Berta Sándor

Mobilitási modellrégióvá válik Hamburg

A német kikötőváros egyre fontosabb szerepet tölt be az autonóm közlekedés területén.

Szeptemberben állt üzembe az első hamburgi automatizált gyorsvasút, a szerelvényt további 255 vonat követi az évtized végéig. Október elején kiderült az is, hogy 2025-ben indul a Volkswagen hamburgi robottaxi-szolgáltatása és a társaság ezer gépkocsija fog a kikötőváros területén közlekedni. Emellett Európában Hamburgban tesztelik elsőként az autonóm teherautókat, amelyek egy meghatározott útvonalon közlekednek majd.

A metropolisz a "mobilitás nagyvárosi modellrégiójává" kíván válni. 2030-ig akár 10 000 autonóm módon közlekedő jármű és vezető nélküli elővárosi vonat fog közlekedni Hamburgban, amely az első régió lesz Németországban, amely korszerűsíti a helyi közlekedést és egyúttal környezetbarátabbá teszi azt. Ennek érdekében Anjes Tjarks hamburgi közlekedési szenátor és Volker Wissing német szövetségi közlekedési miniszter Berlinben szándéknyilatkozatot írt alá. Az autonóm gépkocsik és az elővárosi vonatok a nagyobb utasszám ellenére is hozzájárulnak a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez.

"A digitális forgalomirányítás megelőzheti a forgalmi dugókat, a vezető nélküli vasút megoldhatja a személyzeti problémákat. Az autonóm teherautó még csúcsidőn kívül is biztonságosan tudja szállítani a szállítmányt és így tehermentesíti az utakat. A közlekedésben alkalmazott digitális megoldások szintén lehetőséget kínálnak az éghajlati céljaink elérésére. Ezért a mobilitási ágazat digitalizálása számomra nagyon fontos prioritás. E célok elérése érdekében a digitalizációt úgy kell kiépíteni, hogy az egész Németországban megfelelő megoldások alapját képezze" - jelentette ki Volker Wissing.

A német közlekedési miniszter hozzátette, hogy a világon elsőként Németországban már engedélyezték a közúti forgalomban a 4. szintű autonóm módon közlekedő járművek használatát, ami tényleg úttörővé teszi az államot. Most szeretnék, ha a fejlesztések a lehető leggyorsabban eljutnának a tesztpályákról a mindennapi forgalomba.

A Moia nevű taxiszolgáltató 2023-tól tervezi a közösségi utazásmegosztó taxiflottája kezdeti próbaüzemét Uhlenhorst és Winterhude körzetében és az utasok 2025-től használhatják majd a vezető nélküli kisbuszokat.

Az autonóm tehergépkocsi-projekt legnagyobb résztvevői között pedig megtalálhatók a Volvo és a Daf kamiongyártó konszernek, a DFDS és a Marsk hajózási társaságok, valamint a Gruber szállítmányozási cég.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!