Berta Sándor

A Waymo nem akarja szétrombolni az autóipart

A cég meghatározott szerepkört akar betölteni a területen.

Az autonóm vezetés területén egyik piaci szereplőnek sincs több elméleti és gyakorlati tapasztalata a Waymónál. Az Alphabet leányvállalatának járművei eddig 16 millió kilométert tettek meg a közutakon, valamint további 16 milliárd kilométert a szimulációkban. John Krafcik, a társaság vezérigazgatója a Wunder Mobility Summit nevű hamburgi rendezvényen azt nyilatkozta, hogy ők nem a Google és nem autógyártók. Az ő termékeik, amelyeken már évek óta dolgoznak, a vezetők. Ők sofőröket képeznek, ráadásul a legtapasztaltabbakat és a legjobbakat.

"A célunk nem az autóipar szétrombolása, hanem a vezetés jobbá tétele. Az emberek jó sofőrök, de az autonóm vezetőink mindig figyelmesek" - jelentette ki a menedzser. Napjainkban világszerte minden száz emberből egy hal meg közlekedési baleset következtében. Krafcik és kollégái ezen akarnak mielőbb változtatni. Az egyik fő feladatuknak azt tekintik, hogy bizalmat építsenek ki. A társvezetőknek meg kell tanulniuk, hogy nem egy olyan gépkocsiban ülnek, amelyben asszisztensrendszer működik, hanem egy más kategóriájú autóban. A Waymo vezérigazgatója elmondta, hogy a tapasztalatok azt mutatják, hogy minél jobbak a szoftverek, annál inkább elengedik az emberek a vezetés folyamatát.

Krafcik szerint ugyanakkor az autonóm közlekedés nem csupán a szoftveren, hanem a hardveren is múlik. A LiDAR szenzorok például drágák, de az alkalmazásuk megkerülhetetlen. Ők már a saját fejlesztésű érzékelőik ötödik generációját használják. A menedzser úgy vélte, hogy a jövőben négy üzleti terület lesz fontos: a járművek megosztása, a távolsági áruszállítás, a helyi logisztika és a magáncélú személygépkocsi-használat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • defiant9 #7
    "Az önvezetésnek nem nagyon kell direkt reklám"
    Ki beszélt itt reklámról? Az elemző értékelt 75->175->105 milliárd $-ra. Legutóbb azzal indokolt hogy a 'monetizáció' több időbe fog kerülni mint amivel korábban számolt. Ez nagyon nem azt jelenti mint amit te mondtál "nem kerültek közelebb az önvezetés álmához". A fejlesztők fejlesztenek(610 fő aki SW/HW mérnök), írják a kódot és nyilván haladnak is, nem egy helyben topognak.(A GM/Uber egyébként nagyobb létszámmal dolgozik.)

    "A Waymo meg a középmezőny alja volt a legutólsó disengagement report szerint."
    Melyik riport lenne ez? Az utolsó kaliforniai riport szerint(2019 februárban publikálták a 2018-as adatokat) elég magabiztos az előnyük:
  • defiant9 #4
    Ez azért nyilvánvaló csúsztatás:
    "nem kerültek közelebb az önvezetés"
    vs
    "commercializing self-driving cars is taking longer than expected."
    Egy éve ugyanaz a Morgan Stanley emelte 175 milliárd $-ra(75 milliárdról) az értékelést aki most erről 175-ről visszavitte 105-re. Elemzői hiba és annak a korrigálása(idealista megközelítés), vagy csak szimplán mozgatni akarják a piacot, és pénzt keresni az árfolyammozgáson.
  • defiant9 #2
    Mondhatjuk hogy nem cél hanem mellékhatás:) Cél az hogy maguknak pénzt termeljenek, ehhez egy olyan piac tortájából vágnának egy szeletet amiből eddig nem volt részesedésük. Egyébként tényleg nem akarnak (még) komplett autót gyártani. Rendeltek >80ezer járművet és vettek egy 100-400 fős detroiti gyárat ami ezeket alakítja át önvezetővé. A fuvaros viszont nem lesz egy nyugdíjas állás már arrafelé.
  • gombabácsi #1
    pedig szét tudnák rombolni, de nem teszik! de jó! nagyon jó cég!
    XD
    bazzeg ezek az ósdi marketing trükkök...