Gyurkity Péter
2020-ra veszi át a vezetést az OLED
A technológia egyre népszerűbb, a fordulatra azonban az évtized végéig várni kell.
Az előlapi kijelző keretének, vagyis a telefon kávájának lassú, fokozatos eltüntetése ma talán a szegmenst legjobban meghatározó divathullámnak számít. Ezzel együtt maga a kijelző is kiemelten fontos komponens, amelynek jelentősége csak további emelkedik a gyártók által életbe léptetett változásokkal, így sokak számára fontos kérdés lesz az OLED-LCD párharc alakulása.
Egyes dél-koreai források szerint a fordulatra nagyjából az évtized végéig kell majd várnunk, addigra azonban teljesen egyértelművé válik az OLED fölénye, ahogy a technológia globális szinten is előtérbe kerül a jól bevált, évek óta bejáratottnak számító LCD-panelekkel szemben. Mindezt természetesen előre jelzi nekünk az OLED-kijelzők terjeszkedési üteme, hiszen már az Apple is próbálkozik ezzel, bár az idei évben még csak egyetlen típust láttak el ilyen érintőképernyővel, ezt pedig jövőre követik majd az utódok – a külsős források szerint 2018 során univerzálissá válva a cég katalógusában.
Jelen pillanatban a nem hajlított OLED és az LTPS LCD kijelzők között nagyjából 5 dolláros a különbség, ezt azonban az előbbi tábor aggresszív árazással igyekszik majd kiküszöbölni. Ezt egyébként tavaly még az LCD-tábor szereplői kezdték el, akik az új, hatodik generációs gyártósorokra támaszkodva jelentős árcsökkenést tudtak elérni, amit a riválisok nyilván igyekeztek ellensúlyozni. Az OLED-gyártók lefelé nyitnak, hogy a középkategóriás és a belépő szintű megoldásokon is egyre gyakrabban jelenjenek meg ezek a panelek, a hajlított megoldások pedig különösen népszerűek lesznek, ami az év végéig még az OLED-vonalon belül is felborítja az erőviszonyokat.
A Samsung rendelkezik ezen a téren a legtöbb tapasztalattal, így számukra ez némileg könnyebb lesz, míg a többiek valószínűleg megküzdenek majd a kihívással.
Az előlapi kijelző keretének, vagyis a telefon kávájának lassú, fokozatos eltüntetése ma talán a szegmenst legjobban meghatározó divathullámnak számít. Ezzel együtt maga a kijelző is kiemelten fontos komponens, amelynek jelentősége csak további emelkedik a gyártók által életbe léptetett változásokkal, így sokak számára fontos kérdés lesz az OLED-LCD párharc alakulása.
Egyes dél-koreai források szerint a fordulatra nagyjából az évtized végéig kell majd várnunk, addigra azonban teljesen egyértelművé válik az OLED fölénye, ahogy a technológia globális szinten is előtérbe kerül a jól bevált, évek óta bejáratottnak számító LCD-panelekkel szemben. Mindezt természetesen előre jelzi nekünk az OLED-kijelzők terjeszkedési üteme, hiszen már az Apple is próbálkozik ezzel, bár az idei évben még csak egyetlen típust láttak el ilyen érintőképernyővel, ezt pedig jövőre követik majd az utódok – a külsős források szerint 2018 során univerzálissá válva a cég katalógusában.
Jelen pillanatban a nem hajlított OLED és az LTPS LCD kijelzők között nagyjából 5 dolláros a különbség, ezt azonban az előbbi tábor aggresszív árazással igyekszik majd kiküszöbölni. Ezt egyébként tavaly még az LCD-tábor szereplői kezdték el, akik az új, hatodik generációs gyártósorokra támaszkodva jelentős árcsökkenést tudtak elérni, amit a riválisok nyilván igyekeztek ellensúlyozni. Az OLED-gyártók lefelé nyitnak, hogy a középkategóriás és a belépő szintű megoldásokon is egyre gyakrabban jelenjenek meg ezek a panelek, a hajlított megoldások pedig különösen népszerűek lesznek, ami az év végéig még az OLED-vonalon belül is felborítja az erőviszonyokat.
A Samsung rendelkezik ezen a téren a legtöbb tapasztalattal, így számukra ez némileg könnyebb lesz, míg a többiek valószínűleg megküzdenek majd a kihívással.