Berta Sándor
Az első európai Vertiporton teszteli légitaxijait a Volocopter
A terület a függőlegesen fel- és leszálló légi járműveket tudja fogadni.
A Volocopter által készített önvezető légitaxit már számos országban próbálták ki, köztük 2017-ben Dubajban is. Most a Handelsblatt írta meg, hogy a cég Európa első Vertiportján tesztelheti a járműveit. A létesítmény Rómában, Olaszország legnagyobb repülőterén található és a tervek alapján 2024-től kereskedelmi járatokat indít és fogad majd utasokkal.
Marco Troncone, az Aeroporti di Roma (ADR) repülőtér-üzemeltető vezetője szerint ez egy hatalmas mérföldkő. Az olasz főváros az első európai repülőterek között akar lenni, amelyek 2024-re kereskedelmi forgalomba helyezik a légitaxikat. A Volocopter és az ADR remélték, hogy a kitűzött időpontra minden hivatalos jóváhagyás a birtokukban lesz.
A két fél a következő hónapokban további teszteket és kísérleteket fog végezni és a leszállóhely gyakorlatilag bemutatóteremként is szolgál majd. Egyetlen probléma van: az új Vertiport a római termináltól keletre található, onnan busszal még nyolc perc az út a repülőtér épületéig. A szakemberek azt szeretnék, ha már jövőre megépülne a repülőtéren az első közvetlen Vertiport, a cél ugyanis az, hogy a repülőgépről való leszállástól a légi taxizásig legfeljebb öt perc teljen el. Az első útvonal Róma központjába vezet, ahová a légitaxi 20 perc alatt jut el. Christian Bauer, a Volocopter illetékese közölte, hogy most olyan további útvonalakat keresnek, ahol a szolgáltatásnak van létjogosultsága. Ezek lehetnek nem csupán a városközpontba vezető útvonalak, hanem akár a városon kívüli stratégiai helyek is, például a nagy kereskedelmi centrumok, ahová sok üzletembernek kell naponta ingáznia. A menedzser fontosnak tartotta tisztázni, hogy a légitaxik semmilyen más szolgáltatást nem fognak helyettesíteni, inkább kiegészítik majd azokat.
A Volocopter és Olaszország között erős az üzleti kapcsolat. Az ADR-t is magában foglaló, a Benetton dinasztia többségi irányítása alatt álló Atlantia infrastrukturális holdingvállalat két évvel ezelőtt 15 millió eurót fektetett be a Volocopterbe. Az idén márciusi finanszírozási körnek köszönhetően az Atlantia további 35 millió eurót ruházott be a vállalatba. Az Atlantia a Vertiport koncepciót nemzetközi szinten is ki akarja terjeszteni, többek között az Urban V révén. Az utóbbit a római, a velencei, a nizzai és a bolognai repülőterek alapították meg az első leszállóhely megvalósítására. Carlo Tursi, az Urban V első embere kifejtette, hogy a szolgáltatás olcsóbb a helikopteres ajánlatoknál. A menedzser a légitaxikat egy mobilitási hálózat részeként képzelte el. "Lehet, hogy a kerékpárral a Vertiporthoz megyünk, majd a légitaxival a belvárosba repülünk és onnan villamossal néhány megállót utazunk" - ecsetelte.
A Vertiportok mindegyik leszállóhelyét úgy alakítják majd ki, hogy azok minden szolgáltató modelljei számára megközelíthetők legyenek. Tursi közös jegyértékesítési rendszereken és biztonsági ellenőrzéseket is gondolkodott.
A Volocopter által készített önvezető légitaxit már számos országban próbálták ki, köztük 2017-ben Dubajban is. Most a Handelsblatt írta meg, hogy a cég Európa első Vertiportján tesztelheti a járműveit. A létesítmény Rómában, Olaszország legnagyobb repülőterén található és a tervek alapján 2024-től kereskedelmi járatokat indít és fogad majd utasokkal.
Marco Troncone, az Aeroporti di Roma (ADR) repülőtér-üzemeltető vezetője szerint ez egy hatalmas mérföldkő. Az olasz főváros az első európai repülőterek között akar lenni, amelyek 2024-re kereskedelmi forgalomba helyezik a légitaxikat. A Volocopter és az ADR remélték, hogy a kitűzött időpontra minden hivatalos jóváhagyás a birtokukban lesz.
A két fél a következő hónapokban további teszteket és kísérleteket fog végezni és a leszállóhely gyakorlatilag bemutatóteremként is szolgál majd. Egyetlen probléma van: az új Vertiport a római termináltól keletre található, onnan busszal még nyolc perc az út a repülőtér épületéig. A szakemberek azt szeretnék, ha már jövőre megépülne a repülőtéren az első közvetlen Vertiport, a cél ugyanis az, hogy a repülőgépről való leszállástól a légi taxizásig legfeljebb öt perc teljen el. Az első útvonal Róma központjába vezet, ahová a légitaxi 20 perc alatt jut el. Christian Bauer, a Volocopter illetékese közölte, hogy most olyan további útvonalakat keresnek, ahol a szolgáltatásnak van létjogosultsága. Ezek lehetnek nem csupán a városközpontba vezető útvonalak, hanem akár a városon kívüli stratégiai helyek is, például a nagy kereskedelmi centrumok, ahová sok üzletembernek kell naponta ingáznia. A menedzser fontosnak tartotta tisztázni, hogy a légitaxik semmilyen más szolgáltatást nem fognak helyettesíteni, inkább kiegészítik majd azokat.
A Volocopter és Olaszország között erős az üzleti kapcsolat. Az ADR-t is magában foglaló, a Benetton dinasztia többségi irányítása alatt álló Atlantia infrastrukturális holdingvállalat két évvel ezelőtt 15 millió eurót fektetett be a Volocopterbe. Az idén márciusi finanszírozási körnek köszönhetően az Atlantia további 35 millió eurót ruházott be a vállalatba. Az Atlantia a Vertiport koncepciót nemzetközi szinten is ki akarja terjeszteni, többek között az Urban V révén. Az utóbbit a római, a velencei, a nizzai és a bolognai repülőterek alapították meg az első leszállóhely megvalósítására. Carlo Tursi, az Urban V első embere kifejtette, hogy a szolgáltatás olcsóbb a helikopteres ajánlatoknál. A menedzser a légitaxikat egy mobilitási hálózat részeként képzelte el. "Lehet, hogy a kerékpárral a Vertiporthoz megyünk, majd a légitaxival a belvárosba repülünk és onnan villamossal néhány megállót utazunk" - ecsetelte.
A Vertiportok mindegyik leszállóhelyét úgy alakítják majd ki, hogy azok minden szolgáltató modelljei számára megközelíthetők legyenek. Tursi közös jegyértékesítési rendszereken és biztonsági ellenőrzéseket is gondolkodott.