• UUUU
    #622
    http://www.hwsw.hu/hirek/51214/idc-tablet-piac-apple-samsung-lenovo-acer-asus-android.html


    A harmadik negyedévben 47,6 millió tablet fogyott világszerte az IDC friss adatai szerint. Az elemzőcég jelentése megjegyzi, a növekedés némileg elmaradt a várttól, de az eladások még így is több mint 36 százalékkal felülmúlták a tavalyi harmadik negyedév szintjét. Az Apple egyáltalán nem tudta növelni eladásait, piac bővülése szinte teljes egészében az androidos eszközök elterjedésének köszönhető.

    Egy helyben állt az Apple

    Ahogy az új iPadek megjelenésekor és az Apple negyedéves eredményeinek bejelentésekor is látni lehetett, az iPadek iránti kereslet egyáltalán nem nőtt a harmadik negyedévben, ennek oka valószínűleg az, hogy a vásárlók az októberben bemutatott és novemberben piacra kerülő modellekre vártak. Az iPadek eladásai mindössze 0,6 százalékkal nőttek az IDC szerint, ezzel a vállalat piaci részesedése 29,6 százalékra csökkent, ami történelmi mélypont. Az első iPad megjelenése óta nem volt ilyen alacsony az Apple részesedése.

    Sokan azt várták, hogy az Apple egy még megfizethetőbb tabletet dob piacra az őszi rajtkor, ezzel szemben pont az ellenkezője történt, a "retina" felbontású iPad mini ára megnövekedett a korábbi modellhez képest. Ezzel egyébként az Apple nincs egyedül, az új, full HD felbontású Nexus 7 és a Kindle Fire HDX is drágább mint a közvetlen előd, tekintettel a nagyobb felbontású kijelzőre és az erősebb processzorra. A Gartner szerint egyébként a karácsonyi szezon slágerei a 7-8 hüvelykes tabletek lesznek.

    A Samsung bebiztosította második helyét a gyártók rangsorában. A koreai cég egy éve még csak 4,3 millió tabletet adott el, amivel a piac 12,4 százalékát szerezte meg, most az eladásai 9,7 millióra emelkedtek, ami majdnem 21 százalékos részesedést ért.