SG.hu
A YouTube új módszerrel megy neki a reklámblokkolóknak
A YouTube folytatja erőfeszítéseit a reklámblokkolók ellehetetlenítésére. A Google tulajdonában lévő videoszolgáltatás korlátozott számú felhasználóval szerveroldali hirdetésinjekciót tesztel.
Ez lényegében azt jelenti, hogy a hirdetést még azelőtt beágyazzák közvetlenül a videófolyamba, mielőtt az megérkezne a készülékre, így a szoftverek nehezebben észlelik és blokkolják a hirdetést. Jelenleg a szolgáltatás kliensoldali hirdetéskiszolgálást végez, ilyenkor a hirdetések külön érkeznek a készülékre. A szerveroldali működésre való átállás egyben a videóban lévő időbélyegeket is megtöri, hiszen ilyenkor az adott hirdetés része lesz a videónak, így lejátszási ideje a videó hosszába is beleszámít. A keresősávon nem lehet kiválasztani semmilyen időpontot, és a lejátszó az előre-hátra ugrást is letiltja.
A Google szóvivője egy közleményben megerősítette a tesztet, és azt írta, hogy a szolgáltatás "javítja a teljesítményét és megbízhatóságát mind az organikus, mind a hirdetési videótartalmak kiszolgálásában", de a frissítés "szuboptimálisabb nézési élményt eredményezhet a telepített reklámblokkolókkal rendelkező nézők számára". A Google megismételte álláspontját, miszerint a reklámblokkolók "sértik a YouTube szolgáltatási feltételeit", és hogy a reklámmentes élményre vágyó nézőknek a YouTube Premium szolgáltatásra kell feliratkozniuk.
Az AdGuard szerint bár a szerveroldali megközelítés új a YouTube számára a weben, a szolgáltatás már korábban is csinált valami hasonlót a mobilalkalmazásaiban. Az AdGuard továbbra is "optimista abban, hogy megoldások születnek, bár ehhez összehangolt erőfeszítésekre és innovatív megközelítésekre van szükség a hirdetésblokkoló fejlesztők és a hirdetésszűrő közösség részéről".
Ez csak a legújabb lépés egy folyamatos csatában, amelyben a YouTube folyamatosan új módszereket talál a reklámblokkolók kijátszására, a reklámblokkolók pedig megpróbálnak alkalmazkodni. A vállalat tavaly egy olyan felugró üzenetet vezetett be, amely lényegében megakadályozta, hogy a látogatók videókat nézzenek a YouTube-on, hacsak nem tiltották le a reklámblokkolójukat. Krzysztof Modras, a Ghostery termék- és műszaki igazgatója szerint "a YouTube a világ egyik legnagyobb kiadójaként folyamatosan dolgozik a reklámblokkolás kiiktatásán", és hogy "úgy tűnik, hogy minden eddiginél gyorsabban alkalmazkodik az új módszerekhez".
Ez lényegében azt jelenti, hogy a hirdetést még azelőtt beágyazzák közvetlenül a videófolyamba, mielőtt az megérkezne a készülékre, így a szoftverek nehezebben észlelik és blokkolják a hirdetést. Jelenleg a szolgáltatás kliensoldali hirdetéskiszolgálást végez, ilyenkor a hirdetések külön érkeznek a készülékre. A szerveroldali működésre való átállás egyben a videóban lévő időbélyegeket is megtöri, hiszen ilyenkor az adott hirdetés része lesz a videónak, így lejátszási ideje a videó hosszába is beleszámít. A keresősávon nem lehet kiválasztani semmilyen időpontot, és a lejátszó az előre-hátra ugrást is letiltja.
A Google szóvivője egy közleményben megerősítette a tesztet, és azt írta, hogy a szolgáltatás "javítja a teljesítményét és megbízhatóságát mind az organikus, mind a hirdetési videótartalmak kiszolgálásában", de a frissítés "szuboptimálisabb nézési élményt eredményezhet a telepített reklámblokkolókkal rendelkező nézők számára". A Google megismételte álláspontját, miszerint a reklámblokkolók "sértik a YouTube szolgáltatási feltételeit", és hogy a reklámmentes élményre vágyó nézőknek a YouTube Premium szolgáltatásra kell feliratkozniuk.
Az AdGuard szerint bár a szerveroldali megközelítés új a YouTube számára a weben, a szolgáltatás már korábban is csinált valami hasonlót a mobilalkalmazásaiban. Az AdGuard továbbra is "optimista abban, hogy megoldások születnek, bár ehhez összehangolt erőfeszítésekre és innovatív megközelítésekre van szükség a hirdetésblokkoló fejlesztők és a hirdetésszűrő közösség részéről".
Ez csak a legújabb lépés egy folyamatos csatában, amelyben a YouTube folyamatosan új módszereket talál a reklámblokkolók kijátszására, a reklámblokkolók pedig megpróbálnak alkalmazkodni. A vállalat tavaly egy olyan felugró üzenetet vezetett be, amely lényegében megakadályozta, hogy a látogatók videókat nézzenek a YouTube-on, hacsak nem tiltották le a reklámblokkolójukat. Krzysztof Modras, a Ghostery termék- és műszaki igazgatója szerint "a YouTube a világ egyik legnagyobb kiadójaként folyamatosan dolgozik a reklámblokkolás kiiktatásán", és hogy "úgy tűnik, hogy minden eddiginél gyorsabban alkalmazkodik az új módszerekhez".