felemelő#75
"Nagyobb városokban ha mindenki autozik dugó lessz. Tökmindegy ki a sofőr."
Kapásból egy eszmefuttatás, ami mutatja, hog statikusan gondolkozol.
Tudod a "Londonban 3 méter magasan áll majd a lócitrom" következtetés.
Önvezető autók esetén kevesebb lesz az autók száma, mert logikátlan a saját tulajdonú autó. Jön ha hívom, elmegy ha nem kell és végzi a dolgát. Mint egy taxi, csak olcsóbb és hatékonyabb, mert sokkal több van belőle.
Ha úgyis mobilapról hívom, megadom honnan, hova, mikor, akkor több méretű "tömegközlekedési" önvezető autó lehet. Egyszemélyestől a 8 személyes kisbuszig vagy a nagy hagyományos buszokig a város közi forgalomhoz. És ez teljesen optimalizáltan osztható el (ahol értelemszerűen a megosztott autó kicsit kényelmetlenebb, de sokkal olcsóbb, így önszabályzó a folyamat).
Ha taxi szerű a közlekedés, onnan a jelenleg parkólóként lefoglalt sávok felszabadulnak (az utas kiszáll, a kocsi megy tovább, nem parkol), de igazából azzal is nyerhetünk, hogy közvetlenül a cél elé visz, nem tőle messze parkolsz.
Kevesebb autó-több szabad útfelület: ez nálad a nagyobb dugó receptje?