Berta Sándor

Az önálló közlekedéshez készített térképeket a TomTom

A holland cég a nyugat-európai autópályákról és gyorsforgalmi úthálózatról az eddigi GPS-módszereket meghaladó pontfelhőt rajzolt.

A TomTom összesen 170 000 kilométert tett meg különlegesen felszerelt járműveivel, hogy feltérképezze 19 európai állam (Franciaország, Németország, Nagy-Britannia, Spanyolország, Olaszország, Írország, Svájc, Portugália, Ausztria, Csehország, Lengyelország, Belgium, Hollandia, Luxemburg, Dánia, Norvégia, Svédország, Finnország, San Marino) gyorsforgalmi útjait. Ez volt a holland vállalat második legnagyobb projektje azután, hogy márciusban hasonló módon feltérképezte az Amerikai Egyesült Államok 48 tagállamának, továbbá Washington D.C.-nek az államközi autópályáit és fontosabb útjait. Akkor a TomTom gépkocsijai összesen 185 000 kilométert tettek meg.


A nagy felbontású térképanyagot a társaság az autógyártóknak kínálta fel, elsősorban az önállóan közlekedő modellekhez. Az információk a szenzorok mellett fontos részét képezhetik a teljes koncepciónak. Egy útszakaszon a cég járművei másodpercenként 700 000 adatpontot rögzítenek, majd azokból hoznak létre egy 3D-pontfelhőt. A nagy felbontású térképek részét képezik az útsávok, a záróvonalak és a különböző jelölések is. Az új nagy felbontású térképanyagot a RoadDNA rendszer segítségével egészítik ki az utak melletti objektumok (lámpák és más tárgyak stb.) információival, amelyek hasznosak lehetnek a különböző asszisztensrendszerek számára.

Willem Strijbosch, a TomTom autonóm közlekedésért felelős vezetője elmondta, hogy a határokon átnyúló megfelelő térképanyagok különösen fontosak az OEM partnereknek, akik így kínálhatnak olyan fejlett vezetősegítő rendszereket (ADAS), amelyek lehetővé teszik az autonóm közlekedést. A holland cég egyébként megállapodott a Baidu kínai konszernnel nagy felbontású térképek megalkotásáról kifejezetten az önálló közlekedés támogatására.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • bobijub #4
    kedves hozzászólók! tényleg csak egyféle adaton kell alapulnia az önvezető autónak?
    én erősen úgy gondolom, hogy előre rögzített nagy adatbázis (például, de csak például útvonaltervezéshez), folyamatosan frissülő online adatok (hogy képes legyen kiválasztani a haladósabb útvonalváltozatot akár delegációérkezés esetén is) és a szenzorok adatai (mit is csinálnak a közvetlen közelemben levő mozgó és nem mozgó akármik mind mind egyaránt fontosak a teljes feladat valamelyik részéhez. egyik sem lehet kizárólagos. és aki jobban ért hozzá mint én, annak illik képesnek lennie kapásból idebiggyeszteni még legalább ötfélét, aki meg nem ért hozzá, annak is még legalább kettőfélét.
    Utoljára szerkesztette: bobijub, 2017.07.17. 11:51:13
  • Cat #3
    A szenzor max. száz méterig jó, és aztán? Ennél sokkal többet kell tudnia egy önvezető autónak, és ez a jövőben is így lesz. Egymagában nem használható ki a teljes potenciálja, ahhoz kell a nagyon pontos térkép és a hálózatba kötés is, hogy a többi autóval tudjon kommunikálni.
  • Ender Wiggin #2
    nem teljesen baromság, inkább szalmaszál, amibe kapaszkodna az önvezető ipar. a tomtomnál előre látják, hogy amit te leírtál, arra az önvezető nem mostanában lesz képes. a szenzorok a rendszer leggyengébb pontja...
  • orbano #1
    Szerintem ez egy baromi rövidtávú, már most elavult koncepció. Egy valamirevaló önvezető auto inkább a saját szenzoraira támaszkodjon, tapogassa le saját maga a környezetét és olvassa le a közlekedési táblákat, ne egy adatbázisból dolgozzon. Nem is értem ezt hogy gondolták. Egyik napról a másikra kint less egy sávterelés egy 60-as táblával az okos auto a tomtom térkép alapján meg átmegy rajta 130-cal?