Szekeres Viktor

Magyarországon is tarolt a Dűne 2

Több, mint százezren fizettek be itthon az új Dűnére.

Itthon a hétvégén nem meglepő módon a Dűne: Második rész volt a legnézettebb, amit rekordmennyiségű, 113 vásznon vetítettek, és 115 252 jegyet adtak el rá csütörtök és vasárnap között, ami 294 millió forint bevételt jelentett a forgalmazónak, valamint a moziknak. A második helyen az Imádlak utálni, míg a harmadikon a Bob Marley: One Love volt 12 153 és 10 104 nézővel.

Az első tízbe más premierfilm nem is került be. A tavalyi év egyik legjobb filmje, a Téli szünet is múlt héten került bemutatásra, azonban 2 784 nézővel csak a 12. helyet szerezte meg. És még gyengébben debütált a francia Bálnák, a bolygó őrei, ami 1 981 nézővel a 17. helyezett lett.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Vanek úr #2
    Szerintem tévedsz. Egy filmnél egyáltalán nem szükséges a teljes világ ismerete, amiben játszódik. Nem attól lesz egy film jó, vagy nem. Egy minimális alap kell, de azon felül minden aprósg csak plusz (hogy ha elkezd érdekelni valakit a film háttere, akkor legyen hová kapcsolódnia, legyen honnan további infókat szereznie). Egy könyv adaptációnál meg nem kell minden betűjét megfilmesíteni (a Gyűrűk Ura esetén is ki lett hagyva pl. a teljes Bombadil Toma szál, mégsem lett ettől rossz a film), elég csak azt, amit át szeretnének adni vele. Én pl. a Dűnét a régi játékokból kedveltem meg (Dűne: kalandjáték némi stratégiai vonulattal; Dűne 2: taktikai/stratégiai játék), amik után megnéztem a régi filmet is, és a mostanit is. A könyvekhez még nem nyúltam, de szerintem nincs gond egyik filmmel sem. Minden alap érthető, amit be akarnak mutatni. Igaz, az új filmben például említést sem tesznek a navigátorokról (az elsőben azért ez benne van), de a film így, leegyszerűsítve (azért pl. a személyes pajzs benne van mindkét Dűne filmben) is el tudja érni amit akar: egy szórakoztató, elgondolkodtató, kicsit látványos, karakterépüléses történetet a néző elé tárni. Ha valakit nem érdekel, akkor az nem azért van, mert nincs rendesen kifejtve a háttértörténet, meg a 800 oldal könyvbeli téma, hanem mert a világ (vagy a történet) nem fogta meg az adott illetőt. Nem érdekelhet mindenkit egyformán minden. Lehet Frank Herbert műve k@ jó, de attól még lesznek, akiket nem érdekel, mert nem mozgatja meg a fantáziájukat (és lehet, hogy egy ezredik szuperhősös film meg igen - vagy a századik limonádé/komédia, mert ő meg azt kedveli). Ráadásul ha mindenki ízlése ugyanolyan lenne, akkor már rég kihaltunk volna, hiszen minden férfinek ugyanaz az egy nő jönne be, minden nőnek meg ugyanaz az egy férfi (ráadásul lehet, hogy ez a két személy nem is tetszik egymásnak), akkor nem születik meg senki.
    Szerintem.
  • t_robert #1
    Amúgy láttam. a fő gond ugyan az vele, mint, ami volt a 70-es években készült Düne filmmel is. Az eredeti Dűne regény két kötet van vagy 7-800 oldal. egy pár órás filmbe egyszerűen nem lehet értelmesen 800 oldalnyi könyvet bele rakni érthetően. Egy könyv elvisel egy oldalnyi magyarázatot valamiről, ami világossá teszi, hogy mi történik a cselekményben erre egy filmen nincsen lehetőség. Én olvastam párszor a könyvet láttam a régi Dűne filmet is párszor. Így pontosan tisztában vagyok a történettel és tudom mikor mit és miért látok. Annak aki, elöször találkozik a filmen a történettel. elég nehezen átlátható, hogy mi miért van és mit lát aktuálisan. Hiába a második rész is 2 óra 45 perc, mint ahogy a 70-es évekbeli első film verzió is volt vagy egyben 3,5 óra nehezen érthető, mert a leegyszerüsitett film keretébe nem igazán fér bele egy ilyen bonyolult és összetett történet. Így számos dolgot ki kell egyszerűen hagyni a filmből így nehezen érthető részek vannak benne. Így igen csak érdemes előbb olvasni a könyvet és utána megnézni a filmet, mert akkor tudja az ember, hogy mi történik és elég a látványra koncentrálni. Egyszerűen annyira bonyolult az egész történet, hogy lehetetlen pár óra filmbe érthetően belezsúfolni. Radésul az egész Düne tröténetnek van több elő és utó története, amiből világossá válik sok minden. Például, hogy miért olyn visszafogott a technólógia. Egy olyan korban, amikor képesek a csillagok közt utazni sokkal több számítógépet elektronikát és robotokat és egyebeket várna. Valójában meg van a oka. Az, hogy pár száz évvel korábban kialakult egy az AI-k robotok és emberiség közti több generációnyi háború, amiben az embereknek csak nagy nehezen sikerült legyözni a gépeket ás csak egy hajszálnyira voltak attól, hogy kiirtsák őket a gépek vagy teljesen rabszolgává tegyék az emberiséget. Például ezért olyan visszafogott a technológia még egy olyan csillagközi utazást megvalósító korban is, mert tartózkodnak az emberek a tulzott technológiától. Ezért használnak AI számítógépek helyett példul mentátokat gondolkodni és tervezni vagy ezért vezetika csillaghajókat olyan emberből kifejlödött akármik, amik képesem mentális uton kitapogatni és megbeszülni a csillagközi ugrások optimális helyét, hogy ne egy csillagban érjen véget a hiperugrás. És ennek az egésznek az alapja a fűszer, ami egyféle drog gyakorlatilag. Ezért is olyan fontos a DŰne bolygó, mert csak ott termelnek fűszert, ami nélkül megbénulna a ürutazás és minden. Mint ahogy látszólag értelmetlen, hogy miért használnak kardokat és egyebeket lőfegyverek vagy energia fegyverek helyett. Elvégre 100-szor hatékonyabb lelőni valakit 300 méterről, mint egy bizonytalan közelharcba bocsátkozni vele. Az ok egyszerüen az, hogy kifejlödtek a személyes energia védőpajzsok, amiket sokkal nehezebb valami gyors lövegékkel átlönni vagy egy kisebbb energia fegyverrel. Csak valami lassan mozgó dolog képes áthatolni a pajzson például egy lassan átszúrt kés vagy kard. Külön tanitják, hogy kell pjzsban harcolni és áthatolni az ellenség pajzsán. Az egyyik jelenetben például látszik, hogy valamelyik támadásnál rálönnek valamiféle páncéltörő fegyverrel vagy a harvesterre vagy annak hordozó eszközére és látni a becsapodást a pajzsba, majd hogy utána a lövedék elkezdi magát lassan átfúrni a pajzson, hogy majd belül robbanjon. és számos dolog, amit egy filmen nem lehet elmagyarázni, de egy könyvbe belehet róla tenni egy fél oldalas magyarázatot egy filmben nem.... szóval millió dolog van a filmben, amit nem ismerve a történetet kissé értelneül néz az ember, aki akkor látja elöször.