SG.hu
A Samsung mosógépek csilingelése mutat rá a YouTube szerzői jogi abszurditására
Szerzői jogi drámát okozott a Samsung mosógépek mosás végét jelző csilingelése. Az eset megmutatja, milyen abszurd módon vissza lehet élni a YouTube szerzői jogokat védő automatikus azonosító rendszerével.
A YouTube tartalomazonosító rendszere - amely automatikusan felismeri a jogtulajdonosok által regisztrált tartalmakat - "kurvára elromlott” - jelentette ki egy Albino nevű YouTuber az X-en (korábban Twitter) közzétett, több mint 950 000 alkalommal megtekintett szónoklatában. Albino - aki egyben egy népszerű Twitch streamer is - arra panaszkodott, hogy a Fallout játékot feldolgozó YouTube-videóját azért demonetizálták, mert adás közben véletlenszerűen megszólalt a Samsung mosógépe, hogy jelezze a mosási ciklus befejezését. Úgy tűnik, a YouTube automatikusan átvizsgálta Albino videóját, és a mosógép csengését a „Done” című dalnak érzékelte - amit egy Audego nevű zenész töltött fel a YouTube-ra kilenc évvel ezelőtt. Amikor azonban Albino megnyomta a lejátszást Audego dalán, csak a mosógép csengésének 30 másodperces klipjét hallotta.
Albino számára nyilvánvaló volt, hogy Audego nem rendelkezik semmilyen joggal a csilingelés terén, amely valójában Franz Schubert osztrák zeneszerző „Die Forelle” („A pisztráng”) című dalából származik. A dalt 1817-ben komponálták és köztulajdonban van. A Samsung évek óta ezt használja a mosási ciklus végének jelzésére. Lehet vitatkozni arról, hogy ez-e a legjobb dallam erre a célra, de sok Samsung-vásárló használja örömmel, viszont Albino-nál a dallam a YouTube-os kisajátítása csak haragot váltott ki. "Egy fickó felvette a kibaszott mosógépét, és feltöltötte a YouTube-ra Content ID-vel” - mondja Albino az X-en közzétett videóban. „És most szerzői jogi követeléseket kapok, miközben a pénzem a vécébe megy, és ennek a kibaszott nyálkának adják."
Albino felvetette, hogy a YouTube potenciálisan éveken keresztül lehetővé tette Audego számára, hogy érvénytelen szerzői jogi igényeket támasszon anélkül, hogy észlelte volna a nyilvánvalónak tűnő visszaélést. "Hogy lehet ez még mindig itt?” - kérdezi Albino. "Egyetlen Google-keresés kellett ahhoz, hogy rájöjjek erre, és most ezzel osztozom a bevételeken? Ez őrültség.” A YouTube csapata csak egy sablonos választ adott Albino-nak az X-en, azt írva: „Megértjük, milyen fontos ez neked. A videódból úgy tűnik, hogy nemrég vitarendezési kérést indítottál. Ha vitatsz egy Content ID igényt, értesítjük az igénylőt, és 30 nap áll a rendelkezésére, hogy válaszoljon”.
Albino mélységes csalódottságát fejezte ki a YouTube válasza miatt, tekintve, hogy szerinte mennyire kirívó a szerzői jogokkal való visszaélés. Nem sokkal később a YouTube az X-en megerősítette, hogy Audego szerzői jogi igénye valóban érvénytelen. A közösségi platform végül feloldotta a követelést, és közölte Albinóval, hogy két munkanapon belül számíthat a változások megjelenésére a csatornáján.
YouTuberek évek óta panaszkodnak a Content ID-val való visszaélésekre. Timothy Geigner, a Techdirt munkatársa egyetért Albino értékelésével, miszerint a YouTube rendszere „reménytelenül hibás”, és megjegyezte, hogy néha a tartalmakat tévedésből jelölik meg. De ugyanilyen könnyen visszaélhetnek rossz szereplők is a rendszerrel, hogy „olyan tartalmat követeljenek, amely egyszerűen nem az övék”, és olykor akár milliós reklámbevételeket is lefoglaljanak.
2021-ben a YouTube bejelentette, hogy több százmillió dollárt fordított tartalomkezelő eszközök létrehozásába, amelyek közül a Content ID hamarosan a platform elsőszámú megoldásává vált a szerzői joggal védett anyagok felderítésére és eltávolítására. Akkoriban a YouTube azt állította, hogy a Content ID-t „a legösszetettebb jogkezelési igényekkel rendelkezők”, például a filmstúdiók és a lemezkiadók számára létrehozott megoldásként hozták létre, amelyek filmklipjeit és dalait a YouTube-felhasználók leggyakrabban töltik fel. A YouTube arra figyelmeztetett, hogy a Content ID nélkül „a jogtulajdonosok jogai csorbulhatnak, és a jogszerű kifejezésmódot helytelenül befolyásolhatják”.
A bevezetése óta a YouTube-on a szerzői jogi intézkedések több mint 99 százaléka következetesen és automatikusan a Content ID-n keresztül indult. És ugyanilyen következetesen a YouTube a Tartalomazonosítóval való széles körű visszaélést tapasztalt, évente „több tízezer olyan fiókot megszüntetve, amelyek megpróbáltak visszaélni szerzői jogi eszközeinkkel” - közölte a YouTube. A YouTube 2021-ben azt is elismerte, hogy „egyetlen érvénytelen referenciafájl a Tartalomazonosítóban videók és felhasználók ezreit érintheti, megfosztva őket a monetizációtól vagy teljesen letiltva őket”.
Annak érdekében, hogy a jogtulajdonosok és az alkotók nyomon követhessék, hogy mennyi szerzői jogi védelem alatt álló tartalmat távolítottak el a platformról, a YouTube 2021-ben félévente átláthatósági jelentéseket kezdett közzétenni. Az Electronic Frontier Foundation (EFF), egy nonprofit digitális jogvédő csoport megtapsolta a YouTube „lépését az átláthatóság felé”, ugyanakkor kritizálta a YouTube állítását, hogy az megfelelően védi az alkotókat. "Ez üres szólam” - jelentette az EFF 2021-ben, megjegyezve, hogy „a hatalmas konglomerátumok következetesen egyre több korlátozást szorgalmaznak a szerzői jogvédelem alatt álló anyagok felhasználására, a tisztességes felhasználás és ennek következtében a szabad véleménynyilvánítás rovására”.
Az EFF akkori meglátása szerint a YouTube tartalomazonosító rendszere elsősorban a lemezkiadók és a filmstúdiók megnyugtatását szolgálta, míg az alkotók „nyomást éreztek” arra, hogy ne vitassák meg a tartalomazonosító állításokat, mert „féltek” attól, hogy csatornájukat eltávolítják, ha a YouTube következetesen a jogtulajdonosok oldalára áll. A YouTube szerint „lehetetlen, hogy a megfelelő technológia figyelembe vegye az olyan összetett jogi megfontolásokat, mint a tisztességes felhasználás vagy a tisztességes kereskedelem”, és ez a lehetetlenség látszólag biztosítja, hogy az alkotók viselik az automatizált intézkedések fő terhét, még akkor is, ha a szerzői joggal védett anyagok felhasználása tisztességes.
Akkoriban a YouTube a Content ID-t „a hirdetésekkel támogatott, felhasználók által generált tartalmakból származó teljesen új bevételi forrásként” jellemezte a jogtulajdonosok számára, akik 2020 decemberéig több mint 5,5 milliárd dollárt kerestek a Content ID-illesztésekből. Nemrégiben a YouTube arról számolt be, hogy ez a szám 2022 decemberére 9 milliárd dollár fölé emelkedett. Ha ennyi pénzről van szó, könnyen belátható, hogy a rendszer aránytalanul kedvez a jogtulajdonosoknak, miközben az alkotók továbbra is szenvednek az automatizált rendszer által elvont bevételektől. A YouTuberek folyamatos frusztrációja ellenére a YouTube tartalomazonosító rendszere az évek során nem sokat változott. A YouTube legfrissebb átláthatósági jelentésében használt nyelvezet nagyrészt az eredeti, 2021-es jelentés közvetlen másolata.
És bár a YouTube azt állítja, hogy a Content ID megfeleltetési technológiát „folyamatosan” módosítani kell a „kiegyensúlyozott ökoszisztéma” fenntartása érdekében, a YouTube által 2022-ben bejelentett néhány legutóbbi frissítés nem úgy tűnik, hogy sokat segített volna az alkotóknak az érvénytelen állítások vitatásában. „Hallottuk, hogy a Content ID Dispute folyamat sokak számára a legfontosabb” - írta a YouTube 2022-ben. „Megosztottátok, hogy az eljárás túl sokáig tarthat, és hosszú távú hatással lehet a csatornátokra, különösen akkor, ha az állítások nézettségi korlátozásokat vagy monetizációs hatást eredményeznek”. Ennek kezelésére a YouTube nem gyorsította fel a vitarendezési folyamatot, amely továbbra is 30 napot biztosít a jogtulajdonosoknak a válaszadásra. Ehelyett felgyorsította a fellebbezési eljárást, amely azután történik, hogy a jogtulajdonos elutasítja a vitatott igényt, és ez az a pillanat, amikor a YouTuber fiókját a legnagyobb veszély fenyegeti a megszüntetés szempontjából.
„Mostantól az igénylőnek 30 helyett 7 napja lesz arra, hogy felülvizsgálja a fellebbezést, mielőtt eldönti, hogy kéri-e a videó törlését, feloldja-e az igényt, vagy hagyja, hogy az érvényét veszítse” - írta a YouTube 2022-ben. „Reméljük, hogy a fellebbezési folyamat időtartamának lerövidítése segít abban, hogy az igényeket sokkal gyorsabban megoldják!” Ez a frissítés csak az olyan YouTubereken segítene, akik alapvetően visszautasítják az igényeket, mint Albino volt, de nem a YouTuberek többségén, akiket az EFF jelentése szerint látszólag annyira megfélemlített a Content ID igényeinek vitatása, hogy általában egyszerűen csak elfogadják „bármilyen büntetést is szabott ki rájuk a rendszer”. Az EFF összefoglalta azt a szorult helyzetet, amelyben sok YouTuber ma is rekedt:
Van egy szörnyű, körkörös logika, amely csapdába ejti az alkotókat a YouTube-on. Nem engedhetik meg maguknak, hogy vitassák a Content ID találatokat, mert az DMCA-értesítésekhez vezethet. Nem engedhetik meg maguknak a DMCA-értesítéseket, mert azok szerzői jogi visszaélésekhez vezetnek. Nem engedhetik meg maguknak a szerzői jogi panaszokat, mert az a fiókjuk elvesztéséhez vezethet. Nem engedhetik meg maguknak, hogy elveszítsék fiókjukat, mert elveszítenék a YouTube óriási közönségéhez való hozzáférést. És azért sem engedhetik meg maguknak, hogy elveszítsék a hozzáférést ehhez a közönséghez, mert nem számíthatnak arra, hogy csak a YouTube hirdetéseiből pénzt keresnek, részben azért, mert a tartalomazonosítás a jogtulajdonosok felé tereli a hirdetési pénzeket, ha van tartalomazonosítási egyezés. Azaz nem engedhetik meg maguknak, hogy vitatkozzanak.
Albino számára, aki elmondása szerint már sok Content ID-követeléssel szemben küzdött, a Samsung mosógépe csengőhangja tűnt az utolsó cseppnek a YouTube vitafolyamatával szemben. „Ez teljesen kicsúszott a kezükből” - írta Albino az X-en. Katharine Trendacosta, a YouTube kutatója és az EFF politikai és érdekvédelmi igazgatója egyetért Albinóval, szerinte a YouTube Content ID rendszere az évek során nem lett jobb, sőt: "rosszabb lett, szándékosan átláthatatlan, és hihetetlenül nehézzé tették az alkotók számára a navigációt. Nem ismerek olyan YouTube-alkotót, aki elégedett lenne a Content ID működésével” - mondta Trendacosta. De bár sokan úgy gondolják, hogy a YouTube rendszere nem jó, Trendacosta azt is elmondta, hogy „nem tudja elképzelni, hogyan lehetne a megfelelő technológiát” megépíteni a javítására, mert „a gépek nem ismerik a kontextust”. Talán ha a YouTube megfeleltetési technológiája minden egyes alkalommal emberi felülvizsgálatot indítana el, „az talán tartható lenne”, de „akkor sokkal több embert kellene felvenniük ehhez”.
Amit a YouTube tehetne, az a szabályzatának frissítése, hogy a vitafolyamat kevésbé legyen ijesztő a tartalomkészítők számára - mondta Trendacosta. Szerinte a nagyobb problémát jelenleg nem az jelenti az alkotók számára, hogy a YouTube-nak mennyi időbe telik a vitarendezési folyamat, hanem hogy a YouTube úgy alkotta meg a vitarendezési folyamatot hogy „elriasszon a vitázástól”. „A rendszer annyira elrettentő” - mondta Trendacosta -, hogy a YouTube figyelmezteti a YouTubereket, hogy a vita kezdeményezése a szerzői jogokkal kapcsolatos büntetéshez vezethet, amely megszünteti a fiókjukat. „A vége az lesz, hogy azt mondják: 'Tudod mit, megeszem, mindegy'.”
A YouTube korábban azzal utasította el a Content ID eszközzel kapcsolatos panaszokat, hogy „egyetlen rendszer sem tökéletes”. Úgy tűnik, a cég terve az, hogy együtt érezzen azokkal a felhasználókkal, akik valószínűleg nem engedhetik meg maguknak, hogy aggodalmaik miatt elhagyják a platformot. "Teljesen megértjük a frusztrációdat” - közölte a YouTube az X-en Albino-val.
A YouTube tartalomazonosító rendszere - amely automatikusan felismeri a jogtulajdonosok által regisztrált tartalmakat - "kurvára elromlott” - jelentette ki egy Albino nevű YouTuber az X-en (korábban Twitter) közzétett, több mint 950 000 alkalommal megtekintett szónoklatában. Albino - aki egyben egy népszerű Twitch streamer is - arra panaszkodott, hogy a Fallout játékot feldolgozó YouTube-videóját azért demonetizálták, mert adás közben véletlenszerűen megszólalt a Samsung mosógépe, hogy jelezze a mosási ciklus befejezését. Úgy tűnik, a YouTube automatikusan átvizsgálta Albino videóját, és a mosógép csengését a „Done” című dalnak érzékelte - amit egy Audego nevű zenész töltött fel a YouTube-ra kilenc évvel ezelőtt. Amikor azonban Albino megnyomta a lejátszást Audego dalán, csak a mosógép csengésének 30 másodperces klipjét hallotta.
Albino számára nyilvánvaló volt, hogy Audego nem rendelkezik semmilyen joggal a csilingelés terén, amely valójában Franz Schubert osztrák zeneszerző „Die Forelle” („A pisztráng”) című dalából származik. A dalt 1817-ben komponálták és köztulajdonban van. A Samsung évek óta ezt használja a mosási ciklus végének jelzésére. Lehet vitatkozni arról, hogy ez-e a legjobb dallam erre a célra, de sok Samsung-vásárló használja örömmel, viszont Albino-nál a dallam a YouTube-os kisajátítása csak haragot váltott ki. "Egy fickó felvette a kibaszott mosógépét, és feltöltötte a YouTube-ra Content ID-vel” - mondja Albino az X-en közzétett videóban. „És most szerzői jogi követeléseket kapok, miközben a pénzem a vécébe megy, és ennek a kibaszott nyálkának adják."
Hi @TeamYouTube
— ALBINO ???? (@AlbinoVEVO) May 27, 2024
A guy recorded his washing machine and and used it to claim monetization on my video, this is the most egregious example of the MANY outright fraudulent content ID claims I've gotten over the years
are you guys doing anything to prevent this? It's completely… pic.twitter.com/hnMkiH4UpK
Albino felvetette, hogy a YouTube potenciálisan éveken keresztül lehetővé tette Audego számára, hogy érvénytelen szerzői jogi igényeket támasszon anélkül, hogy észlelte volna a nyilvánvalónak tűnő visszaélést. "Hogy lehet ez még mindig itt?” - kérdezi Albino. "Egyetlen Google-keresés kellett ahhoz, hogy rájöjjek erre, és most ezzel osztozom a bevételeken? Ez őrültség.” A YouTube csapata csak egy sablonos választ adott Albino-nak az X-en, azt írva: „Megértjük, milyen fontos ez neked. A videódból úgy tűnik, hogy nemrég vitarendezési kérést indítottál. Ha vitatsz egy Content ID igényt, értesítjük az igénylőt, és 30 nap áll a rendelkezésére, hogy válaszoljon”.
Albino mélységes csalódottságát fejezte ki a YouTube válasza miatt, tekintve, hogy szerinte mennyire kirívó a szerzői jogokkal való visszaélés. Nem sokkal később a YouTube az X-en megerősítette, hogy Audego szerzői jogi igénye valóban érvénytelen. A közösségi platform végül feloldotta a követelést, és közölte Albinóval, hogy két munkanapon belül számíthat a változások megjelenésére a csatornáján.
"just wait for the person blatantly stealing copyrighted material to respond" ah okay yes i'm sure they did this in good faith and will make the correct call
— ALBINO ???? (@AlbinoVEVO) May 27, 2024
though it would be a shame if they simply clicked "reject dispute", took all the ad revenue money and forced me to risk… https://t.co/83Be4Q8ulM pic.twitter.com/16cXGyt9mm
YouTuberek évek óta panaszkodnak a Content ID-val való visszaélésekre. Timothy Geigner, a Techdirt munkatársa egyetért Albino értékelésével, miszerint a YouTube rendszere „reménytelenül hibás”, és megjegyezte, hogy néha a tartalmakat tévedésből jelölik meg. De ugyanilyen könnyen visszaélhetnek rossz szereplők is a rendszerrel, hogy „olyan tartalmat követeljenek, amely egyszerűen nem az övék”, és olykor akár milliós reklámbevételeket is lefoglaljanak.
2021-ben a YouTube bejelentette, hogy több százmillió dollárt fordított tartalomkezelő eszközök létrehozásába, amelyek közül a Content ID hamarosan a platform elsőszámú megoldásává vált a szerzői joggal védett anyagok felderítésére és eltávolítására. Akkoriban a YouTube azt állította, hogy a Content ID-t „a legösszetettebb jogkezelési igényekkel rendelkezők”, például a filmstúdiók és a lemezkiadók számára létrehozott megoldásként hozták létre, amelyek filmklipjeit és dalait a YouTube-felhasználók leggyakrabban töltik fel. A YouTube arra figyelmeztetett, hogy a Content ID nélkül „a jogtulajdonosok jogai csorbulhatnak, és a jogszerű kifejezésmódot helytelenül befolyásolhatják”.
A bevezetése óta a YouTube-on a szerzői jogi intézkedések több mint 99 százaléka következetesen és automatikusan a Content ID-n keresztül indult. És ugyanilyen következetesen a YouTube a Tartalomazonosítóval való széles körű visszaélést tapasztalt, évente „több tízezer olyan fiókot megszüntetve, amelyek megpróbáltak visszaélni szerzői jogi eszközeinkkel” - közölte a YouTube. A YouTube 2021-ben azt is elismerte, hogy „egyetlen érvénytelen referenciafájl a Tartalomazonosítóban videók és felhasználók ezreit érintheti, megfosztva őket a monetizációtól vagy teljesen letiltva őket”.
Annak érdekében, hogy a jogtulajdonosok és az alkotók nyomon követhessék, hogy mennyi szerzői jogi védelem alatt álló tartalmat távolítottak el a platformról, a YouTube 2021-ben félévente átláthatósági jelentéseket kezdett közzétenni. Az Electronic Frontier Foundation (EFF), egy nonprofit digitális jogvédő csoport megtapsolta a YouTube „lépését az átláthatóság felé”, ugyanakkor kritizálta a YouTube állítását, hogy az megfelelően védi az alkotókat. "Ez üres szólam” - jelentette az EFF 2021-ben, megjegyezve, hogy „a hatalmas konglomerátumok következetesen egyre több korlátozást szorgalmaznak a szerzői jogvédelem alatt álló anyagok felhasználására, a tisztességes felhasználás és ennek következtében a szabad véleménynyilvánítás rovására”.
Az EFF akkori meglátása szerint a YouTube tartalomazonosító rendszere elsősorban a lemezkiadók és a filmstúdiók megnyugtatását szolgálta, míg az alkotók „nyomást éreztek” arra, hogy ne vitassák meg a tartalomazonosító állításokat, mert „féltek” attól, hogy csatornájukat eltávolítják, ha a YouTube következetesen a jogtulajdonosok oldalára áll. A YouTube szerint „lehetetlen, hogy a megfelelő technológia figyelembe vegye az olyan összetett jogi megfontolásokat, mint a tisztességes felhasználás vagy a tisztességes kereskedelem”, és ez a lehetetlenség látszólag biztosítja, hogy az alkotók viselik az automatizált intézkedések fő terhét, még akkor is, ha a szerzői joggal védett anyagok felhasználása tisztességes.
Akkoriban a YouTube a Content ID-t „a hirdetésekkel támogatott, felhasználók által generált tartalmakból származó teljesen új bevételi forrásként” jellemezte a jogtulajdonosok számára, akik 2020 decemberéig több mint 5,5 milliárd dollárt kerestek a Content ID-illesztésekből. Nemrégiben a YouTube arról számolt be, hogy ez a szám 2022 decemberére 9 milliárd dollár fölé emelkedett. Ha ennyi pénzről van szó, könnyen belátható, hogy a rendszer aránytalanul kedvez a jogtulajdonosoknak, miközben az alkotók továbbra is szenvednek az automatizált rendszer által elvont bevételektől. A YouTuberek folyamatos frusztrációja ellenére a YouTube tartalomazonosító rendszere az évek során nem sokat változott. A YouTube legfrissebb átláthatósági jelentésében használt nyelvezet nagyrészt az eredeti, 2021-es jelentés közvetlen másolata.
És bár a YouTube azt állítja, hogy a Content ID megfeleltetési technológiát „folyamatosan” módosítani kell a „kiegyensúlyozott ökoszisztéma” fenntartása érdekében, a YouTube által 2022-ben bejelentett néhány legutóbbi frissítés nem úgy tűnik, hogy sokat segített volna az alkotóknak az érvénytelen állítások vitatásában. „Hallottuk, hogy a Content ID Dispute folyamat sokak számára a legfontosabb” - írta a YouTube 2022-ben. „Megosztottátok, hogy az eljárás túl sokáig tarthat, és hosszú távú hatással lehet a csatornátokra, különösen akkor, ha az állítások nézettségi korlátozásokat vagy monetizációs hatást eredményeznek”. Ennek kezelésére a YouTube nem gyorsította fel a vitarendezési folyamatot, amely továbbra is 30 napot biztosít a jogtulajdonosoknak a válaszadásra. Ehelyett felgyorsította a fellebbezési eljárást, amely azután történik, hogy a jogtulajdonos elutasítja a vitatott igényt, és ez az a pillanat, amikor a YouTuber fiókját a legnagyobb veszély fenyegeti a megszüntetés szempontjából.
„Mostantól az igénylőnek 30 helyett 7 napja lesz arra, hogy felülvizsgálja a fellebbezést, mielőtt eldönti, hogy kéri-e a videó törlését, feloldja-e az igényt, vagy hagyja, hogy az érvényét veszítse” - írta a YouTube 2022-ben. „Reméljük, hogy a fellebbezési folyamat időtartamának lerövidítése segít abban, hogy az igényeket sokkal gyorsabban megoldják!” Ez a frissítés csak az olyan YouTubereken segítene, akik alapvetően visszautasítják az igényeket, mint Albino volt, de nem a YouTuberek többségén, akiket az EFF jelentése szerint látszólag annyira megfélemlített a Content ID igényeinek vitatása, hogy általában egyszerűen csak elfogadják „bármilyen büntetést is szabott ki rájuk a rendszer”. Az EFF összefoglalta azt a szorult helyzetet, amelyben sok YouTuber ma is rekedt:
Van egy szörnyű, körkörös logika, amely csapdába ejti az alkotókat a YouTube-on. Nem engedhetik meg maguknak, hogy vitassák a Content ID találatokat, mert az DMCA-értesítésekhez vezethet. Nem engedhetik meg maguknak a DMCA-értesítéseket, mert azok szerzői jogi visszaélésekhez vezetnek. Nem engedhetik meg maguknak a szerzői jogi panaszokat, mert az a fiókjuk elvesztéséhez vezethet. Nem engedhetik meg maguknak, hogy elveszítsék fiókjukat, mert elveszítenék a YouTube óriási közönségéhez való hozzáférést. És azért sem engedhetik meg maguknak, hogy elveszítsék a hozzáférést ehhez a közönséghez, mert nem számíthatnak arra, hogy csak a YouTube hirdetéseiből pénzt keresnek, részben azért, mert a tartalomazonosítás a jogtulajdonosok felé tereli a hirdetési pénzeket, ha van tartalomazonosítási egyezés. Azaz nem engedhetik meg maguknak, hogy vitatkozzanak.
Albino számára, aki elmondása szerint már sok Content ID-követeléssel szemben küzdött, a Samsung mosógépe csengőhangja tűnt az utolsó cseppnek a YouTube vitafolyamatával szemben. „Ez teljesen kicsúszott a kezükből” - írta Albino az X-en. Katharine Trendacosta, a YouTube kutatója és az EFF politikai és érdekvédelmi igazgatója egyetért Albinóval, szerinte a YouTube Content ID rendszere az évek során nem lett jobb, sőt: "rosszabb lett, szándékosan átláthatatlan, és hihetetlenül nehézzé tették az alkotók számára a navigációt. Nem ismerek olyan YouTube-alkotót, aki elégedett lenne a Content ID működésével” - mondta Trendacosta. De bár sokan úgy gondolják, hogy a YouTube rendszere nem jó, Trendacosta azt is elmondta, hogy „nem tudja elképzelni, hogyan lehetne a megfelelő technológiát” megépíteni a javítására, mert „a gépek nem ismerik a kontextust”. Talán ha a YouTube megfeleltetési technológiája minden egyes alkalommal emberi felülvizsgálatot indítana el, „az talán tartható lenne”, de „akkor sokkal több embert kellene felvenniük ehhez”.
Amit a YouTube tehetne, az a szabályzatának frissítése, hogy a vitafolyamat kevésbé legyen ijesztő a tartalomkészítők számára - mondta Trendacosta. Szerinte a nagyobb problémát jelenleg nem az jelenti az alkotók számára, hogy a YouTube-nak mennyi időbe telik a vitarendezési folyamat, hanem hogy a YouTube úgy alkotta meg a vitarendezési folyamatot hogy „elriasszon a vitázástól”. „A rendszer annyira elrettentő” - mondta Trendacosta -, hogy a YouTube figyelmezteti a YouTubereket, hogy a vita kezdeményezése a szerzői jogokkal kapcsolatos büntetéshez vezethet, amely megszünteti a fiókjukat. „A vége az lesz, hogy azt mondják: 'Tudod mit, megeszem, mindegy'.”
A YouTube korábban azzal utasította el a Content ID eszközzel kapcsolatos panaszokat, hogy „egyetlen rendszer sem tökéletes”. Úgy tűnik, a cég terve az, hogy együtt érezzen azokkal a felhasználókkal, akik valószínűleg nem engedhetik meg maguknak, hogy aggodalmaik miatt elhagyják a platformot. "Teljesen megértjük a frusztrációdat” - közölte a YouTube az X-en Albino-val.