Szekeres Viktor
Újabb csúnya magyar filmes bukás?
Hiába lett jó a Swing, a magyar nézők zöme ezt sosem tudja meg.
Épp amikor azt hittük a VAN valami furcsa s megmagyarázhatatlan sikere után, hogy a hazai közönség felfedezi a magyar filmeket, a Swing premierje ismét csak ráébresztett minket a rögvalóságra. Pedig manapság már végképp nem érheti az a kritika a hazai gyártású alkotásokat, hogy rosszak lennének, hiszen idén legalább három kiemelkedően jól sikerült premierrel örvendeztetett meg minket a magyar filmipar, s minimum féltucat jó filmet is láthattunk. A Swing is ez utóbbi kategóriába tartozik, korrekt, vállalható munka lett - azonban a közönséget nem érdekelte, s ezért elsősorban a marketinget lehet okolni.
Hiába mutatták be kimagasló számú kópián, 59 moziban a filmet, arra mindössze 11 204 jegyet adtak el csütörtök és vasárnap között, ami 15 milliós bevételt jelentett a multiplexek és a forgalmazó A Company számára. Ez a szám első látásra még nem tűnik olyan alacsonynak, de ha azt mondjuk, hogy mozikra levetítve egy napra átlagosan 47 néző jutott, vagyis előadásonként 10-nél is kevesebb, akkor nem túlzás elszomorítónak bélyegezni a helyzetet.
Persze előfordulhat, hogy magára talál a Swing, hogy az esetleges jó nézői fogadtatásnak köszönhetően hosszabb távon kompenzálni fog, de a kezdés egyelőre elég gyenge volt. Még az is előfordulhat, hogy az alig 5 ezer nézővel startoló, de már 31 ezer nézőnél tartó VAN valami furcsa s megmagyarázhatatlan több bevételt fog elérni.
Épp amikor azt hittük a VAN valami furcsa s megmagyarázhatatlan sikere után, hogy a hazai közönség felfedezi a magyar filmeket, a Swing premierje ismét csak ráébresztett minket a rögvalóságra. Pedig manapság már végképp nem érheti az a kritika a hazai gyártású alkotásokat, hogy rosszak lennének, hiszen idén legalább három kiemelkedően jól sikerült premierrel örvendeztetett meg minket a magyar filmipar, s minimum féltucat jó filmet is láthattunk. A Swing is ez utóbbi kategóriába tartozik, korrekt, vállalható munka lett - azonban a közönséget nem érdekelte, s ezért elsősorban a marketinget lehet okolni.
Hiába mutatták be kimagasló számú kópián, 59 moziban a filmet, arra mindössze 11 204 jegyet adtak el csütörtök és vasárnap között, ami 15 milliós bevételt jelentett a multiplexek és a forgalmazó A Company számára. Ez a szám első látásra még nem tűnik olyan alacsonynak, de ha azt mondjuk, hogy mozikra levetítve egy napra átlagosan 47 néző jutott, vagyis előadásonként 10-nél is kevesebb, akkor nem túlzás elszomorítónak bélyegezni a helyzetet.
Persze előfordulhat, hogy magára talál a Swing, hogy az esetleges jó nézői fogadtatásnak köszönhetően hosszabb távon kompenzálni fog, de a kezdés egyelőre elég gyenge volt. Még az is előfordulhat, hogy az alig 5 ezer nézővel startoló, de már 31 ezer nézőnél tartó VAN valami furcsa s megmagyarázhatatlan több bevételt fog elérni.