Szekeres Viktor

Csupa kötelező film a februári mozis kínálatban

Az év magyar filmje, a tavalyi év egyik szenzációja, az idei legjobb képregénymozi, valamint a kötelező szadomazo őrület érkezik, és még egy scifi is a Mátrix rendezőitől.

Hányszor voltál moziban januárban?
  • Egyszer sem
  • Egyszer
  • 2-3-szor
  • 4-5-ször
  • 5-nél többször
Ritka változatos és színvonalas lesz a februári moziműsor idehaza, de persze a díjszezon miatt ez annyira nem is meglepő. Sem mennyiség, sem minőség szempontjából nem lehet panasz a hónap kínálatára. A 28 napra jelen állás szerint nagyjából két tucat premier jut, de persze a forgalmazók, mint mindig, ezúttal is fenntartják a műsorváltoztatás jogát. És a világpremierek mellé még öt olyan alkotás is befért, melyeket kiemelt kategóriákban jelöltek Oscar-díjra.

Liza, a rókatündér

Az első februári mozis hét ötödikén kezdődik, abszolút kiszámíthatatlan módon. Papíron a Mátrix rendezőinek, a Wachowski-testvéreknek a scifije lehetne a legnézettebb, azonban a Jupiter felemelkedése (Jupiter Ascending) sokak szerint az év nagy bukása is lehet. Emellett érkezik két nagyon jól sikerült, Oscar-kaliberű film: az Angelina Jolie által rendezett, háborús Rendíthetetlen (Unbroken), valamint az év egyik legjobb alakítását tartalmazó, dobos Whiplash (Whiplash).

Ezek mellett nyilván csak a gyerekeknél rúghat labdába az amerikai mozikat elkerülő Csingiling és a Soharém legendája (Legend of the NeverBeast) című animáció, míg az igényes filmek kedvelői egy olasz, három nézőpontos thriller, a két Európa-filmdíjra is jelölt Esélylesőket (Il capitale umano), valamint a dán Susanne Bier által rendezett Második esélyt (En chance til) nézhetik meg két olyan színész (Nikolaj Coster-Waldau és Ulrich Thomsen) főszereplésével, akiket népszerű amerikai sorozatokból (Trónok harca, Banshee) ismerhetünk. A hét utolsó bemutatója egy magyar fikciós dokumentumfilm, Az elveszett európai lesz, melynek "főhőse" Raoul Wallenberg.

A fekete ruhás nő 2

A tizenkettedikével kezdődő mozis héten is hét premier vár ránk, s ekkor rögtön három olyan film is akad, mely nagy közönségsikert érhet el. Bombameglepetés lenne, ha a nők nem röpítenék a toplisták élére A szürke ötven árnyalata (Fifty Shades of Grey) című szadomazo drámát, de ki tudja, talán volt olyan hatékony a Kingsman: A titkos szolgálat (Kingsman: The Secret Service) című baromi jó képregénymozi (igen, volt már sajtóvetítése) kampánya, hogy a 13-29 éves fiúk és férfiak is felfigyeljenek rá. A családok számára ezen a héten a részben élőszereplőssé váló Spongyabob: Ki a vízből! (SongeBob: Sponge Out of Water) jelenthet szórakozást. A Cecilia Ahern könyve alapján készített Ahol a szivárvány véget ér (Love, Rosie) című angol komédia is közönségfilm, de félő, hogy el fog tűnni az előbbi premierek által keltett kommersz zajban.

Aki követi a kritikusi körökben kiemelten fogadott filmeket, az az idegennyelvű filmek között Oscarra jelölt Timbuktut (Timbuktu) is látni fogja minden bizonnyal. A pár száz nézőre számot tartó filmek között ezen a héten a tanzániai Fehér árnyék (White Shadow) van ott, ami egy albínó fekete srácról szól, és az HBO-n már sugárzott, nagyszerű és nagyon alapos Káin gyermekei című hazai dokumentumfilm.

Amerika mesterlövész

Tizenkilencedikétől kicsit lassítanak a forgalmazók a tempón, így lesz időnk bepótolni az előző hetek kínálatából kimaradó filmeket is. De persze ez nem jelenti azt, hogy nem lesz mit nézni, hiszen öt premierre még így is sor kerül, többek között az Amerikában döbbenetesen nagyot durrantó Amerikai mesterlövészére (American Sniper). A hét másik igen meggyőző alakítása Bradley Cooperé mellett Reese Witherspooné lesz a Vadonban (Wild) - valljuk meg, hogy a Dallas Buyers Clubot jegyző Jean-Marc Vallée filmje is sokkal jobb, mint Clint Eastwoodé.

A horrorosok egy viszonylag hamar elérkező premiernek, A fekete ruhás nő 2.: A halál angyala (The Woman in Black: Angel of Death) címűnek tapsolhatnak, aki pedig nem látta még a 2010-es holland Kéjlakot, az először is szégyellje magát, mert a jó filmeket illik megnézni, másodszor pedig most megtekintheti az amerikai feldolgozást, melynek címe ugyancsak Kéjlak (The Loft) - még a rendező személye sem változott. A fentiek ellenére a hét legfontosabb premierje a Liza, a rókatündér, mely az elmúlt évek egyik legbiztatóbb magyar filmjének tűnik előzetesei és híre alapján.

A szürke ötven árnyalata

Február 26-án kezd az utolsó havi mozis hét, mely márciusra is átnyúlik. A legnézettebb film ekkor biztosan a Will Smith főszereplésével készülő Focus - A látszat csal (Focus) lesz, melyben a színész egy szélhámost alakít, aki szárnyai alá vesz egy fiatal nőt. Remélhetőleg azért az Angliából érkező, nemcsak gyerekek által élvezhető tévésorozatból készült Shaun, a bárány - A filmnek (Shaun the Sheep Movie) is lesz közönsége, mert a börtönbe zárt, majd bosszúhadjáratot indító keménytojásról szóló magyar animációnak, a Manieggs - Egy kemény tojás bosszújának még közel sem akkora az ismertsége, hogy nemzetközi címekkel felvegye a versenyt. De azért szurkolunk neki.

A "futottak még"-kategóriába ezen a héten az 1989 - Határon (1989) dán dokumentumfilm tartozik, mely Németh Miklós 1989-es reformjairól szól, valamint a Csodák (Le meraviglie) svájci testvérdráma, ami Cannes-ban elnyerte a Zsűri Nagydíját.

Manieggs - Egy kemény tojás bosszúja

Melyik februári hazai mozis premier érdekel legjobban?
  • Jupiter felemelkedése
  • Kingsman: A titkos szolgálat
  • A szürke ötven árnyalata
  • Amerikai mesterlövész
  • Liza, a rókatündér
  • Focus - A látszat csal
  • A többi közül valamelyik
Márciusban egy kicsit szusszanhatunk az év eleji hajtást követően. Premierből is kevesebb lesz majd, kötelező film sem sok akad, bár a Chappie és A lázadó korrekt nézettséget érhet majd el. De a többi... Sebaj, majd áprilisban, utána pedig már kezdődik is a mozis nyár.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • WoodrowWilson #16
    Naaa, tőled, mint nagy Felhőatlasz rajongótól nem ezt vártam volna! :P :)
  • NEXUS6 #15
    Pedig a Felhőatlasz az a nagybetűs Konteó volt maga! Kóreai mangaklónok belefőzése a levesbe (mangaholokauszt?), összehozni mindezt a fekák, a vuzik és a kisnyugdíjasok globális elnyomásával!? Hát mi lehet ennél nagyobb konteó!?
    XD
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2015.02.03. 18:28:35
  • Katalizátor #14
    Pedig eddig nagyon védte a Felhöatlaszt. Érdekes a készítök következö munkáját már látatlanba lenézi. Biztos a Matrix is túl konteós volt...
  • Tetsuo #13
    "zskat" Hát ja, Hollywood tele van velük.
  • grobs #12
    Kávézacc gondolom Killer Bean. 10-15 éve vicces volt az ilyen. Ha ettől eltekintek akkor se moziba való szerintem.
  • Zombee #11
    Csak szólok, hogy aki A szürke 50 árnyalatától szadomazo drámát vár, csalódni fog. Megmondták, hogy semmi látványos, durva nem lesz benne. A Manieggs kicsit hasonlít egy pár évvel ezelőtti DVD-s animációra, a Kávézaccra. Ugyanilyen bosszúállós film volt, kávészemekkel.
  • grobs #10
    Igen a speed racer kifejezetten túlfilozofált. A felhőatlasz is inkább egy klasszikusok röviden versenyre nevezhetne ... de legalább jó volt, szemben a speed racer-rel.
    A trailer alapján ez a takarítónőből királylány erős brazil szappanopera felcsapásnak hat, de majd meglátjuk. Az biztos, hogy én kihagyom moziban, és tvben is csak akkor nézem meg ha jó a (nézői) visszhang.

    Utoljára szerkesztette: grobs, 2015.02.03. 13:18:31
  • NEXUS6 #9
    Már láttad a filmet?
    Csak mert Wachowski-ék szerintem éppenhogy nem tipikus agyatlan, mindegy csak robbanjon jellegű filmeket csinálnak, sőt inkább az a baj, hogy átlag felhasználó számára túlfilózzák: lásd Mátrix, Felhőatlasz.

    A Felhőatlasz tréler alapján egy megállapíthatalan kategóriájú, nem túl mély értelmű filmnek tűnt. De nem az volt.
    Ennek elenére a Jupiter felemelkedése lehet hogy tényleg csak egy CGI sziporka lesz valós mondanivaló és hangulat nélkül, de ez eddig nem volt rájuk jellemző.
  • NEXUS6 #8
    Jogos.
    Azonban ha pl. az amúgy szerintem nagyon jó és nagyon sablonos Argo c. filmet nézzük, akkor ott azt látjuk, hogy a színészek ugyan olyan szerepeket, ugyan olyan gesztusokkal nyomnak, mint pl egy hálivúdi filmben. De egy magyar színésszel ez maximálisan komikus.
    Éppenhogy az a gond, hogy nincs olyan műfaj, ahol ezek a színészek jól tudnának szerepelni, mert az a gesztusrendszer ami az amcsi filmeket jellemzi ismert magyar színészekkel gyakorlatilag lejátszhatatlan annélkül, hogy röhejbe fulladna az egész (lásd még Európa expressz).

    Szerintem nem feltétlenül a színészekkel van gond, hanem azzal, ha relaisztikusabb szerepet akarna egy rendező megvalósítani, az gyak egy dokumentum dráma lenne, ami igencsak rétegfilm.
    Pl. Mucsi Zoli is hiába hozza az őstahó szerpeket, vagy egy Roncsfilm jellegű posztkommunista filmvígjátékba, vagy ugyan ennek a Jancsó féle ripacsművészi megvalósításába fogják berakni. Pedig simán eljátszhatna egy reális őstahót is, akikből ezerszám rohangálnak az utakon, minden eröltetett komikum, vagy művészi profánság nélkül is, de ilyen naturalisztikus film nem készül.
    A rendezőktől is valszeg már a főiskolán eleve vagy hálivúdi közénségfilmet/filmvígjátékot, vagy valami hiperművész látomásos alkotást várnak, a magyar színészeket meg aztán ebbe a 3 műfajba kényszerítik bele. A rendező bármikor rászolhatna a színészre, hogy Zolikám ezt most kicsit túlspiráztad, több természetességgel akkor most vegyük újra. De nem szól rájuk, nem veszik újra!
  • Molnibalage #7
    Jupiter felemelkedése 58%. Ez kb. minden elárul arról, hogy mi az átlag mozibajáró igénye... Anno nem hittem volna, hogy a GotG lesz siker, de ezek után már látom, hogy ez a magas CGI költségvetésű zskat film is befutó lesz.