SG.hu

Legördült a gyártósorról az első Tesla Cybertruck

Már majdnem négy éve, hogy bejelentették a szögletes behemótot, akkor még egyszerűbb hely volt a világ. A COVID-nak még híre se volt, Ukrajnában nem volt háború, és a Tesla vezérigazgatója nem pazarolt el 44 milliárd dollárt a Twitter megvásárlására. A Tesla pickup-piaci szándékai nagy hírnek számítottak, mert Elon Musk akkoriban még nem a bohóckodásával szerepelt a címlapokon. A futurisztikus, Blade Runner-szerű Cybertruck azzal került be a hírekbe, hogy "szó szerint golyóálló". Amikor azonban Musk és csapata azon a végzetes 2019 novemberi estén megpróbálta demonstrálni a jármű képességeit, az eldobott súlyos fémgolyó összetörte a prototípus "páncélüvegét". Ez kínos baklövés volt az autógyártó számára, de talán még ennél is kínosabb, hogy a Cybertruck gyártását három éve meg kellett volna kezdeni.

Azt nyilván senki sem tudta megjósolni, hogy az évtizedek óta legsúlyosabb járvány fogja uralni az elmúlt éveket, és Musk alkatrészhiányra hivatkozott a gyártás elhalasztásának okaként. Az ideiglenes halasztási határidők sorra elrepültek, és egészen az idei év elejéig tartott, mire biztos megerősítést kaptunk arról, hogy hamarosan megkezdődik a pickup gyártása. Musk egy januári sajtóbeszélgetésen elmondta, hogy a jármű 2024-ig nem lesz érdemi hatással a Tesla eredményeire, mondván "A gyártás beindítása mindig nagyon lassú, inkább az a lényeges, hogy mikor kezdődik meg a tényleges sorozatgyártás, és ez jövőre lesz". Most azonban úgy tűnik, hogy a Tesla kiküszöbölte a hibákat, és az első Cybertruck legördült a futószalagról az austini gyárban, a Tesla és Musk pedig a Twitteren (hol máshol?) ünnepelte ezt az alkalmat.


A jeles alkalomból megosztott hivatalos fotón alig látszik a kész autó

A késedelem miatt más járműgyártók megelőzték a Teslát saját elektromos pickupjuk piacra dobásával. Közülük legjelentősebb a Ford, Amerika legkelendőbb F-150-esének gyártója tavaly mutatta be a Lightning nevű akkumulátoros változatot, és az újonnan érkező Rivian is számottevő mennyiséget szállít ki az R1T ilyen verziójából. Megjelenésüket tekintve egyikük sem tér el benzinzabáló társaiktól, ami szándékos lépés a hagyománytisztelő ügyfélkör meghódítására. A Cybertruck viszont egy szimbólum akar lenni, olyan jármű, amely "jobb használati értékkel büszkélkedhet, mint egy teherautó, de nagyobb teljesítményt nyújt, mint egy sportautó". Valószínűleg kevesen fogják használni feltételezett céljára, azaz mezőgazdasági eszközként.

2019-ben az árát 39 900 dollárban határozták meg, aminek négy évvel később kevés értelme van, amikor más Tesla-autók, például az Y 47 490 dollárnál kezdődnek. Mindezek ellenére a Cybertruck az egyik legjobban várt autó, összesen másfél millióan fizettek 100 dolláros foglalási díjat, hogy bezsebelhessenek egyet. Alig pár hónap kellett a foglalások rögzítésének leállításához, mert Musk szerint a Teslának "több megrendelése van az első Cybertruckokra, mint amennyit a gyártás megkezdése után három évig teljesíteni tudnánk". És egy példányt megépíteni teljesen más kihívás, mint több százezer, a szállításra váró ember számára elegendő mennyiséget gyártani.

Musk próbálja mérsékelni a várakozásokat a gyártás felfuttatásával kapcsolatban, nyilatkozata szerint a Cybertruck radikális kialakítása kihívást jelent. Elmondta, hogy a karosszéria rozsdamentes acélból lesz, ami drága, és nehéz formázni és hegeszteni. "Nehéz lesz megfizethetővé tenni a költségeket, mert ez egy új autó, új gyártási módszer" - mondta Musk. "Az összes többi általunk gyártott autó előállítási üteméhez képest ez alacsony darabszámban készül, de ettől még nagyon menő."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #15
    Egyelőre ezt tudják megvalósítani, az elméletben jobb megoldásokat pedig nem.
    Mindezen felül a világ minden tekintetben a szakadék felé rohan (morálisan, ökológiailag stb.), hiába lenne egy csúcstechnika, új energiaforrás ami kiválthatna bizonyos dolgokat, a romboló szemlélet miatt nem jóra, hanem a szakadékba rohanás gyorsítására használná azt az ember.
    A környezetvédelem egy vicc (lenne, ha nem az emberiség tragédiájáról enne szó).
  • csicso82 #14
    Értelmetlen egy ilyen alacsony energiasűrűségű erőforrással mint a lítium-ion technológia mindent el kellene követni, hogy minél könnyebbek legyenek a járművek.
    Ez egy hagymázos fantazmagória.
  • Macropus Rufus #13
    minél tovább nézem, annál rondább... Gyak. egy háromszög a metszete. Komoly tervezői munka lehetett benne. És az emberek kajálják. Okés ízlésben nehéz vitázni bárkivel is, de azért na... ez egy ronda valami. Sztem a Cw értéke olyan 5 :D
  • militavia #12
    Ja, meg külön vicces, hogy az ELADÁST hasonlítod ahhoz, hogy le kéne előbb GYÁRTANI ennyi kocsit.
    Tudod, a Toyota legyártotta. Ez a foshuzatos TCytr meg nem gyártódik sehol, a pénz meg ég. Jelenleg a tervhez képest hány százezerrel vannak elmaradva? Ehm.

    Én is szeretnék olyan céget vezetni, akiknek nem vevői, hanem hívei vannak, mert azoknak mindent is meg lehet magyarázni...
  • militavia #11
    Nem sikerült még elolvasni sem, amit írtam. Egyesek itt ricsiröcsiznek a 160 misire, amikor 1,5 millió kocsit kéne gyártani?
    Ez kb. 0 tőke ahhoz. A Tesla tőzsdei vesztesége értékben elég muris.
    Lásd itt.

    500 mrd USD / év = 1,3 mrd / nap = 57M / óra. Ez kb. 3 órai tőzsdei bukás.
    Persze nem tehető egyenlőségjel a kettő közé, de remélem leesik, hogy ez mennyire lepkefing összeg.
    Te meg ezt beállítod valami komoly összegnek. Ahogy ez az idióta égeti a pénzt, pl. a twitterrel...
    Ez kb. a kávépénz kategória ebben a ligában.
  • Tetsuo #10
    Sosem vagy képben. A 160 millió dollár volt viszonyítva a tőzsdei értékcsökkenéshez. ;-)
  • MerlinW #9
    Lepkefing? A népautó Toyota Prius-ból adtak el 18 év alatt 2,5 milliót (US).
    Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2023.07.19. 12:27:03
  • militavia #8
    Lepkefing mennyiség főleg a tőzsdei érték csökkenést nézve.
  • militavia #7
    Sajnos még nem. Majd amikor elfogy a lufipénz, akkor lesz nagy reccs.
  • Zsoltee_a_bator #6
    a rozsdamentes acelboritas megkonnyiti a fluxuskondenzator mukodeset is