Berta Sándor

A Volkswagen költi a legtöbbet kutatásra

A világon egyetlen más cég sem költ ennyit fejlesztésre.

A Strategy& tanulmánya szerint a német autógyártó a 2016 júliusától kezdődő pénzügyi évben összesen 13,2 milliárd dollárt költ kutatásra és fejlesztésre. Ez 400 millió dollárral több az egy esztendővel korábbi összegnél. A Volkswagen éves bevétele egyébként 200 milliárd euró. A második helyen a Samsung, míg a harmadikon az Amazon található 12,7, illetve 12,5 milliárd dollárral. A dobogóról éppen leszorult az Alphabet (12,3 milliárd dollár), az Intel (12,1 milliárd dollár) és a Microsoft (12 milliárd dollár). Az Apple a listán a 11., a kaliforniai konszern 8,1 milliárd dollárt költ kutatásra és fejlesztésre.

Az 1000 legintenzívebben kutató társaság közül 381 képviseli az Amerikai Egyesült Államokat, míg az európai vállalatok száma az előző évi 244-ről 223-ra csökkent. Ez a trend pedig a következő esztendőkben is folytatódhat. A listán lévő első száz vállalkozás összesen több mint 680 milliárd dollárt ad ki ebben az üzleti évben kutatásra és fejlesztésre. A leginnovatívabb cégek listáját az Apple vezeti, a második az Alphabet, a harmadik a 3M, míg a Tesla Motors a negyedik, az Amazon pedig az ötödik. A Top10-be bekerült még a Samsung, a Facebook, a Microsoft, a General Electric és az IBM is. A tíz konszern közül kilenc az USA-t képviseli, csak a Samsung lóg ki ebből a szempontból a sorból.

2013-ban is a Volkswagen költötte a legtöbbet fejlesztésre, az akkori összeg 11,4 milliárd dollár volt. Akkor a második helyre a Samsung került és a Top10-ben volt még az IT-cégek közül az Intel és a Microsoft is. A Volkswagen a tavalyi botrány után előre menekült, s a 3D nyomtatás, a virtuális valóság szemüvegek és az új elektromos járművek felé fordultm, emellett a gyártó erősíti a mesterséges intelligencia kutatásait is. Legújabb projektjük egy következő generációs hálózatba kötött járműplatform, melyet az LG-vel közösen fejlesztenek. Ez a rendszer a felhőtechnológián fog alapulni és a sofőröknek digitális hozzáférést kínál majd például az okosotthon-technikákhoz és a helyhez kötött szolgáltatásokhoz.

A cég célja, hogy a vezetők az intelligens eszközöket és funkciókat (világítás, biztonsági rendszerek, háztartási berendezések stb.) az útjaik során is vezérelhessék és ellenőrizhessék. Megalkotnának ezenkívül egy új értesítési központot, amely az üzeneteket intuitív módon és biztonságosan továbbítaná, továbbá a vezetőnek optimalizált ajánlásokat fogalmazna meg valós időben. Végül, kifejlesztenének következő generációs úgynevezett infotainment technológiákat a hálózatba kötött autókhoz. Thomas Form professzor, a Volkswagen elektronikai és járműkutatási vezetője kiemelte, hogy a digitalizálási programjaik során mindig az ügyfeleik állnak a középpontban. Az emberek számára a kényelem, a biztonság és az energiahatékonyság az igazán fontos.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Kara kán #4
    Egyet kell értsek ezzel.
    Az okot én abban látom, hogy nagyon rossz a káderpolitika (magyarul: idióta HR-esek teszik tönkre a Földet). Ebben a rendszerben 1.) intelligens, 2.) józan eszű és 3.) erkölcsös ember nem tud érvényesülni. Ez most egy ilyen kor.
    Utoljára szerkesztette: Kara kán, 2016.11.01. 19:31:14
  • Sir Cryalot #3
    Öröm az ürömben hogy a microsoftot sem menti meg a talent-drain amit lefolytattak a 90es évektől addig a pontig amig csődtömegnek nem kezdett kinézni a cég.
  • Sir Cryalot #2
    Sokkal többe kerülnek a hipster juppi alkalmazottaik mint amennyit bevallanak, mert ezek úgy ismerik az agyelszívás csínját bínját mint a tenyerüket, tehát ha védeni akarják az agyelszívásuk eredményét akkor túl kell fizetni őket a szokásos túlfizetettségükön felül is.

    Az apple kocsi projektje is egy nagy agyelszívás projekt volt, most meg ki kell őket fizetni hogy maradjanak a seggükön.