St

Kiadták a Blitz Engine forráskódját

Kevés játék forráskódja vált eddig közkinccsé, és azoknak a kódoknak a legtöbbje is elavult, 2-3 évvel korábbi fejlesztésű termékek voltak. A kiadott Doom forrás a Quake korában már nem volt nagy szám, azt felhasználva még rengeteget lehetett volna programozni, hogy a kor követelményeinek megfelelő játék váljék belőle.

Tehát e szempontból a Doom forrás inkább technikai érdekesség volt. A Q1 kiadása után röviddel nagy port kavart, hogy megjelent az engine forrása a neten. Ezt felhasználva már lehetett volna piacképes játékot készíteni, és hiába védték a forrást a szerzői jogok, bizonyítani a kész termék, és az ellopott kód közötti összefüggést nagyon nehéz lett volna. Ez persze csak feltevés, ilyen nem történt.

A most kiadott Blitz motor már teljesen piacképes termék. A forrás szabadon módosítható és továbbfejleszhető, tehát kellő szaktudással és lelkesedéssel (és persze programozói tapasztalattal), elvileg nincs akadálya, hogy szinvonalas demókat, eladható játékot fejlesszen bárki, aki erre kényszert érez.

Az engine 3D gyorsítókártyákat támogat, OpenGL és D3D felülettel. A kód még tökéletlen tele van optimalizálatlan és rossz rutinokkal. Viszont az alapok jól le vannak rakva, ezért a fejlesztők fel tudják használni egy saját 3D engine kidolgozásához.

Néhány jellemző (bocs az angolért, de ez adja legjobban vissza a lényeget):

- Lovel Of Detail Bezier curved surfaces
- Spherical Volumetric Fog
- Multitexturing support (ARB_Multitexture)
- B-Spline motion system
- Logging window system
- Wrapped textures for smooth curves
- Particle Smoke
- Basic Weapons/Missile System
- True Coloured Dynamic lighting
- Highly optimised lighting system using portals
- Optimised Soft Shadowing using occlusion buffering
- Direct Draw and Direct Input Support
- 32 Bit RGBA Textures and Rendering
- Translucent alpha blended surfaces
- Reflective surfaces (Alpha blended)
- Animated textures - for sky effects etc...
- Collision detection including with curves
- Point based particle rendering
- Triangular, rotated and shaded particle rendering
- Portal rendering
- Mouse and Keyboard Movement
- Dynamic Shadows
- Console System
- Hierachial object rendering
- Corona's and Lens Flares

Tehát szinte minden, ami egy kickass program megírásához kellhet. A rutinok erőforrás igényét jól szemlélteti az, hogy az eddigi fejlesztő egy teljesen hétköznapi gépen dolgozott rajra: P233, 32 mbyte RAM, Creative Voodoo 2 és Matrox G200.

The BlitzEngine V1.0 - win95 + direct X
The BlitzEngine V1.1 - win95 + direct X
The BlitzEngine V1.2 - (requires MMX + 32 bit colour)
Textures - required for Blitz V1.2 and Blitz GL V0.1
Blitz GL V0.1 - Requires Open GL Support
Blitz GL V0.2 - With 3dfx Mesa driver
Blitz GL V0.2 - Requires Open GL Driver
Blitz GL V0.3 - Requires Open GL Driver
!!NEW Blitz GL V0.4a - Requires Open GL Driver
!!NEW Blitz V1.0 Source Code Release

Weblap

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)