Berta Sándor
A pénztárcát akarja kiváltani az Apple
Számos újabb országban vált elérhetővé az Apple fizetési szolgáltatása, de a terjedés komoly gátja, hogy a funkció csak iPhone-on elérhető.
"Reméljük, hogy megváltoztathatjuk az európaiak fizetési szokásait, jelenleg ugyanis közülük még tízből heten készpénzt használnak. A célunk az, hogy eltüntessük a pénztárcát. Az Apple Pay segítségével való fizetés nagyon egyszerű, de még van némi munkánk, hogy további bankokat és bankkártya-szolgáltatókat nyerjünk meg partnernek" - fejtette ki Jennifer Bailey, az Apple Pay vezetője.
A menedzser hozzátette, hogy azért tartott négy évig a Belgiumban és Németországban való megjelenés, mert amikor szűz piacokon vetik meg a lábukat, akkor néhány dolgot megvizsgálnak. Az egyik a hitelkártyák elterjedtsége, emellett megnézik azt is, hogy milyen nagy a lakosságon belül azoknak az aránya, akik az eszközeiket használják és figyelembe veszik a bankrendszer komplexitását is. Németországban például a pénzintézetek száma a lakosság nagyságához képest nagyon magas. Más államokban ezért volt egyszerűbb az Apple Pay bevezetése.
"A platform fontos része a szolgáltatás-ajánlatunknak. Amikor új szolgáltatásokat vezetünk be, akkor mindig elgondolkodunk azon, hogy miként tehetjük egyszerűbbé a készülékeink használatát és az ügyfeleink életét. Miután az emberek minden egyes nap fizetnek valamiért, ezért nagyon is fontos egy olyan rendszer, mint az Apple Pay. Elsősorban a felhasználói élmények javítására összpontosítunk. Amióta bevezettük a fizetési platformunkat, megtanultuk, hogy mennyire fontos, hogy egy ökorendszerrel dolgozzunk, mert csak így válik lehetővé az Apple Pay működése. S ez független attól, hogy valaki kereskedő-e vagy bank."
"Az igazán fontos az, hogy az embereket rávegyük a szolgáltatás használatára. Amennyiben kipróbálják, utána már szeretik is. Természetesen vannak különbségek az egyes országok között. Van, ahol a tömegközlekedésben a telefonokkal való ki- és bejelentkezés az elterjedtebb, máshol pedig a fizetés. Európában például erős az adatvédelemre való igény, Kínában kevésbé, de az utóbbi országban nagyon fontos a felhasználóknak, hogy az Apple Pay segítségével fizethessenek az alkalmazásokért" - hangsúlyozta Jennifer Bailey.
Az Apple Pay vezetője közölte, hogy a rendszerbe olyan funkciókat építettek be, amelyeknek köszönhetően az emberek megtartják a teljes kontrollt, így például minden egyes tranzakciónál pontosan tudhatják, hogy mire adták ki az adott összeget. Nem akarják elrejteni a felhasználók elől a fizetési folyamatokat, csak egyszerűbbé akarják azokat tenni. "Az Apple Pay mélyreható integrációt követel meg a hardverek, a szoftverek és a szolgáltatások tekintetében. Az, ahogy a rendszert technológiailag megvalósítottuk, nagyon nehézzé tenné annak az androidos okostelefonokon való megjelentetését. Ez utóbbival kapcsolatban nincsenek is terveink" - szögezte le végül a menedzser.
"Reméljük, hogy megváltoztathatjuk az európaiak fizetési szokásait, jelenleg ugyanis közülük még tízből heten készpénzt használnak. A célunk az, hogy eltüntessük a pénztárcát. Az Apple Pay segítségével való fizetés nagyon egyszerű, de még van némi munkánk, hogy további bankokat és bankkártya-szolgáltatókat nyerjünk meg partnernek" - fejtette ki Jennifer Bailey, az Apple Pay vezetője.
A menedzser hozzátette, hogy azért tartott négy évig a Belgiumban és Németországban való megjelenés, mert amikor szűz piacokon vetik meg a lábukat, akkor néhány dolgot megvizsgálnak. Az egyik a hitelkártyák elterjedtsége, emellett megnézik azt is, hogy milyen nagy a lakosságon belül azoknak az aránya, akik az eszközeiket használják és figyelembe veszik a bankrendszer komplexitását is. Németországban például a pénzintézetek száma a lakosság nagyságához képest nagyon magas. Más államokban ezért volt egyszerűbb az Apple Pay bevezetése.
"A platform fontos része a szolgáltatás-ajánlatunknak. Amikor új szolgáltatásokat vezetünk be, akkor mindig elgondolkodunk azon, hogy miként tehetjük egyszerűbbé a készülékeink használatát és az ügyfeleink életét. Miután az emberek minden egyes nap fizetnek valamiért, ezért nagyon is fontos egy olyan rendszer, mint az Apple Pay. Elsősorban a felhasználói élmények javítására összpontosítunk. Amióta bevezettük a fizetési platformunkat, megtanultuk, hogy mennyire fontos, hogy egy ökorendszerrel dolgozzunk, mert csak így válik lehetővé az Apple Pay működése. S ez független attól, hogy valaki kereskedő-e vagy bank."
"Az igazán fontos az, hogy az embereket rávegyük a szolgáltatás használatára. Amennyiben kipróbálják, utána már szeretik is. Természetesen vannak különbségek az egyes országok között. Van, ahol a tömegközlekedésben a telefonokkal való ki- és bejelentkezés az elterjedtebb, máshol pedig a fizetés. Európában például erős az adatvédelemre való igény, Kínában kevésbé, de az utóbbi országban nagyon fontos a felhasználóknak, hogy az Apple Pay segítségével fizethessenek az alkalmazásokért" - hangsúlyozta Jennifer Bailey.
Az Apple Pay vezetője közölte, hogy a rendszerbe olyan funkciókat építettek be, amelyeknek köszönhetően az emberek megtartják a teljes kontrollt, így például minden egyes tranzakciónál pontosan tudhatják, hogy mire adták ki az adott összeget. Nem akarják elrejteni a felhasználók elől a fizetési folyamatokat, csak egyszerűbbé akarják azokat tenni. "Az Apple Pay mélyreható integrációt követel meg a hardverek, a szoftverek és a szolgáltatások tekintetében. Az, ahogy a rendszert technológiailag megvalósítottuk, nagyon nehézzé tenné annak az androidos okostelefonokon való megjelentetését. Ez utóbbival kapcsolatban nincsenek is terveink" - szögezte le végül a menedzser.