogadnak el digitális beszállókártyát: egyes albán vagy marokkói repülőtereken továbbra is szükség van papírra. Ilyen esetekben a Ryanair továbbra is megköveteli az online bejelentkezést (weben vagy appban), de a repülőtéren papír alapú beszállókártyát ad az utasoknak.
Állítólag nem marad teljesen hoppon az sem, ha valakinek nincsen készüléke, vagy épp lemerült, vagy nem elég járatos a mobilalkalmazások használatában. A Ryanair ígérete szerint ilyen helyzetekre is van megoldás: ha valaki előzetesen online bejelentkezett, de a repülőtéren nincs hozzáférése digitális beszállókártyához, a légitársaság ingyenes papír beszállókártyát biztosít majd a reptéren. O'Leary megnyugtatta az utasokat: „Senki nem fog ott ragadni. Senkit nem hagyunk hátra.” A digitális beszállókártya bevezetése emellett üzleti szempontból is előnyös lehet a Ryanair számára: az alkalmazás felhasználói aktivitása több bevételi lehetőséget teremt, legyen szó fedélzeti értékesítésről, extra szolgáltatásokról vagy célzott kommunikációról.
A Ryanair nem először vállal úttörő, vitákat kiváltó digitális lépéseket: korábban ez volt az első légitársaságok egyike, amely kötelező online check-int vezetett be, külön díjazással azok számára, akik nem teszik meg előre. Összességében a Ryanair lépése mérföldkő lehet az utazási iparág digitalizációjában: ha sikerül minimális zavarokkal végrehajtani, más légitársaságok is követhetik a papírmentes megoldást. Ha azonban a bevezetés tömeges rendszerhibákhoz vagy ügyfélpanaszokhoz vezet, a stratégia visszaüthet, rontva a cég hírnevét és az ügyfelek bizalmát.
A Ryanair mától, november 12-től kezdve megszünteti a papír alapú beszállókártyákat, és a teljes utasforgalom digitális átirányítására törekszik. A légitársaság ügyfelei mostantól csak a mobilalkalmazásukban vagy az online felületen elérhető digitális beszállókártyát használhatják. A döntést a cég még februárban jelentette be, de a bevezetést többször elhalasztották; a változtatás egy hagyományosan kevéssé forgalmas időszakban lép életbe. A Ryanair vezetése azt várja, hogy a váltás gyorsabbá, okosabbá és zöldebbé teszi az utazást, és egyúttal ösztönzi az alkalmazáson belüli szolgáltatások - például étel-ital rendelés, valós idejű járatinformációk és késésekre vonatkozó értesítések - használatát is.
"Az utasok szinte 100 százalékának van okostelefonja, és azt akarjuk, hogy mindenki átálljon erre a technológiára” - mondta a Ryanair vezérigazgatója, Michael O'Leary az The Independent utazási podcastjában. Hozzátette, hogy az ügyfeleket arra ösztönzik, hogy már a repülőtérre érkezés előtt, online - a Ryanair weboldalán vagy alkalmazásában - jelentkezzenek be. Akik ezt elmulasztják, az utasfelvételi pultnál felár fizetésére számíthatnak: a légitársaság ismert szabályzata szerint a reptéri bejelentkezés díja körülbelül 55 euró. O’Leary hangsúlyozta, hogy az utasoknak 48 és 24 órával az indulás előtt SMS-üzenetet és két e-mail megerősítést küldenek, így azok, akik nem jelentkeznek be időben, vagy nem figyelnek ezekre az értesítésekre, „vagy ostobák, vagy egyszerűen figyelmen kívül hagyták az e-mailjeinket” - fogalmazott.
A Ryanair marketingvezetője, Dara Brady szeptemberben azt mondta, hogy a papírmentesség „gyorsabb, okosabb és zöldebb” utazást eredményez. A vállalat saját statisztikája szerint a tavalyi évben a Ryanair több mint 206 millió utasából már majdnem 80 százalék használt digitális beszállókártyát; ezt a bázist szeretnék a teljes utasállományra kiterjeszteni. A légitársaság érvei között gyakori motívum, hogy a digitális beszállókártya egyszerűbb, olcsóbb és praktikusabb megoldás, továbbá növeli az alkalmazással kapcsolatos bevételek lehetőségét a kiegészítő szolgáltatásokhoz kapcsolódóan.
A gyakorlatban azonban a papír megszüntetése sok kellemetlenséget is okozhat. Először is nem minden utas szeretné kötelezően a Ryanair appját a személyes eszközére telepíteni; sok olyan alkalmi vagy ritkábban repülő ügyfél van, akit a változás meglephet, és emiatt az utazása feleslegesen stresszessé válhat. Az sem mellékes, hogy vannak olyan célállomások és reptérek, amelyek nem fogadnak el digitális beszállókártyát: egyes albán vagy marokkói repülőtereken továbbra is szükség van papírra. Ilyen esetekben a Ryanair továbbra is megköveteli az online bejelentkezést (weben vagy appban), de a repülőtéren papír alapú beszállókártyát ad az utasoknak.
Állítólag nem marad teljesen hoppon az sem, ha valakinek nincsen készüléke, vagy épp lemerült, vagy nem elég járatos a mobilalkalmazások használatában. A Ryanair ígérete szerint ilyen helyzetekre is van megoldás: ha valaki előzetesen online bejelentkezett, de a repülőtéren nincs hozzáférése digitális beszállókártyához, a légitársaság ingyenes papír beszállókártyát biztosít majd a reptéren. O'Leary megnyugtatta az utasokat: „Senki nem fog ott ragadni. Senkit nem hagyunk hátra.” A digitális beszállókártya bevezetése emellett üzleti szempontból is előnyös lehet a Ryanair számára: az alkalmazás felhasználói aktivitása több bevételi lehetőséget teremt, legyen szó fedélzeti értékesítésről, extra szolgáltatásokról vagy célzott kommunikációról.
A Ryanair nem először vállal úttörő, vitákat kiváltó digitális lépéseket: korábban ez volt az első légitársaságok egyike, amely kötelező online check-int vezetett be, külön díjazással azok számára, akik nem teszik meg előre. Összességében a Ryanair lépése mérföldkő lehet az utazási iparág digitalizációjában: ha sikerül minimális zavarokkal végrehajtani, más légitársaságok is követhetik a papírmentes megoldást. Ha azonban a bevezetés tömeges rendszerhibákhoz vagy ügyfélpanaszokhoz vezet, a stratégia visszaüthet, rontva a cég hírnevét és az ügyfelek bizalmát.