Ötvös Tibor

Sérülés-szimulátor a Football Manager 2016?

Elég kemény vita alakult ki a Football Manager 2016 menedzsere, Miles Jacobson és a játék rajongói között a sérülésekkel kapcsolatban.

Minden évben megjelenik a Sports Interactive logójával ellátott menedzser, a Football Manager, mely természetesen idén is megkapta a legfrissebb változatát. Azonban bármennyit is újítanak a grafikán, finomítanak a lehetőségeken egy dolog változatlan: rengeteg a sérülés a programban. No nem azért, mert valaki veszít egy mérkőzést és a monitorjába dől, hanem szimplán a focisták a programban állandó jelleggel megsérülnek.

Ezt a kritikát eddig is megkapták a készítők, de most úgy tűnik, hogy valami elszakadt a Sports Interactive menedzsere, Miles Jacobson-nál és ezúttal felvette a kesztyűt. Magyarázata szerint aki azt gondolja, hogy sok a sérülés a játékban, az kicsit jobban figyelje meg a sport világát és rájöhet, hogy az FM 2016-ban tapasztalt gondok a valóságban történt sérüléseknek még a 70 százalékát sem teszi ki. Ennek alátámasztására be is szúrt egy Telegraph cikket és egy weboldalt, ahol lehet látni, a valóságban éppen mely játékosok estek ki valamilyen ok miatt.





Persze ez felvet egy igen komoly kérdést. Valóban olyan realisztikusnak kell lenni egy menedzser játéknak, hogy az már az élvezhetőség rovására menjen? A vásárlók szerint nem, elég csak a Steam-oldalon található hozzászólásokra nézni. Egyesek szerint az év legjobb Sérülés szimulátora a Football Manager 2016, míg mások enyhe gúnnyal nyugtázzák, hogy fél évre kiesett egy top focistájuk és hiányolják, hogy egyszerre két sportoló miért nem eshet ki?

Jelen pillanatban itt tart a vita, Jacobson ezen kommentekre és értékelésekre már nem reagált, így érdeklődve várjuk, milyen változásokat eszközölnek majd a 2017-es Football Managerben. Az idei kiadásról nem írtunk kritikát, pedig egyáltalán nem lett rossz játék, de őszintén megmondva nem tapasztalható túl nagy előrelépés a tavalyi részhez képest. Reméljük jövőre másként lesz és akkor érdemes lesz foglalkozni vele.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • OhMyG0d #1
    Egyszerű(nek tűnik) a megoldás. Legyen egy beállítási lehetőség: mondjuk realisztikus és normál, ami többek között szabályozhatná a sérülések gyakoriságát. A lényeg az optimalizálhatóság, hogy mindenki úgy játszhasson, ahogy ő szeretne.