• CsZ
    #26
    Szélsőséges és megoldhatatlan forgalmi helyzetek pedig lesznek továbbra is. Egy kanyar mögötti kidőlt fa, vízátfolyás, hófúvás, lefagyott szakasz, elesett kerékpáros, kiguruló pöttyös labda... Minden esetben lesz egy első odaérkező, akit ez meglepetésként fog érni, még akkor is, ha azután majd tájékoztathatja az összes többi közlekedőt automatikusan. De mikor is lesz ilyen értesítés minden járműben? Már ha a sofőr kapna egy figyelmeztetést a műszerfalra, az is óriási előrelépés lenne - ehhez nem kell robotpilóta. A lázálom a váratlan helyzetek kizárása valaha is.
    Engem elkeserít, hogy ilyen rossz véleménnyel vagytok sokan az emberi sofőrökről. Ha van jogsitok remélem nem találkozok veletek az utakon, mert gondolom mindenki magából indul ki.
    A terepet jobban látó robot pedig egyelőre álomkép. Régen leírtam már, de tartom továbbra is, hogy a jelenlegi, az emberi képességekhez kialakított közlekedési környezetben az önvezető autó megvalósítása távoli álom. Különösen Kalifornián kívül. De arra jó ez a hype, hogy az európai autóipart kicsit megfingassák. Pillanatnyilag azt se tudják hova kapjanak.
    A program nem lesz álmos, drogozik stb. valóban, csak feszültségingadozás miatt újraindul, rossz adatokat mutat egy/több érzékelője, megtámadják vírusok, átveszik felette az irányítást gonosz kiber bűnözők (vagy épp jószándékú szakszolgálatok), észrevétlenül megrágják a nyestek stb.
    Elképesztő ez a technokrata hurrá-optimizmus.
    Murphy törvényei azért továbbra is érvényesek maradnak.