Berta Sándor

Márkafüggetlen adat­megosztást biztosít a HERE

Új befektetők vállalnának szerepet a folyamatosan fejlődő térképszolgáltatásban.

A Continental 8-10 százalékos tulajdonrészt szerezne a HERE-ben. Az ezzel kapcsolatos tárgyalások hamarosan lezárulhatnak és az erről szóló szerződést szeptemberben írhatják alá a felek. Az autóipari beszállító mellett a Ford, a Toyota és a Renault-Nissan is a jövőbeli befektetők közé tartozhat. A Forddal már zajlanak az egyeztetések. Korábban kínai vállalatok, a NavInfo Co. Ltd., a Tencent Holdings Limited és a GIC nevű befektetési cég szereztek 10 százalékos részesedést a HERE-ben, majd az Intel tett szert 15 százalékos részesedésre.

A HERE már lehetővé teszi azt is, hogy a különböző márkájú autók között is megvalósulhasson az adatcsere. Tavaly már elkészült az Open Location Platform, amely az Audi, a BMW és a Daimler gépkocsijaiban lévő kamerák környezeti adatait összesíti. A fejlesztők célja az, hogy a parkoló- és az építési helyekkel kapcsolatos információkat összegyűjtsék és elérhetővé tegyék. A rendszer feljegyzi a járművek helyzetét, sebességét, fékezési manővereit és a ködlámpák használatát.

Az adatok immár valós időben is megoszthatók egymással és erre nem csupán a német gyártók autói között kerülhet sor. Felmerült az információk, illetve az azokra épülő szolgáltatások esetleges eladása; a TechCrunch arról számolt be, hogy a megoldások elsősorban a vezetői asszisztensrendszereket üzemeltetők, a városi közlekedési hatóságok, a várostervezők, a logisztikai cégek és az önállóan közlekedő gépkocsikhoz technológiákat fejlesztő vállalkozások számára lehetnek érdekesek.

Alex Gordy, a HERE menedzsere kiemelte, hogy az új valós idejű szolgáltatásokkal - az utoljára mért és megosztott adatoknak köszönhetően - az eddiginél pontosabban feltérképezhető lesz a forgalom és fejlettebb forgalombiztonsági riasztásokat adhatnak majd ki. A felhasználók számára mindez pontosabb, biztonságosabb és hatékonyabb vezetési élményt fog jelenteni. Azt szeretnék, ha egyre több gyártó osztaná meg egymással az adatait. Egyre több lesz a hálózatba kötött jármű, ezzel párhuzamosan több szenzort használnak majd a közlekedésben résztvevők és a jobb adatok bővíteni fogják az autók képességeit.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!