Gyurkity Péter
Európában is szenved az Apple
A kontinensen is alaposan visszaestek a számok, a harmadik hely is veszélyben lehet.
Májusban már beszámoltunk arról, hogy az Apple helyzete nem túl rózsás, itt a teljes okostelefon-piac lassulása komoly gondot jelent a cégnek. Eddig többnyire a kínai és az indiai régió kapcsán lehettek aggodalmaink, most azonban kiderült, hogy az európai piacon sem állnak túl jól, ami szintén komoly figyelmeztető jel.
Az IDC piackutató cég közzétette felmérésének eredményeit, amelyben az első naptári negyedév fontosabb számait veszik sorra, mégpedig kifejezetten az európai piac tekintetében. Ebből kiderül, hogy az Apple eladásai 22 százalékkal estek vissza (az egy évvel korábbi időszakhoz képest), ami azt jelentette, hogy 10,2 millió készülék helyett már csak 7,8 millió példányt tudtak leszállítani ezen országokban. Az első negyedév hagyományosan gyenge, hiszen az ünnepi időszakot követően a vásárlói érdeklődés szintje is mérséklődik, a nagy riválisok viszont javítani tudtak saját helyzetükön, ami jól jelzi a változás jelentőségét. A második helyen tanyázó Huawei például 66 százalékkal jobb eredményt tudott felmutatni, míg a negyedik helyre feljövő Xiaomi 33 százalékkal javított, vagyis a kínai konkurencia már Európában is erősen szorongatja a céget – igaz, az első három után viszonylag nagy a lemaradás.
Érdemes megjegyezni, hogy bár a Samsung első helye továbbra sem forog veszélyben, a dél-koreai gyártó is nagyjából 7 százalékos csökkenést volt kénytelen regisztrálni, ezzel pedig drasztikus mértékben csökkent az első két helyezett közötti rés. Kifejezetten érdekes a Huawei jó szereplése, hiszen ezt már beárnyékolta az amerikai ellenlépések sorozata, az USA pedig továbbra is igyekszik rávenni európai szövetségeseit a hasonlóan komoly intézkedések megtételére, bár ez egyelőre kevésbé tűnik valószínűnek. Eközben az ötödik helyre befutó HMD szintén visszaesett, bár az ő mindössze 2,2 milliós eredményük (a Xiaomi számaival együtt) messze elmarad a legnagyobb három szintjétől.
Amennyiben a Huawei ellen további intézkedések születnek, az Apple visszahódíthatja a második helyet, a most bekövetkezett komoly csökkenés viszont arra utal, hogy Tim Cook cége elveszítette korábbi lendületét.
Májusban már beszámoltunk arról, hogy az Apple helyzete nem túl rózsás, itt a teljes okostelefon-piac lassulása komoly gondot jelent a cégnek. Eddig többnyire a kínai és az indiai régió kapcsán lehettek aggodalmaink, most azonban kiderült, hogy az európai piacon sem állnak túl jól, ami szintén komoly figyelmeztető jel.
Az IDC piackutató cég közzétette felmérésének eredményeit, amelyben az első naptári negyedév fontosabb számait veszik sorra, mégpedig kifejezetten az európai piac tekintetében. Ebből kiderül, hogy az Apple eladásai 22 százalékkal estek vissza (az egy évvel korábbi időszakhoz képest), ami azt jelentette, hogy 10,2 millió készülék helyett már csak 7,8 millió példányt tudtak leszállítani ezen országokban. Az első negyedév hagyományosan gyenge, hiszen az ünnepi időszakot követően a vásárlói érdeklődés szintje is mérséklődik, a nagy riválisok viszont javítani tudtak saját helyzetükön, ami jól jelzi a változás jelentőségét. A második helyen tanyázó Huawei például 66 százalékkal jobb eredményt tudott felmutatni, míg a negyedik helyre feljövő Xiaomi 33 százalékkal javított, vagyis a kínai konkurencia már Európában is erősen szorongatja a céget – igaz, az első három után viszonylag nagy a lemaradás.
Érdemes megjegyezni, hogy bár a Samsung első helye továbbra sem forog veszélyben, a dél-koreai gyártó is nagyjából 7 százalékos csökkenést volt kénytelen regisztrálni, ezzel pedig drasztikus mértékben csökkent az első két helyezett közötti rés. Kifejezetten érdekes a Huawei jó szereplése, hiszen ezt már beárnyékolta az amerikai ellenlépések sorozata, az USA pedig továbbra is igyekszik rávenni európai szövetségeseit a hasonlóan komoly intézkedések megtételére, bár ez egyelőre kevésbé tűnik valószínűnek. Eközben az ötödik helyre befutó HMD szintén visszaesett, bár az ő mindössze 2,2 milliós eredményük (a Xiaomi számaival együtt) messze elmarad a legnagyobb három szintjétől.
Amennyiben a Huawei ellen további intézkedések születnek, az Apple visszahódíthatja a második helyet, a most bekövetkezett komoly csökkenés viszont arra utal, hogy Tim Cook cége elveszítette korábbi lendületét.