Szekeres Viktor

Nulla kampánnyal lett sikeres az új horror

Vannak filmek, amelyeket még reklámozni sem kell, a nézők felvégzik a sokmillió dolláros feladatot.

Minimális költségvetésből forgatta David Robert Mitchell, a The Myth of the American Sleepover rendezője független horrorját, az It Follows-t, melyet év elején mutattak be a Sundance filmfesztiválon, de pár hete már az amerikai mozikban is megtalálható. A film olyannyira alacsony költségvetésű volt, hogy szinte semmit sem költöttek a reklámozására, mindössze netes hirdetésekből lehetett értesülni a jelenlétéről. Mint kiderült, ez a forgalmazó, a Radius-CW taktikája volt, hiszen az volt a céljuk, hogy filmjük jó híre szájhagyomány útján terjedjen.


Volt is mire alapozniuk, hiszen az It Follows remek kritikákat kapott, az IMDb-n 7,6/10-en áll, míg a RottenTomatoes elnevezésű kritikaösszesítő oldalon: a 137 pozitív kritikára mindössze 7 negatív jut, ami horror esetében elképesztő arány, 95%-os tetszési index. Éppen ezért nem véletlen, hogy a pár hete négy moziban bemutatott film 160 ezer dolláros bevételt (40 ezres vászonátlag) hozott premierje hetében, ami a 30. helyre volt elegendő, majd ezt követően 32 moziban 344 ezer dollárral a 19., majd 1218 moziban 3,8 millió dollárral az 5. helyre ugrott az amerikai toplistán, hogy múlt héten már 1655 moziban lehessen megnézni, ahonnan hétvégén 2,5 millió dollár folyt be, s ez pedig a hétvégi toplista hatodik helyére volt jó.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!