Szekeres Viktor

Kilenc új tévécsatornát indít a TV2

A folyamatos pofonok ellenére a TV2 nem adja fel, és ellentámadásba megy át az RTL Klub ellenében. Az eszköz: a kábeles hatalomátvétel.

Melyiket néznéd leginkább?
  • JOY TV
  • Zenebutik
  • Chili TV
  • Izaura TV
  • Kiwi TV
Akár az év nagy tévés híre is lehetett volna itthon az, amivel a Siófokon megrendezésre került Média Hungary konferencia keretében előrukkolt a TV2 Csoport kábelcsatorna programigazgatója, Fischer Gábor, miszerint majdnem egy tucat új csatorna indítását tervezik. Ezt mindössze az akadályozta meg, hogy pár nappal korábban kiszivárgott, hogy a médiacég milyen csatornákra jegyzett be védjegyeket, így a netezők elkezdhették találgatni, hogy vajon Izaura TV vagy Eszmeralda TV lesz az új telenovellás csatorna.

A TV2 Csoport első körben 9 új tévécsatorna indítását tervezi, mely bővítés során az elmúlt 15 év legnagyobb program-invesztíciója valósulna meg, ami - a cég reményei szerint - "merőben átrendezi majd a piaci viszonyokat". Persze nem eszik forrón a kását, hiszen annak idején, amikor a TV2 elindította a SuperTV2-t, a FEM3-at és a PRO4-et, hasonlóban bízhattak, azonban mindegyik csatorna minimális nézettségű ismétlőadó lett, pár saját gyártástól és premierfilmtől, valamint szórványos sorozatoktól és realityktől eltekintve. (Ez persze nem feltétlenül hátrány, hiszen a TV2 még ma is olyan szériákat ad napközben, mint a Walker, a texasi kopó, a Knight Rider vagy a Gyilkos sorok - relatíve nagy sikerrel.)

"Stratégiánk megvalósítása során a TV2 pozíciójának erősítése mellett tovább fokozzuk a fragmentációt, amely a tematikus csatornák felé tolja el a hangsúlyt. Erőforrásainkat arra koncentráljuk, hogy minden csatornánkon kiemelt tartalmakat adjunk, legyen szó saját gyártásról, a legjobb sorozatokról vagy éppen a legnagyobb mozifilmekről." - mondta Fischer.


A TV2 Csoport, miközben meg fogja erősíteni a SuperTV2-t, s ősztől napi négy óra saját gyártást ígérnek rá (remélhetőleg nemcsak levedlett TV2-es anyagokat), a FEM3-ból PRIME néven általános szórakoztató csatornát kreál, ahol egyaránt megtalálhatóak lesznek a sorozatok (értsd: megannyi ismétlés), valamint "a legnagyobb brandek és a legismertebb blockbuster filmek". A PRO4 is megszűnik, és Mozi+ lesz belőle - az infók szerint nemcsak ismétlésekkel, hanem direkt filmpremierekkel, ami nem meglepő, hiszen utóbbiak egy ideje úgyis egyre inkább kábelre kerülnek.

Emellett érkezik a Zenebutik (zenés csatorna, sok konzervvel), az Izaura TV (a telenovellák kedvelőinek - sok konzervvel, nyilván tele van a TV2 portfoliója "klasszikusokkal") a szórakoztató, életmód-központú JOY TV (sok konzervvel), a gasztró beállítottságúaknak a Chili TV (sok..., nos, konzervvel, mármint nyilván korábbi, FEM3-as gasztrorealitykkel és Hal a tortánokkal, az esetleges újdonságok mellett). Ezek mellett még elindul a gyerekeknek szóló Kiwi TV is. Ez utóbbi kapcsán megdöbbentő volt hallani, hogy Fischer szerint "rövid időn belül az ország egyik legkedveltebb televíziójává válik a legfiatalabb korosztály körében" - persze, ha az "egyik legkedveltebb" top5-öt jelent, akkor nincs gond, de egy piacon, ahol a Minimax, a Cartoon Network, a Nickelodeon, sőt még a Disney Csatorna is verseng 8-10 másik, kisebb adóval, egy ismeretlen brandnek csoda kéne, hogy feltörjön.

A TV2 tehát a mennyiségben látja a kulcsot az RTL-hez való felzárkózásban, hiszen az országos csatornák között (TV2 - RTL Klub) nem akar csökkenni a különbség. Bár a TV2 hétvégi saját gyártású produkcióival gyakran nyeri a főműsoridőt, hétköznap az idény nagy részében az RTL Klub a konkurencia nézettségének sokszorosát produkálja este 7 és 11 között. És a két fél közti különbség még nagyobb, ha a beleszámoljuk a Cool, az RTLII, illetve a Film+ számait, melyek jóval népszerűbbek, mint a TV2-es kábeladók. (Utóbbiak közül ugyan a SuperTV2 nézettségét kiemelték, de az tavasszal csak egy kódolatlan hónap miatt ugrott meg.)

Csattanóként még annyit érdemes megjegyezni, mutatva, hogy mennyire átgondolt volt a fenti lépés: a 24.hu információi szerint a Marquard Media megtámadta a joytv.hu internetes cím regisztrációját az Internetszolgáltatók Tanácsánál. Az apropó természetesen a Joy című magazin, illetve a médiavállalathoz tartozó joy.hu miatt úgy érzik, hogy a TV2 Csoport nem jogosult ilyen névvel internetes cím regisztrációjára, az ugyanis megtévesztő, illetve sérti a Marquard érdekeit. Sőt, a 24.hu korábban Juhász Elődtől, az MTV korábbi népszerű műsorának, a Zenebutiknak a műsorvezetőjétől azt is megtudta, hogy ő sem tud semmit a műsora címét viselő csatorna indulásáról, s mindehhez hozzátette: tudomása szerint annak idején a Magyar Televízió levédette már ezt a nevet.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tinman #19
    Senki nem írta, hogy látatlanban. Pont az a gond, hogy ez a szarfolyam ömlik mindenhonnan, nehéz teljesen szűznek maradni. Ha valakikkel egy házban élsz, előbb-utóbb óhatatlanul belebotlasz abba mit néznek, de a netről és az offline sajtóból is ömlik a szenny. Az értelmes ember, pedig van annyira jó felfogóképességű, hogy 2 perc alatt is megmondja, hogy moslékot zabálnak előtte vagy kaviárt. Jó nagy balfasznak kell lenni ahhoz, hogy valaki évekig emészti a hulladékot és aztán jön rá, hogy egészen addig szeméten élt... mit érezhet az vajon, aki a Barátok Közt 6000. részénél száll ki? Mennyire lehet zigóta? Miért van szavazati joga egyáltalán?

    "A film az film. Egy áru, amit megvásárolnak, és leadnak"

    És egyben egy eszköz arra, hogy hozzászoktassanak valamihez, ami ellen esetleg korábban ágáltál. Pl. jól el lehet fogadtatni emberekkel, hogy a megfigyelésnek, a személyi szabadság jogok korlátozásával tulajdonképpen az ő javukat szolgáljak, a világrendőrség pedig az csak az USA lehet. Hát ki más nem?
    Ezernyi ilyen példa van és remekül működik... 60 ezres fizetésből vesznek hitelre 250 ezres ájfónokat úgy, hogy valójában nincs igazi szükségük rá, de a reklámok, filmek, sőt rajzfilmek is azt sugallják, hogy ettől leszel valaki, ez az életed nélkülözhetetlen része. Az agymosás 0-24-ben ömlik és tökéletes béka vs lassan forró víz effekt...

    "vagy sportközvetítésekkel mossa az agyát."

    Azokkal melyek már RÉG nem a teljesítményről, hanem a doppingról és a pénzről szólnak? Ezerszer értékesebb egy Bivalybasznád kosárfonó NBIII vasárnap IRL, mint egy mutyizott szar a tv-ben, mert előbbiek nem a pénzért játszanak, hanem a sport szeretetéért.

    "Mindenki eldönti." -> "...mert nem biztos, hogy jót tesz neked, ha kiszolgálják az ízlésedet."

    "És az meg külön vicces, hogy egy felnőtt képes stresszelni és többet képzelni egy rajzfilm mögé, mint ami van."

    Már csak stressz kelne. Küldj fénypostával. Kapcsford.
    A mai rajzfilmek nagy része gyomorforgató máz mögé rejt el a gyermek finom és lassú befolyásolását. Rettentő szomorú, hogy a sok agymosott birka, ebből szart se lát...

    "egy kisgyerek viszont megnéz egy 20 perces mesét, nagyon élvezi és a világon"

    Egy értelmes, józan felnőtt kötelessége, hogy a gyermek olyan mesét nézzen melynek végén hasznosítható tanulságokat, helyes értékítéletet, viselkedést kaphat. Vannak ilyen mesék is és a legritkább esetben származnak a hálivúdi pöcegödörből. (Tisztelet rettentő kis számú kivételnek.)

    "marad a közszolgálati. értem."

    Egyetlen büdös szót nem értesz ebből az egészből, másképp nem jöttél volna a közszolgálatival, mely egyébként még mindig gyakrabban képes értéket közvetíteni -már amikor éppen nem politikai posvány ömlik belőle-, mint bármely más ker tv.

    Továbbiakban pls kímélj a szűk-látókörű, már menthetetlenül befolyásolt szemléletedtől. Nyugodtan kommentelj kedvedre, csak ne nekem. Köszi.
  • zetortraktor #18
    Ez a divatfikázás definíciója, amikor az ember látatlanban, a téma ismerete nélkül, egy címkét látva köpköd. És ilyen vicces kifejezésekkel dobálózik, hogy agymosás, amit mindenre rá lehet húzni, amire csak akar az ember. Amit te csinálsz, arra is. Kivétel nélkül. Ha valaki azt mondja rá, hogy agymosás, akkor az lesz, nem tehetsz ellene semmit.

    Elfogadom, hogy te nézel olyan filmeket, amik mossák az agyadat, hogy van tapasztalatod ilyesmivel, de mindenki el tudja dönteni, hogy mit nézzen. A film az film. Egy áru, amit megvásárolnak, és leadnak. A főzős műsorokkal nem nagyon lehetsz képben, mert ki az a hülye, aki azokból főzne? Egyszerűen csak van, aki szereti nézni, ha ételeket készítenek. Más meg természetfilmeket néz. Vagy sportközvetítésekkel mossa az agyát. Mindenki eldönti. És az meg külön vicces, hogy egy felnőtt képes stresszelni és többet képzelni egy rajzfilm mögé, mint ami van. Szíved-joga, egy kisgyerek viszont megnéz egy 20 perces mesét, nagyon élvezi és a világon semmilyen negatív gondolata nem támad.

    "ami a ker tv-ből ömlik, "

    marad a közszolgálati. értem. szóval erre mondom, hogy divatfikázás. ha kertévé, akkor tinman elkezd óbégatni, hogy "jaj, nekem, jaj, nekem!" van itthon 110 kertévé. a többségének tisztában sem vagy a műsorával. lehet, hogy egyikével sem. de mivel kertévé, ezért indul a divatfika. és közben nyugtatod magad azzal, hogy "szerencsére egyre több ember ébred". child, please.
  • kékherceg #17
    Nincs olyan szavazati lehetőség, hogy egyiket sem.
  • Tinman #16
    Meg is válaszoltad. Bizonyos filmek pontosan olyan eszközei az agymosásnak, mint egy egy elferdített hírműsor. A főzős műsorok nagy hányada olyan receptekkel traktál, melynek ha utánaszámolsz rájössz, hogy sokkal egyszerűbb és olcsóbb, ha azt egy étteremben falod be, de a legnagyobb agymosást a gyerekek kapják a helytelen értékítéletet közvetítő silány rajzfilmek garmadájával... végül is meg kell alapozni a felnőttkori orránál fogva vezetést...

    Nem divatfikázás történik, hanem szerencsére egyre több ember ébred rá arra, hogy ami a ker tv-ből ömlik, az nem, hogy szórakoztató, de kifejezetten káros.
  • Sir Cryalot #15
    Kritikus gondolkodásra képtelenség is szép ismertetőjegy.
  • Sir Cryalot #14
    Szociopatákat mennyiséggel lehet lenyűgözni, régen megalomániának hívták és becsukás járt érte, most már nem mert választásokat lehet nyerni vele , ugyebár, most inkább a Lipótmezőt zárják be hogy jobban menjen a "buli" .
    Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2016.05.12. 13:06:03
  • Skylake #13
    Jó erősen, teljes fronton támadva mosni kell a magyar agyakat, hiszen jönnek lassan majd az un. választások!

    Bár persze, hogy eddig eljuthattunk, t.i. hogy további állami kötődésű médiaszemét előállítók kezdik meg médiatermékeikkel megbombázni a Zembereket, abban nem kis szerepük van ezek a Zembereknek, azaz a magyar társadalom teljes dekadenciájának, fejlődésre tökéletes képtelenségének, neccpólós Kádár-korszak nosztalgiájának.

    Csak azt a szemetet kapják a táljukba, amit megérdemelnek. Ide ez kell, és amíg a médiamoslékot készségesen, fejet leszegve emészti a nép, a hatalmi status quo fennmarad - hiszen minden médium célja a vélemények egyneműsítése az adott médiumot uralók igényei szerint, főleg ha a médiakommunikáció egy központból induló és egy irányú. Ekkor pedig a médiával kapcsolatos igény és az elkészült médiatartalmak pofába tolási módja tökéletes leképződése az adott társadalom értékrendjének. Épp úgy, mint azok az öltönyösök és kosztümösök is, akik uralkodnak rajta, és akik végső soron eldöntik, milyen médiamoslékot ropogtathat és kérődzhet a magyar társadalom.
  • tobias88 #12
    Szuper, így már lassan 20 állami csatorna van.
  • grobs #11
    Minek várni vele? Eddig is "bizonyítottak". Attól, hogy 10 csatornán lesz nulla tehetségük miért lennének jobbak? Az izaura tv a legdurvább. Az igazán fiatalosan hat.
  • zetortraktor #10
    "van az a pénz az agymosásért... "

    Mitől agymosás pár népszerű amerikai film, vagy főzős műsor, esetleg gyerekeknek szánt rajzfilm? Lassan az az ember érzése, hogy a sok divatfikázó már azt sem tudja, hogy mire hány rá.