Berta Sándor
Az önálló közlekedéshez készített térképeket a TomTom
A holland cég a nyugat-európai autópályákról és gyorsforgalmi úthálózatról az eddigi GPS-módszereket meghaladó pontfelhőt rajzolt.
A TomTom összesen 170 000 kilométert tett meg különlegesen felszerelt járműveivel, hogy feltérképezze 19 európai állam (Franciaország, Németország, Nagy-Britannia, Spanyolország, Olaszország, Írország, Svájc, Portugália, Ausztria, Csehország, Lengyelország, Belgium, Hollandia, Luxemburg, Dánia, Norvégia, Svédország, Finnország, San Marino) gyorsforgalmi útjait. Ez volt a holland vállalat második legnagyobb projektje azután, hogy márciusban hasonló módon feltérképezte az Amerikai Egyesült Államok 48 tagállamának, továbbá Washington D.C.-nek az államközi autópályáit és fontosabb útjait. Akkor a TomTom gépkocsijai összesen 185 000 kilométert tettek meg.
A nagy felbontású térképanyagot a társaság az autógyártóknak kínálta fel, elsősorban az önállóan közlekedő modellekhez. Az információk a szenzorok mellett fontos részét képezhetik a teljes koncepciónak. Egy útszakaszon a cég járművei másodpercenként 700 000 adatpontot rögzítenek, majd azokból hoznak létre egy 3D-pontfelhőt. A nagy felbontású térképek részét képezik az útsávok, a záróvonalak és a különböző jelölések is. Az új nagy felbontású térképanyagot a RoadDNA rendszer segítségével egészítik ki az utak melletti objektumok (lámpák és más tárgyak stb.) információival, amelyek hasznosak lehetnek a különböző asszisztensrendszerek számára.
Willem Strijbosch, a TomTom autonóm közlekedésért felelős vezetője elmondta, hogy a határokon átnyúló megfelelő térképanyagok különösen fontosak az OEM partnereknek, akik így kínálhatnak olyan fejlett vezetősegítő rendszereket (ADAS), amelyek lehetővé teszik az autonóm közlekedést. A holland cég egyébként megállapodott a Baidu kínai konszernnel nagy felbontású térképek megalkotásáról kifejezetten az önálló közlekedés támogatására.
A TomTom összesen 170 000 kilométert tett meg különlegesen felszerelt járműveivel, hogy feltérképezze 19 európai állam (Franciaország, Németország, Nagy-Britannia, Spanyolország, Olaszország, Írország, Svájc, Portugália, Ausztria, Csehország, Lengyelország, Belgium, Hollandia, Luxemburg, Dánia, Norvégia, Svédország, Finnország, San Marino) gyorsforgalmi útjait. Ez volt a holland vállalat második legnagyobb projektje azután, hogy márciusban hasonló módon feltérképezte az Amerikai Egyesült Államok 48 tagállamának, továbbá Washington D.C.-nek az államközi autópályáit és fontosabb útjait. Akkor a TomTom gépkocsijai összesen 185 000 kilométert tettek meg.
A nagy felbontású térképanyagot a társaság az autógyártóknak kínálta fel, elsősorban az önállóan közlekedő modellekhez. Az információk a szenzorok mellett fontos részét képezhetik a teljes koncepciónak. Egy útszakaszon a cég járművei másodpercenként 700 000 adatpontot rögzítenek, majd azokból hoznak létre egy 3D-pontfelhőt. A nagy felbontású térképek részét képezik az útsávok, a záróvonalak és a különböző jelölések is. Az új nagy felbontású térképanyagot a RoadDNA rendszer segítségével egészítik ki az utak melletti objektumok (lámpák és más tárgyak stb.) információival, amelyek hasznosak lehetnek a különböző asszisztensrendszerek számára.
Willem Strijbosch, a TomTom autonóm közlekedésért felelős vezetője elmondta, hogy a határokon átnyúló megfelelő térképanyagok különösen fontosak az OEM partnereknek, akik így kínálhatnak olyan fejlett vezetősegítő rendszereket (ADAS), amelyek lehetővé teszik az autonóm közlekedést. A holland cég egyébként megállapodott a Baidu kínai konszernnel nagy felbontású térképek megalkotásáról kifejezetten az önálló közlekedés támogatására.