Gyurkity Péter

Biometrikus azonosításra akarja kötelezni sofőreit az Amazon

A furgonok vezetőit folyamatosan megfigyelnék, ezzel néhányuknál betelt a pohár.

Még február közepén számoltunk be arról, hogy az Amazon kamerákkal ellenőrizné a saját furgonjait vezető személyeket, a rendszer azonban nem pusztán azonosításra, hanem a közlekedési szabályok betartására, valamint számos egyéb részletre figyelne. A cég most a biometrikus azonosításra vonatkozó szerződést akarja ráerőltetni a munkatársakra, ez pedig nem mindenkinek felel meg.

A külsős beszámoló alapján a napokban az Amazon egy olyan űrlapot küldött ki a sofőröknek, amelyen tulajdonképpen beleegyezésüket kérik (követelik meg) az állandó megfigyelés elindításához, pontosabban annak kiterjesztéséhez. Arról mi is írtunk, hogy a furgonokban a Netradyne cég által kifejlesztett Driveri-rendszert alkalmaznák, ez pedig a vezető viselkedését, magatartását, a személyek aktuális állapotát, valamint a közlekedési szabályok betartását ellenőrizné, tehát többek között a szóban forgó személyek arcáról is folyamatosan felvétel készülne. Nem mindenki egyezik bele az új feltételekbe, sokan úgy vélik, hogy ezzel túl messzire megy a cég, a másik fél viszont a biztonság és a hatékonyság növelésére hivatkozik.

A rendszer szóban figyelmezteti a sofőrt a szabályok áthágására, automatikusan gyűjti a negatív viselkedést rögzítő pontokat, az Amazon így gyorsan és kényelmesen megszabadulhat azoktól, akik nem felelnek meg a feltételeknek. Némileg árnyalja képet, hogy a furgonokat vezető személyek nem az Amazon alkalmazottai, ők a cégnek bedolgozó több száz kisebb vállalkozás részeit képezik, akik a „Delivery Service Partners" kategória tagjaiként kötnek szerződést az internetes óriással. A furgonok nyomon követése nem új eljárás, az utóbbi években hozzászokhattunk a GPS széleskörű alkalmazásához, viszont a biometrikus adatokat harmadik félnek továbbítanák, ez pedig már igencsak problémás.

A cég a beszámolókra reagálva kiemelte, hogy tavaly április és október között 3,2 millió km-t vezettek le a tesztben résztvevő autók és sofőrök, ezzel csaknem felére csökkentették a balesetek számát, valamint szintén majdnem felére csökkent a figyelem megosztása a vezetés és valamilyen más tevékenység között, ezzel is növelve a biztonságot – ez azonban valószínűleg nem győzi meg a lépés kritikusait.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Csaba161 #5
    Meg lehet nézni szegény villamoskocsi-veztőket a CAF járműveken. Ugyan nincsenek megfigyelve, de a bal kéz hüvelykujjával állandóan tekerniük kell egy gombot, onnan tudják megfelelő állapotban vannak-e...
  • Macropus Rufus #4
    "tavaly április és október között 3,2 millió km-t vezettek le a tesztben résztvevő autók és sofőrök, ezzel csaknem felére csökkentették a balesetek számát,..."

    Tehát levezettek 3.2 millió km-t és ezzel felére csökkentették a balesetek számát? mifaszvan? Azért csökkent 50%-ot a baleseteiknek a száma mert 3.2millió km-t vezettek le? Anno volt olyan magyarórán, hogy fogalmazás. Az manapság már nincs?

    Am. a lényeg ott van: mivel kamerák hesszölik a sofőrt ezért a nyomorultja nem mer pl. telózni vezetés közben. " majdnem felére csökkent a figyelem megosztása a vezetés és valamilyen más tevékenység között" ezek okozták vélhetően az Amazon baleseteinek az 50%-át, hiszen ezzel párhuzamosan a balesetek száma is 50%-al csökkent.
    Aztkaurvaéletbe. Gyak. elmondható, hogy az Amazon szempontjából 100%-ban megérthető a lépés: csomó nyomorult az ő logójával ellátott autóval csinál balesetet úgy, hogy b@sztatja azt a telót vezetés közben. Az Amazon részéről teljesen megértem a dogot. Csak a megoldással nem értek egyet.

    De biztos lehetne erre egy jobb megoldás, mert ez nem az.
  • Sequoyah #3
    Sehol sincs meg az automatizalas. Egyelore hiany van a soforokbol. Szoval ez egy oriasi ongol lenne.
  • defiant9 #2
    Az még odébb van, simán felmondhatná most is a partneri szerződést. A lényeg itt inkább az hogyha fele annyi a baleset mert aktívan/folyamatosan szűrik a vezetőket akkor a biztosítók is azt mondják hogy OK, akkor fele annyi a biztosítási díjért vállalom, újabb versenyelőny a konkurenciához képest. Másrészt a baleset miatti kézbesítés csúszások is feleződnek.
  • Kryon #1
    Évek óta mondogatják, hogy automatizálni akarják a kiszállítást. Ha ezért hirtelen egy csomó embert kirúgnának, abból nyilván nagy botrány lenne. Így inkább elérik, hogy addigra maguktól mondjanak fel.