Berta Sándor

Óvatosságra intenek az online vásárlásoknál

"Olcsó húsnak, híg a leve" - a mondás sajnos gyakran a világhálón is érvényes.

Az internet egyik legdinamikusabban fejlődő területe az online kereskedelemé. Napjainkban már a nagy virtuális áruházak éppúgy megtalálhatók a világhálón, mint a kis butikok. Szintén hódítanak a hirdetési fórumok is, ahol javában zajlik a cserebere. Nem csoda tehát, hogy sokan az őket érdeklő árucikkeket inkább online szerzik be, bízva abban, hogy így nem kevés pénzt spórolhatnak meg. Sajnos azonban a sok kiváló áru közé egyre gyakrabban kerülnek be lassan már-már mesteri szintű hamisítványok és vásárló legyen a talpán, aki megkülönbözteti egymástól az eredeti és a hamis terméket. S bizony előfordul, hogy a remélt megtakarítás helyett, utólag döbben rá a vevő, hogy csúnyán ráfizetett az üzletre.

Ezekre a veszélyekre hívta fel a figyelmet Lennart Röer, a Német Kereskedelmi és Iparkamara Termék- és Márkahamisítások Elleni Gazdasági Akciócsoportjának a vezetője is. "A hamis termékek kiszűrhetők. Józan logikával például mindenki tudja, hogy ha egy Rolex karórát kínálnak neki 30 euróért, akkor csak hamisítványról lehet szó, hiszen a Rolex egy luxusmárka. Ezenkívül felelőtlen és meggondolatlan az, aki egy online fórumban vagy hirdetési portálon (mint amilyen például az eBay), csupán egyetlen fotó alapján dönt egy árucikk megvásárlásáról." - mondta a szakember.

"Nem árt, ha a vásárlók ellenőrzik az adott termékek eredetiségét." - tanácsolta Maike Fuest, az eBay szóvivője. Hiába fizet ugyanis legfeljebb 175 euró kártérítést egy-egy esetben a hirdetési és aukciós portál a pórul járt ügyfeleknek, az erkölcsi kár és a bosszúság ennél sokkal többe kerülhet. A szóvivő elmondta, hogy hiába dolgoznak együtt a nagy szórakoztató elektronikai vagy háztartási gyártókkal, minden hamis terméket így sem tudnak kiszűrni. A legfontosabb szabály tehát az online vásárlásoknál továbbra is az, hogy merjen a felhasználó kérni és kérdezni, főleg, ha valamit gyanúsnak talál. Ezenkívül tartsa nyitva a szemét, hiszen nem árt óvatosnak lenni - a világhálón sem.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • pemga #6
    Az, hogy sok bolt nem tart fent saját oldalt, hanem az ebay engine-jét használja. Az ebay a tömeges eladóknak felkínálja ezt a lehetőséget (myshop v. valami ilyesmi a neve.) Én is vettem már az ilyen boltoktól Donic pingpong-ütőt, Sennheiser fejhallgatót, Mechwarrior játékdobozt, stb. Mind eredeti, zsír új volt, és max a magyar bolti ár felét fizettem értük...

    Biztos vannak negatív esetek is, de pl. az ebay-en negatív ajánlásokkal elég hamar ki lehet szűrni őket. (Amiben pontosan le is írják, hogy mi nem tetszett a teljesítésben.) Szóval szerintem csak a nagy bolthálózatoknak sír a szája.
  • Mike #5
    mi köze az ebaynek az online boltokhoz? megint össze lett mosva minden
  • Inquisitor #4
    Csak erre akartam kilyukadni: Az ólcsó ÉS sz*r termékeknél jobban már csak a drága ÉS sz*r termékektől kell(ene) jobban félni.
  • Inquisitor #3
    Hehehe. Gondolom a negyed áron kapható telefonokat is manufakturában hamisítják (Motorla, Nokia, Sony-Ericsson, stb.), hogy ugyan azt tudja mint az eredeti, és még adnak rá pár év garit is? :)
    Vagy itthon miért van bolt és bolt között 2-3x-os árkülönbség pl. memóriakártyák terén?
    A Fotó boltban árult eredeti, minden más hamis?
    Miért kerül egy Sony I-link kábel 12.000-be, egy "sima" firewire meg 1.200-be?
  • AtisH #2
    Oda még visszamehecc reklamálni, vagy rájuk küldheted a fogyasztóvédelmiseket. De a neten ez egy kicsit nehezebb.
  • Cactus #1
    Szerintem ennél nagyobb pofátlanság, mikor butikban akarnak rád kamu cuccot sózni az eredeti árán.